2021-08-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturell73
Någon som vet om han bott på Nydala som barn eller rättare sagt Erikfältsgatan 77D.

Han bodde på Nydala, tror han bodde i de röda husen nära Nydalatorget.
Citera
2021-08-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker

Det stämmer
Citera
2021-08-22, 20:46
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:

Jag bodde själv i 73an senare i 81an tror han bodde precis bredvid 81G
Citera
2021-08-22, 20:47
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Det stämmer
Där de bodde var det baksidan mot parkeringen och så bodde de på hörnet?
Senast redigerad av Naturell73 2021-08-22 kl. 21:14.
Citera
2021-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Så vad hände baserat på din vetskap om dem.. Det oberäkneliga efter tablettintag gick till sist över gränsen?

Det är omöjligt för mig att veta vad som hänt.
Jag undrar om det inte var en olyckshändelse och killen fått panik.
Citera
2021-08-22, 21:30
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Det är omöjligt för mig att veta vad som hänt.
Jag undrar om det inte var en olyckshändelse och killen fått panik.

Inte en omöjlig förklaring förutom tabletterna.
Problem i relationen, hon ville lämna, sexlek eller faktiskt överenskommelse dem emellan är andra tänkbara orsaker
Citera
2021-08-22, 21:45
Medlem
Citat:
Du fabulerar fritt nu. Munkhätteskolan hade klasser för elever som var i "grönsakstillstånd" samt elever som satt i rullstol men var klara i knoppen. Man hade inga Aspergerklasser eller liknande. Det fanns heller inga med t ex Downs syndrom. Det var/är andra skolor som tog de eleverna. Det fanns kanske ca 25 handikappade elever och 300-400 "vanliga" elever så på det stora hela var det en ganska vanlig skola, om än stökigare än genomsnittet på den tiden.

Robert och hans tvillingbror gick i en helt vanlig klass och han var ingen som stack ut på något sätt. Jag tror aldrig jag såg honom i konflikt, verkade inte stökig. De kändes ganska WT, men såna fanns det gott om i miljonprogrammen på den tiden.

Vet vi att HAN mördat HENNE och inte tvärtom? Jag vet att oddsen talar för det rent statistiskt, men jag tänker att en tjej med PTSD och pillermissbruk skulle kunna ha ihjäl en annan person.
Jag sa inte att de hade aspergerklasser, det fanns iaf den typen av elever i särklasserna, en hel del underbegåvade.
Vi som konfrontera andra skolor umgicks iaf inte med de från Munkhätteskolan, fast det kan bero på annat. Kanske var de bara jäkligt stökiga.
Jag minns inte varför. Längesedan nu.
Citera
2021-08-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Jag sa inte att de hade aspergerklasser, det fanns iaf den typen av elever i särklasserna, en hel del underbegåvade.
Vi som konfrontera andra skolor umgicks iaf inte med de från Munkhätteskolan, fast det kan bero på annat. Kanske var de bara jäkligt stökiga.
Jag minns inte varför. Längesedan nu.

Många som kom från andra skolor umgicks med folk från Munkhätte. Det är väl f ö ingen som nånsin sagt till en annan: Nej, dig vill jag inte umgås med för du går på den eller den skolan. Runt Munkhätte låg ju Hermodsdalsskolan, Augustenborgsskolan och Sofielundsskolan. Kom inte och säg till mig att de skolorna var mer "normala", bortsett från att där inte fanns några "muppklasser" kanske.

Just Aspergerelever tror jag inte att vi hade på Munkhätteskolan. Jag har mött många såna i mitt vuxna liv, och kan inte dra mig till minnes att det fanns någon med aspergertendens på Munkhätteskolan. Det fanns andra skolor i närområdet som hade såna klasser. De dampbarn och autismbarn som jag minns från barndomen gick i små obsklasser på Nydalaskolan.
Citera
2021-08-22, 22:01
Medlem
Citat:
Många som kom från andra skolor umgicks med folk från Munkhätte. Det är väl f ö ingen som nånsin sagt till en annan: Nej, dig vill jag inte umgås med för du går på den eller den skolan. Runt Munkhätte låg ju Hermodsdalsskolan, Augustenborgsskolan och Sofielundsskolan. Kom inte och säg till mig att de skolorna var mer "normala", bortsett från att där inte fanns några "muppklasser" kanske.

Just Aspergerelever tror jag inte att vi hade på Munkhätteskolan. Jag har mött många såna i mitt vuxna liv, och kan inte dra mig till minnes att det fanns någon med aspergertendens på Munkhätteskolan. Det fanns andra skolor i närområdet som hade såna klasser. De dampbarn och autismbarn som jag minns från barndomen gick i små obsklasser på Nydalaskolan.
Släpp det där nu, det är inte intressant ens? Vem bryr sig om obsklasser hit eller dit. Om han nu hade en diagnos så ger det inte honom rätten att döda.

Är det någon som sitter på info om deras förhållande? Var det bra, eller hade dom det krokigt?

Tycker bara det här är en märklig historia. Får vi se detta i Svenska Mord eller vad serien heter? Det är ju inte jättevanligt att man begår mord och sedan självmord i vårt avlånga land. Absolut har det hänt, men det är ju inte jättevanligt om vi säger så.
Citera
2021-08-22, 22:08
Medlem
Vet man ens om det var mannen som dödade kvinnan först oc inte tvärtom?
Citera
2021-08-22, 22:39
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Vet man ens om det var mannen som dödade kvinnan först oc inte tvärtom?

Vilken 10-poängs kommentar!
Blir osäker på om jag faktiskt läste det eller om jag bara utgick från att så var fallet.
Citera
2021-08-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Släpp det där nu, det är inte intressant ens? Vem bryr sig om obsklasser hit eller dit. Om han nu hade en diagnos så ger det inte honom rätten att döda.

Nej, självklart ger det inte någon rätten att döda. Jag ville bara ha fram att killen gick i en vanlig klass på en vanlig skola och framstod som ganska....vanlig. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in