2021-08-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är problematiskt för sjukvårdspersonal att strejka då det kan anses som samhällsfarligt,

https://sverigesradio.se/artikel/7214316
Ja så är det.. men blir det ingen förändring blir ju det en fara i sig , en utarbetad sjukvård är direkt livsfarligt i vissa situationer. Så absolut en vildstrejk nationellt!

Vad skulle det ta 30 min så har.man fått igenom sina krav
Citera
2021-08-23, 09:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Another one bites the dust..

https://edition.cnn.com/2021/08/21/us/conservative-talk-show-host-phil-valentine-dies-covid-19/index.html

Man undrar hur dessa anti-vaxxers tänker när de ligger där och flämtar. Det skulle vara oerhört fascinerande att få höra deras tankegångar, ja om de nu orkar prata dvs.
Citera
2021-08-23, 09:36
Medlem
Citat:
Man undrar hur dessa anti-vaxxers tänker när de ligger där och flämtar. Det skulle vara oerhört fascinerande att få höra deras tankegångar, ja om de nu orkar prata dvs.
Nu är du där igen.. hur vet du att de är genuina antivaxxare?
Citera
2021-08-23, 09:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Ja så är det.. men blir det ingen förändring blir ju det en fara i sig , en utarbetad sjukvård är direkt livsfarligt i vissa situationer. Så absolut en vildstrejk nationellt!

Vad skulle det ta 30 min så har.man fått igenom sina krav

Det kan stryka med många patienter på 30 minuter, tror inte det är så enkelt. Det bästa är om vi tar oss igenom pandemin och sen sätter oss ner och har ett rejält samtal om deras löner, vår beredskap, tjänstemannaansvar, personligt ansvar, dödshjälp, tydlighet i kommunikationen mm. Något är rejält skevt i konungariket Sverige. Om något så har den här pandemin visat på det.
Citera
2021-08-23, 09:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nu är du där igen.. hur vet du att de är genuina antivaxxare?

Jag klickade på länken och såg videon, han var en anti-vaxxer och det fick han betala det yttersta priset för. Det är inget jag hittar på liksom. På dödsbädden blev han pro-vaxxer. Du kan se videon själv, bara att klicka på länken.
Citera
2021-08-23, 09:43
Medlem
Citat:
Det kan stryka med många patienter på 30 minuter, tror inte det är så enkelt. Det bästa är om vi tar oss igenom pandemin och sen sätter oss ner och har ett rejält samtal om deras löner, vår beredskap, tjänstemannaansvar, personligt ansvar, dödshjälp, tydlighet i kommunikationen mm. Något är rejält skevt i konungariket Sverige. Om något så har den här pandemin visat på det.
OH härre gud.. tjänstemannaansvaret var det sämsta Sverige avskaffat.

Men jag står mig fast, vill du ha en förändring på arbetsplatsen då är det hårda bud som gäller
Citera
2021-08-23, 09:49
Medlem
Citat:
Jag klickade på länken och såg videon, han var en anti-vaxxer och det fick han betala det yttersta priset för. Det är inget jag hittar på liksom. På dödsbädden blev han pro-vaxxer. Du kan se videon själv, bara att klicka på länken.
Vad jag kan hitta var han inte en genuin antivaxxare, han var emot covid vaccinerna. Du använder ordet lite löst.

Alla som röstar på SD är rasister..det stämmer ju inte
Senast redigerad av Offermod 2021-08-23 kl. 09:53.
Citera
2021-08-23, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Another one bites the dust..

https://edition.cnn.com/2021/08/21/us/conservative-talk-show-host-phil-valentine-dies-covid-19/index.html
Bertil...Bertil jag väntar fortfarande på en förklaring på vad du menar med att jag bara hämtar information från obskyra plattjords siter på internet... vad har du fått det ifrån?

Nu är frågan enbart till Bertil.Enstoring ingen annan
Citera
2021-08-23, 09:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad jag kan hitta var han inte en genuin antivaxxare, han var emot covid vaccinerna. Du använder ordet lite löst.

Alla som röstar på SD är rasister..

Ja iofs har du lite rätt i det, jag var själv emot Pandemrix, även om det räddat många liv och jävlats med många ungdomar.

Du verkar gilla retorik, nästan så man kan tro att du tycker retoriken är viktigare än både vaccinet och viruset.

Jag ser folk som använder uttrycket: "Alla som röstar på SD är rasister.." som nyttiga idioter för en ideologi.
Citera
2021-08-23, 09:58
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ja iofs har du lite rätt i det, jag var själv emot Pandemrix, även om det räddat många liv och jävlats med många ungdomar.

Du verkar gilla retorik, nästan så man kan tro att du tycker retoriken är viktigare än både vaccinet och viruset.

Jag ser folk som använder uttrycket: "Alla som röstar på SD är rasister.." som nyttiga idioter för en ideologi.

Hur kommer det sig att du var emot pandemrix och inte detta?
Citera
2021-08-23, 09:59
Medlem
Citat:

Det gäller att varken förminska eller förstora saker och ting. Jo retoriken är väl extremt viktig i krissituationer, använder du fel retorik kan det skapa hat åt båda håll,

Som ni gör att slänga med antivaxxare , det handlar om att totalt nedvärdera sådana som faktiskt är genuint räds för detta vaccin, det skapar hat mot folk som inte kan vaccinera sig

Så ser jag på detta, och ja det gäller båda sidor
Citera
2021-08-23, 10:08
Medlem
Citat:

Pandemrix räddade inga liv. Länder som inte vaccinerade hade inte fler dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in