2021-08-23, 13:51
Medlem
Kojikis avatar
Hittade en intervju med Thomas Schäfer:

https://www.youtube.com/watch?v=T0QZrOqQ6sk
Citera
2021-08-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Hittade en intervju med Thomas Schäfer:

https://www.youtube.com/watch?v=T0QZrOqQ6sk

Ja, det är den jag flera gånger uppmanat de Nordkoreanska diktaturanhängarna att kommentera.

Dessutom alla hans faktaartiklar samt hans bok.

Hitills utan framgång eftersom dom duckar och vägrar kommentera.
Citera
2021-08-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken fråga? De facto att du försöker mörka Sejon institutets rapport eller att du kommit ut ur garderoben.

Här kommer länken igen som du blir så besvärad utav
https://www.sejong.org/boad/22/egoread.php?bd=57&seq=5268

Jag återkommer i veckan, jag har fullt upp med att gå igenom skräckhistorerna där US forces dumpar Formaldehyd i Han floden, dricksvatten för 10 miljoner människor, samt dumpningar utav Agent Orange som lett till cancerskandaler i flertalet byar. Förutom de veteraner som tjänstgjort 67-71.
En större diskutionsförlust har sällan skådats på Flashback och därtill en total kapitulation.

Att ideligen ducka för frågor för att istället hänvisa till en några år gammal rapport innebär ju till slut inget annat alternativ än att stoppa svansen mellan benen och hissa vit flagg.
Jag tror t.o.m. att Kimanhängarna här i tråden skäms över dig!
Citera
2021-08-23, 19:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
En större diskutionsförlust har sällan skådats på Flashback och därtill en total kapitulation.

Att ideligen ducka för frågor för att istället hänvisa till en några år gammal rapport innebär ju till slut inget annat alternativ än att stoppa svansen mellan benen och hissa vit flagg.
Jag tror t.o.m. att Kimanhängarna här i tråden skäms över dig!
Ganska pinsamt påhopp när du inte kan stava till diskussion ens.
Kan du inte hitta på några egna sätt att kritisera istället för att som LEMMOR hålla på som ett dagisbarn. Rapporten är den färskaste med den samlade data i den storleksordningn. Du kanske har någon nyare rapport.
Man förstår att det är beklämmande för dig med ditt begränsande intellekt.

Som jag sa så håller jag på med lite annat just nu som rapporten Reality Revealed: U.S. Military Bases, Environmental Impacts, and Civil Society in South Korea Jag kommer som sagt återkomma inom kort. Tills dess kan du väl försöka att skriva nåt meningsfullt istället för att återupprepa dina klyschor om och om igen.
Att du nämner Flasbacks historik är ganska patetiskt då du inte skriver i andra trådar än denna. Bara det väcker ju misstankar om vad du är för person.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-23 kl. 20:02.
Citera
2021-08-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ganska pinsamt påhopp när du inte kan stava till diskussion ens.
Kan du inte hitta på några egna sätt att kritisera istället för att som LEMMOR hålla på som ett dagisbarn. Rapporten är den färskaste med den samlade data i den storleksordningn. Du kanske har någon nyare rapport.
Man förstår att det är beklämmande för dig med ditt begränsande intellekt.

Som jag sa så håller jag på med lite annat just nu som rapporten Reality Revealed: U.S. Military Bases, Environmental Impacts, and Civil Society in South Korea Jag kommer som sagt återkomma inom kort. Tills dess kan du väl försöka att skriva nåt meningsfullt istället för att återupprepa dina klyschor om och om igen.
Att du nämner Flasbacks historik är ganska patetiskt då du inte skriver i andra trådar än denna. Bara det väcker ju misstankar om vad du är för person.

Ingenstans i den gamla rapporten du mellan lögnerna hänvisar till kan man se FN:s siffror om att nordkoreanerna är världens mest undernärda befolkning.
Svälten är planerad genom att i stället för att köpa mat och mediciner lägger resurserna på vapenutveckling.

Där står heller ingenting om regimens brott mot mänskligheten eller regimens brott mot de mänskliga rättigheterna.

Där står ingenting om att befolkningen i stort sett är utan elkraft, det står heller ingenting om den totala bristen på utbyggnad av infrastrukturen, heller ingenting om att få har tillgång till rent vatten.

Ingenting om minfält taggtråd och elstängsel, inte heller någonting om de hundratusentals fängslade i koncentrationslägrena.
Inte ett ord om att ingen får resa fritt varken inom eller utanför landet.
Vad vill du visa med den gamla rapporten?

Varför tar du inte del av Thomas Shäfers vittnesmål, och rent av bemöter dem? Du påstår ju att du är stor anhängare av vittnesmål.

Din argumentation har kollapsat och är lika misslyckad som Nordkoreas regim.
(svenska ”flyktingar” som underförstått smyger omkring i gränstrakterna för att ta sig över gränsen var ett av många lågvattenmärken)
Citera
2021-08-23, 22:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ingenstans i den gamla rapporten du mellan lögnerna hänvisar till kan man se FN:s siffror om att nordkoreanerna är världens mest undernärda befolkning.
Svälten är planerad genom att i stället för att köpa mat och mediciner lägger resurserna på vapenutveckling.

Där står heller ingenting om regimens brott mot mänskligheten eller regimens brott mot de mänskliga rättigheterna.

Där står ingenting om att befolkningen i stort sett är utan elkraft, det står heller ingenting om den totala bristen på utbyggnad av infrastrukturen, heller ingenting om att få har tillgång till rent vatten.

Ingenting om minfält taggtråd och elstängsel, inte heller någonting om de hundratusentals fängslade i koncentrationslägrena.

Varför tar du inte del av Thomas Shäfers vittnesmål, och rent av bemöter dem? Du påstår ju att du är stor anhängare av vittnesmål.

(svenska ”flyktingar” som underförstått smyger omkring i gränstrakterna för att ta sig över gränsen var ett av många lågvattenmärken)
Rapporten är från 2 år sen ditt pucko.
Kan du inte istället bemöta det som står där med fakta, istället för att jönsa runt i frågan.
Citera
2021-08-24, 07:41
Medlem
Citat:
Rapporten är från 2 år sen ditt pucko.
Kan du inte istället bemöta det som står där med fakta, istället för att jönsa runt i frågan.
Datan är äldre än så, se för övrigt mitt inlägg igen.
Rapporten bekräftar ju bara en tekniskt misslyckad och outvecklad stat.
Trots att man har haft 70 år på sig har regimen i stort sett inte har kommit någonstans.

Att gripa halmstrån och presentera falska uppgifter för att rättfärdiga och försvara en diktatur är ett hån mot människorna som lider i Nordkorea.
Citera
2021-08-24, 08:00
Medlem
Citat:
Trots att man har haft 70 år på sig har regimen i stort sett inte har kommit någonstans.

Att gripa halmstrån och presentera falska uppgifter för att rättfärdiga och försvara en diktatur är ett hån mot människorna som lider i Nordkorea.

Kan vi nu lämna rapporten från Think Thanken Sejong, den är inte varken unik eller av intresse för de som gör relevanta analyser.
Citera
2021-08-24, 08:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Vad är det som enligt din expertkunskap är som skulle vara falska uppgifter i rapporten? Vore intressant att veta då vi har tagit upp flertalet här i omgångar och bekräftat dessa från flera av varandra oberoende källor.
Din taktik med att bara häva ur dig olika påståenden lite hejsan hoppsan har ju inte funkat så bra hittills.

https://www.sejong.org/boad/22/egoread.php?bd=57&seq=5268
Citera
2021-08-24, 17:34
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Man kan ju undra vad du menar med "den gamla rapporten". Finns det flera? Jag känner bara till en och den är tämligen färsk.
Citat:

Det skulle kunna bero på att Sejong-institutet inte är finansierat av den jättelika amerikanska propaganda-apparat som får dom "ryska nättrollen" att framstå som små gulliga rumpnissar. Och nej, detta har ingen koppling till det påstådda "kumabjörnska bögförbudet" som Lemmor antingen tog fritt ur luften eller så har det modererats bort...

Roade mig just med att kolla lite hur Daily NK etc. får sina inkomster. De visade sig förstås komma direkt från statliga amerikanska NED och har uppgått till 8,3 miljoner kr per år de senaste fyra åren.
(Källa: https://www.ned.org/)

Totalt lägger NED ut 26 miljoner kr per år för påverkansoperationer bara om Nordkorea. Dom arbetar annars lite varstans i världen för att stärka amerikanska intressen och särskilt demokratiska kan dom knappast beskyllas för att vara. Tvärtom rör det sig ofta om stöd till organisationer som ägnar sig åt omstörtande verksamhet i länder där USA vill få till mer vänligt sinnade och undergivna regimer...

NK NEWS påstår sig vara till 90% finansierade av prenumeranter. Dom jobbar ju närmast som parhästar ihop mer Daily NK och då undrar man förstås hur just dom lyckats så bra med att få många prenumeranter till sin online-verksamhet... Troligen får väl dom också sina pengar från USA:s stackars skattebetalare...

Citat:
Äh, vad är det för fel på gamla rapporter, förresten? Finns ju till och med dom som gillar bibeln..!
Citat:
Och ja, du påminner själv alltför ofta om ett Jehovas Vittne som så fort det blir lite svårt bara rapar upp samma gamla inövade fraser. När jag lyssnade lite till Schäfer i en NK NEWS-blogg (tror jag) så slog det mig att även han mest bara upprepade sådant som tidigare förekommit på sajter typ NK NEWS och Daily NK så man undrar ju om han egentligen rört sig så mycket utanför ambassadens grindar. Eller så fikar han efter en välavlönad post i någon lämplig USA-finansierad organisation...
Citat:
Tvärtom är väl regimen i Nordkorea tämligen lyckad! Överlevt över 70 år i kamp mot en supermakt och numera kan dom även säkra sitt territorium med kärnvapen!

Och glöm inte att det är en betydligt större andel av Nordkoreas befolkning som hejar på Kim Jong-un än den andel av USA:s befolkning som hejar på Biden!
Citera
2021-08-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Man kan ju undra vad du menar med "den gamla rapporten". Finns det flera? Jag känner bara till en och den är tämligen färsk.

Det skulle kunna bero på att Sejong-institutet inte är finansierat av den jättelika amerikanska propaganda-apparat som får dom "ryska nättrollen" att framstå som små gulliga rumpnissar. Och nej, detta har ingen koppling till det påstådda "kumabjörnska bögförbudet" som Lemmor antingen tog fritt ur luften eller så har det modererats bort...

Roade mig just med att kolla lite hur Daily NK etc. får sina inkomster. De visade sig förstås komma direkt från statliga amerikanska NED och har uppgått till 8,3 miljoner kr per år de senaste fyra åren.

Totalt lägger NED ut 26 miljoner kr per år för påverkansoperationer bara om Nordkorea. Dom arbetar annars lite varstans i världen för att stärka amerikanska intressen och särskilt demokratiska kan dom knappast beskyllas för att vara. Tvärtom rör det sig ofta om stöd till organisationer som ägnar sig åt omstörtande verksamhet i länder där USA vill få till mer vänligt sinnade och undergivna regimer...

NK NEWS påstår sig vara till 90% finansierade av prenumeranter. Dom jobbar ju närmast som parhästar ihop mer Daily NK och då undrar man förstås hur just dom lyckats så bra med att få många prenumeranter till sin online-verksamhet... Troligen får väl dom också sina pengar från USA:s stackars skattebetalare...

Äh, vad är det för fel på gamla rapporter, förresten? Finns ju till och med dom som gillar bibeln..!

Och ja, du påminner själv alltför ofta om ett Jehovas Vittne som så fort det blir lite svårt bara rapar upp samma gamla inövade fraser. När jag lyssnade lite till Schäfer i en NK NEWS-blogg (tror jag) så slog det mig att även han mest bara upprepade sådant som tidigare förekommit på sajter typ NK NEWS och Daily NK så man undrar ju om han egentligen rört sig så mycket utanför ambassadens grindar. Eller så fikar han efter en välavlönad post i någon lämplig USA-finansierad organisation...

Tvärtom är väl regimen i Nordkorea tämligen lyckad! Överlevt över 70 år i kamp mot en supermakt och numera kan dom även säkra sitt territorium med kärnvapen!

Och glöm inte att det är en betydligt större andel av Nordkoreas befolkning som hejar på Kim Jong-un än den andel av USA:s befolkning som hejar på Biden!

Du kände dig nödd o tvungen att rycka in till Bläckfiskens försvar när denne började spåra ur?

Undernäring, svält, koncentrationsläger, instängda invånare t.o.m regionalt, ingen el och rent vatten. Bortsett från de med hög Songbunstatus förstås, de har det ju fint. Utöver det obefintlig utbyggnad av infrastrukturen…

Försöker du samla poäng hos medlemmarna i SKF?
Ni diskuterar moteld, nu har ni koncentrerat er på pressen.

Vem försöker ni övertyga med lögnerna?

Vad har du för uppfattning om din trovärdighet?
Citera
2021-08-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim

- - - — — — - - - — — — - - -

Bläckfisken tappar det helt, ropar SOS!

Ojojoj - vad Ni gör bort Er, IGEN!

När Bläckfisken håller på att förgöra sig själv, (vilket han gjiort rejält) efter att ha blivit totalt ställd här i tråden, kliver Du krampaktigt in med lögnaktig akuthjälp! Snacka om att göra bort sig dubbelt upp!

Ni är så fulla av skit.

Först efter det att Du känner trycket i tråden ang Thomas Schäfer , en av dom, om inte DEN, med flest år på plats i Nordkorea som ambassadör, men de facto också som auktoritet och expert inom mängder av områden som berör Nordkorea och Korea. Det har Ni uppenbarligen inte den minsta susning om, heller!

När Du nonchalant säger att, ”när jag lyssnade lite på Schäfer i någon blog….” som Du inte ens vet namnet på, så sågar Du Schäfer som en upprepande idiottomte. Det misstaget gör Du bara en gång. Det finns nog inte en ambassadör som varit längre i Nordkorea, men det helt avgörande för hans trovärdighet, är att han har varit så gott som överallt i landet, i mängder av sammanhang och dit de flesta aldrig kommer.

Det måste vara en av de mest idiotiska och avslöjande kommentarer jag sett i tråden.

Vilka practical-losers Ni är!
Senast redigerad av LEMMOR 2021-08-24 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in