Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Ingenstans i den gamla rapporten du mellan lögnerna hänvisar till kan man se FN:s siffror om att nordkoreanerna är världens mest undernärda befolkning.
Svälten är planerad genom att i stället för att köpa mat och mediciner lägger resurserna på vapenutveckling.
Man kan ju undra vad du menar med "den gamla rapporten". Finns det flera? Jag känner bara till en och den är tämligen färsk.
Citat:
Där står heller ingenting om regimens brott mot mänskligheten eller regimens brott mot de mänskliga rättigheterna.
Där står ingenting om att befolkningen i stort sett är utan elkraft, det står heller ingenting om den totala bristen på utbyggnad av infrastrukturen, heller ingenting om att få har tillgång till rent vatten.
Ingenting om minfält taggtråd och elstängsel, inte heller någonting om de hundratusentals fängslade i koncentrationslägrena.
Inte ett ord om att ingen får resa fritt varken inom eller utanför landet.
Det skulle kunna bero på att Sejong-institutet inte är finansierat av den jättelika amerikanska propaganda-apparat som får dom "ryska nättrollen" att framstå som små gulliga rumpnissar. Och nej, detta har ingen koppling till det påstådda "kumabjörnska bögförbudet" som Lemmor antingen tog fritt ur luften eller så har det modererats bort...
Roade mig just med att kolla lite hur Daily NK etc. får sina inkomster. De visade sig förstås komma direkt från statliga amerikanska NED och har uppgått till 8,3 miljoner kr per år de senaste fyra åren.
(Källa:
https://www.ned.org/)
Totalt lägger NED ut 26 miljoner kr per år för påverkansoperationer bara om Nordkorea. Dom arbetar annars lite varstans i världen för att stärka amerikanska intressen och särskilt demokratiska kan dom knappast beskyllas för att vara. Tvärtom rör det sig ofta om stöd till organisationer som ägnar sig åt omstörtande verksamhet i länder där USA vill få till mer vänligt sinnade och undergivna regimer...
NK NEWS påstår sig vara till 90% finansierade av prenumeranter. Dom jobbar ju närmast som parhästar ihop mer Daily NK och då undrar man förstås hur just dom lyckats så bra med att få många prenumeranter till sin online-verksamhet... Troligen får väl dom också sina pengar från USA:s stackars skattebetalare...
Citat:
Vad vill du visa med den gamla rapporten?
Äh, vad är det för fel på gamla rapporter, förresten? Finns ju till och med dom som gillar bibeln..!
Citat:
Varför tar du inte del av Thomas Shäfers vittnesmål, och rent av bemöter dem? Du påstår ju att du är stor anhängare av vittnesmål.
Och ja, du påminner själv alltför ofta om ett Jehovas Vittne som så fort det blir lite svårt bara rapar upp samma gamla inövade fraser. När jag lyssnade lite till Schäfer i en NK NEWS-blogg (tror jag) så slog det mig att även han mest bara upprepade sådant som tidigare förekommit på sajter typ NK NEWS och Daily NK så man undrar ju om han egentligen rört sig så mycket utanför ambassadens grindar. Eller så fikar han efter en välavlönad post i någon lämplig USA-finansierad organisation...
Citat:
Din argumentation har kollapsat och är lika misslyckad som Nordkoreas regim.
Tvärtom är väl regimen i Nordkorea tämligen lyckad! Överlevt över 70 år i kamp mot en supermakt och numera kan dom även säkra sitt territorium med kärnvapen!
Och glöm inte att det är en betydligt större andel av Nordkoreas befolkning som hejar på Kim Jong-un än den andel av USA:s befolkning som hejar på Biden!