2021-08-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vilken ersättare till Löfven kommer att gynna SD mest i OU? Ygeman eller Morgan kanske?
Veronica Palm
Citera
2021-08-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ingen ersättare kommer gynna SD. Detta är förjävligt. Jag är inte glad idag. Skönt att bli av med Löfven såklart, o Annie kanske... Ni fattar väl att väljarna återvänder till S nu? De flesta har lämnat pga Löfven är vad jag tror. Så jag är sorgsen idag. Jag får säkert skäll av en viss person . Man får ju inte vara negativ enl hen.

Mm, blir det Magda är risken överhängande att S gör ett bra val. Gråsossar o bidragsbabbar skiter liksom i vem som är partiledare. Kvinnor kommer kunna lockas tillbaka.
Citera
2021-08-23, 09:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Mm, blir det Magda är risken överhängande att S gör ett bra val. Gråsossar o bidragsbabbar skiter liksom i vem som är partiledare. Kvinnor kommer kunna lockas tillbaka.
Möjligt. Men de kommer då från V och C. Förändrar inget i praktiken.
Extremt få kvinnor från SD, M eller KD skulle springa benen av sig för en lätt bakfull rödögd Magdalena.
Citera
2021-08-23, 10:53
Bannlyst
Mkt snack om att folk i sjöbo inte kmr kunna rösta på Sd i kyrkovalet. Men dom kommer väl fortfarande kunna rösta till kyrkomötet även om de inte kmr kunna rösta till församlingarna eller??
Citera
2021-08-23, 13:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Mkt snack om att folk i sjöbo inte kmr kunna rösta på Sd i kyrkovalet. Men dom kommer väl fortfarande kunna rösta till kyrkomötet även om de inte kmr kunna rösta till församlingarna eller??

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar, de verkar ha något komplicerat religiöst system för att försvåra för alla.
Citera
2021-08-23, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar, de verkar ha något komplicerat religiöst system för att försvåra för alla.
Enligt nån ystadtidning kmr inte SD kunna rösta lokalt. Gör inget för min del sålänge de kan rösta till det viktigaste vilket är kyrkomötet.
Citera
2021-08-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Möjligt. Men de kommer då från V och C. Förändrar inget i praktiken.
Extremt få kvinnor från SD, M eller KD skulle springa benen av sig för en lätt bakfull rödögd Magdalena.

Hade hellre sett ett starkare V och ett SD hack i häl på S.

En del kvinnor som övergivit S denna mandatperioden för högersidan är kanske villiga att ge S en ny chans. Dålig koll hur många väljare vi pratar om som gjort den resan. Men det kanske kvittas mot män som hellre ser en ”stadig” man på posten.
Senast redigerad av Djimmie 2021-08-23 kl. 16:16.
Citera
2021-08-24, 20:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
MP ökar kraftigt i ny undersökning från DN/Ipsos: från 3 till 5 procent.

S: 25 (+1)
M: 21 (-1)
SD: 20 (+1)
V: 11 (-1)

C: 8 (-2)
MP: 5 (+2)
KD: 4 (-2)
L: 3 (+1)

M+KD+L+SD: 48 (-1)

S+V+MP: 41 (+2)

Inga stora förändringar i blocken som helhet. Tillfälligt sommarskvalp eller början på någon trend?

https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-mp-okar-efter-sommarens-extremvader/
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2021-08-24 kl. 20:19.
Citera
2021-08-24, 20:29
Medlem
Ipsos

Ipsos har genomfört 1616 intervjuer med röstberättigade personer under perioden 10-23 augusti.

M 21 (22)

SD 20 (19)

KD 4 (6)

L 3 (2)

S 25 (24)

V 11 (12)

MP 5 (3)

C 8 (10)
Citera
2021-08-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
MP ökar kraftigt i ny undersökning från DN/Ipsos: från 3 till 5 procent.

S: 25 (+1)
M: 21 (-1)
SD: 20 (+1)
V: 11 (-1)

MP: 5 (+2)
KD: 4 (-2)
L: 3 (+1)

M+KD+L+SD: 48 (-1)

S+V+MP: 41 (+2)

Inga stora förändringar i blocken som helhet. Tillfälligt sommarskvalp eller början på någon trend?

https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-mp-okar-efter-sommarens-extremvader/
Ängsliga och "trendiga" tjejer som går från girl-power Annie till MP pga översvämningar utan att ens veta vad MP faktiskt vill (som tex öka utsläppen genom att lägga ner kärnkraften och ersätta den med olja och polsk fulel).

SD ökar långsam men stadigt. Trist bara att det inte är genom att ta S väljare utan genom att kanalisera på M och KD. Chockerande nog ökar S, förstår bara inte hur.
Citera
2021-08-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ängsliga och "trendiga" tjejer som går från girl-power Annie till MP pga översvämningar utan att ens veta vad MP faktiskt vill (som tex öka utsläppen genom att lägga ner kärnkraften och ersätta den med olja och polsk fulel).

SD ökar långsam men stadigt. Trist bara att det inte är genom att ta S väljare utan genom att kanalisera på M och KD. Chockerande nog ökar S, förstår bara inte hur.

S tar bara tillbaka ifrån V. Nooshi är inte tillräckligt uppnooshig helt enkelt. Inget att fästa sig vid, Och Ipsos har förfärliga avrundningar dessutom.
Citera
2021-08-24, 21:01
Medlem
Lite underliga rörelser mellan partierna när C, M, KD, V tappar röster till S, MP, L och SD.

Speciellt vad har L och MP gjort sista månaden?

Jag tror alla förändringar är inom felmarginalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in