2021-08-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är fortfarande fler som avsäger sig sitt Amerikanska medborgarskap än som försöker gå illegalt över gränsen från Nordkorea.
Förvånad?
Minfält, taggtråd, elstängsel samt beväpnade gränssoldater med order att döda gör det knappast enkelt att fly från Nordkorea.

Håll med om att det är hemskt att man måste ta till sådana åtgärder för att få folk att stanna kvar i sitt eget land?
Citera
2021-08-22, 22:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Förvånad?
Minfält, taggtråd, elstängsel samt beväpnade gränssoldater med order att döda gör det knappast enkelt att fly från Nordkorea.

Håll med om att det är hemskt att man måste ta till sådana åtgärder för att få folk att stanna kvar i sitt eget land?
Du glömmer medvetet att det är en gräns till fiendeland.
Citera
2021-08-22, 22:25
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Huvudorsaken är ju dock att man vill förhindra flykt till Sydkorea.
Citera
2021-08-22, 22:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Huvudorsaken är ju dock att man vill förhindra flykt till Sydkorea.
Har du helt missat konflikten länderna imellan. läs USA?

Det är ju ett större flöde i norra gränsen. Folk pendlar ju där till vardags.
Citera
2021-08-23, 05:31
Medlem
Tråden väntar fortfarande på att Nordkorea fanatikerna skall kommentera Tyska ambassadörens intervjuer-artiklar och bok!
Citera
2021-08-23, 07:28
Medlem
Citat:
Är Kina att betrakta som ett fiendeland?
Taggtråd och elstängsel med beväpnade vakter långt innan pandemin bröt ut.

Citera
2021-08-23, 07:31
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Har du helt missat konflikten länderna imellan. läs USA?

Det är ju ett större flöde i norra gränsen. Folk pendlar ju där till vardags.

Nej, det har jag inte gjort. Taggtråd och minfält stoppar dock knappast mot kärnvapenbärande interkontinentala robotar. Gränsbevakningen har alltså flera syften.

Såvitt jag har förstått är Nordkoreas befolkning ganska hårt hållen och varje avhopp till Sydkoreas är en enorm prestigeförlust för Nordkorea.
Citera
2021-08-23, 09:09
Medlem
Citat:
Är du orolig eller?

Svara på frågan istället för att bemöta den med en motfråga!
Citera
2021-08-23, 12:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nej, det har jag inte gjort. Taggtråd och minfält stoppar dock knappast mot kärnvapenbärande interkontinentala robotar. Gränsbevakningen har alltså flera syften.

Såvitt jag har förstått är Nordkoreas befolkning ganska hårt hållen och varje avhopp till Sydkoreas är en enorm prestigeförlust för Nordkorea.
Ja flyktingarna är hårt hållna, de får inte återvända . Pga, Sydkorea.
Citera
2021-08-23, 12:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Svara på frågan istället för att bemöta den med en motfråga!
Vilken fråga? De facto att du försöker mörka Sejon institutets rapport eller att du kommit ut ur garderoben.

Här kommer länken igen som du blir så besvärad utav
https://www.sejong.org/boad/22/egoread.php?bd=57&seq=5268

Jag återkommer i veckan, jag har fullt upp med att gå igenom skräckhistorerna där US forces dumpar Formaldehyd i Han floden, dricksvatten för 10 miljoner människor, samt dumpningar utav Agent Orange som lett till cancerskandaler i flertalet byar. Förutom de veteraner som tjänstgjort 67-71.
Citera
2021-08-23, 13:06
Medlem
Citat:
Vilken fråga? De facto att du försöker mörka Sejon institutets rapport eller att du kommit ut ur garderoben.

Här kommer länken igen som du blir så besvärad utav
https://www.sejong.org/boad/22/egoread.php?bd=57&seq=5268

Jag återkommer i veckan, jag har fullt upp med att gå igenom skräckhistorerna där US forces dumpar Formaldehyd i Han floden, dricksvatten för 10 miljoner människor, samt dumpningar utav Agent Orange som lett till cancerskandaler i flertalet byar. Förutom de veteraner som tjänstgjort 67-71.

Sejoninstitutet och vad det är, är förklarat i mitt inlägg. Rapporten är likaså den förklarad i mitt inlägg, inget unikt med den.
Läs mitt inlägg, ord för ord, istället för att följa ordergivningen från Svensk Koreanska och Pyongyang, vad gäller retorik och repliker.

———

Den obesvarade frågan var:

Kumabjörn påstår att han tror Nordkorea har ett bögförbud - förbud mot homosexualitet?

Stämmer det?
Senast redigerad av LEMMOR 2021-08-23 kl. 13:17.
Citera
2021-08-23, 13:14
Medlem
Dessutom väntar tråden (för 7:e gången) fortfarande på kommentarer rörande Tyske ambassdörens intervjuer-artiklar och bok, som beskriver hans erfarenheter och vittnesmål från sina olika perioder i Nordkorea från Dig och Dina gelikar i Jan Myrdalklubben.

Duckar Ni för att Ni inte har tillräckligt på fötterna för att kommentera Schäfer??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in