2021-08-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Kan man gymma samma dag som man tagit vaccin (första) eller är det dumt? Tog första sprutan i morse. Känner absolut ingenting än...

Lika bra att avvakta tills imorgon. Jag kände inget av de två doserna men det som händer är ju att du får en liten inflammation och oavsett orsaken till inflammation så ska ska man inte träna etc utan låta kroppen arbeta. Imorgon är du good to go oavsett.
Citera
2021-08-23, 13:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
I synnerhet har marin personal drabbats. Speciellt maskiningenjörer, har jag hört. Det är enligt rykten massor av sådana som blivit av med jobbet och fått sin ekonomi raserad. Gissar att många är bittra och kritiska till de beslut som rör pandemin och istället vill att alla restriktioner skall upphöra med hänvisning till att viruset är helt ofarligt.

Det är ofarligt för de allra flesta av oss. Att stänga ner hela världen för ett virus som är farligt för multisjuka 85-åringar är helt sinnessjukt. Det skapar bara död och elände på annat håll istället...
Citera
2021-08-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om man bara tror att det är vaccinet som kan stoppa smittspridningen är man med största sannolikhet helt hjärntvättad.

Tvärtom är naturlig immunitet betydligt mer robust än de svaga vaccinerna som nu finns på marknaden.

Varför använder du ord som "svaga" när vaccin som var i toppskiktet innan covid hade 60% skydd? Du kan inte vara annat än ett rysstroll.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lVMPqM/tonarshaxan-sjuk-i-covid-trots-vaccin

För er som inte fattat det: Vaccin är ingen garanti för att inte bli sjuk. Du kan både bli sjuk och smitta andra trots att du är vaccinerad.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det skulle jag aldrig få. Är inte det utfasat? Nej jag har redan haft covid så jag betackar mig åtminstone tills de långsiktiga studierna är klara.

Du vet väl att immuniteten börjar avta redan efter 3 månader?
Citera
2021-08-23, 13:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Om det du påstår stämmer, hur förklarar du då situationen i Israel? Du snackar skit.... Vaccinerade kan också sprida smittan.

Det största problemet med vaccinerade är att de inte märker av att de är sjuka och lever på som vanligt.

Vad du gör just nu är att lura folk...
Men du. På vilket sätt menar du att det skulle vara någon skillnad mellan vaccinerade eller ovaccinerade gällande risken att smitta andra?

Det är ingen skillnad i symptom mellan vaccinerade och ovaccinerade. Båda grupperna blir sannolikt bara infekterade EN gång och sedan immuna. Det är lika stor del ur respektive grupp som förblir asymptomatiska.
Det enda sättet jag kan få ihop din argumentation är om du tror att vaccinerade personer blir infekterade FLER gånger, och det blir de ju inte. Det är ingen skillnad, förstår du verkligen inte det här (sagt med tanke på dina referenser till folk som "hjärntvättade")?

Eller också har du fått för dig att vaccinerade personer smittar efter själva vaccineringen, och så är det ju inte heller.

Så jag frågar igen; hur menar du? Varför tror du att det är en skillnad?
Citera
2021-08-23, 13:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Har klyftorna inte ökat under pandemin menar du? Lockdowns och restriktioner är långt mycket mer skadliga än viruset självt. De enda som tjänar på detta är den absoluta eliten.

Varför ska vi stänga gränsen nu? Fungerar inte vaccinet menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Frågan var på vilket sätt klyftorna i världen ökar för att Sverige stänger sina gränser och inte släpper in covidsjuka hur som helst?

Inget annat!!
När du har svarat på varför klyftorna i världen ökar för att Sverige stänger sina gränser och inte släpper in covidsjuka hur som helst så kan du svara på frågorna nedan.
  1. Vilka anver du vara den absoluta eliten?
  2. På vilket vis tjänar den absoluta elliten på pandemin, nedstängningar eller vad det nu är?
Citera
2021-08-23, 13:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Varför använder du ord som "svaga" när vaccin som var i toppskiktet innan covid hade 60% skydd? Du kan inte vara annat än ett rysstroll.

Givet hur läget är i fullvaccinerade länder så ser jag inte vaccinerna som något annat än relativt svaga. Det kommer bli booster på booster verkar det som..

Hur det blir mer 60% får vi nog ta med en stor skopa salt.

Är du själv en big pharma-bot?
Citera
2021-08-23, 13:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du vet väl att immuniteten börjar avta redan efter 3 månader?

Inte hela immuniteten. Antikroppar är inte hela storyn.
Citera
2021-08-23, 13:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lVMPqM/tonarshaxan-sjuk-i-covid-trots-vaccin

För er som inte fattat det: Vaccin är ingen garanti för att inte bli sjuk. Du kan både bli sjuk och smitta andra trots att du är vaccinerad.
Inget nytt!

Förklara dina påståenden istället!!
Citera
2021-08-23, 13:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hon verkade både överviktig och förståndshandikappad, ingen bra kombo. Kan ju också varit att hon var påverkad av sjukdomen iofs.

Vaccinet bidrar ju även till att minska smittspridningen, får man ner R under 1 så dör smittan ut.

Det är ju också därför alltfler länder vaccinerar allt yngre individer. Även om barn oftast inte blir dödssjuka, så bidrar de till smittspridningen i samhället. Riskerna med vaccinen verkar få, i förhållande till konsekvenserna av en svår sjukdom.
Citera
2021-08-23, 13:28
Medlem
Citat:

Finns det någon som trott det?

Det har ju pratas om skyddet sedan innan vi började vaccinera och vad jag har läst så har det alltid använts ord som "ej 100% skydd" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in