Citat:
Ursprungligen postat av
InTheBlueLocker
Många som kom från andra skolor umgicks med folk från Munkhätte. Det är väl f ö ingen som nånsin sagt till en annan: Nej, dig vill jag inte umgås med för du går på den eller den skolan. Runt Munkhätte låg ju Hermodsdalsskolan, Augustenborgsskolan och Sofielundsskolan. Kom inte och säg till mig att de skolorna var mer "normala", bortsett från att där inte fanns några "muppklasser" kanske.
Just Aspergerelever tror jag inte att vi hade på Munkhätteskolan. Jag har mött många såna i mitt vuxna liv, och kan inte dra mig till minnes att det fanns någon med aspergertendens på Munkhätteskolan. Det fanns andra skolor i närområdet som hade såna klasser. De dampbarn och autismbarn som jag minns från barndomen gick i små obsklasser på Nydalaskolan.
Släpp det där nu, det är inte intressant ens? Vem bryr sig om obsklasser hit eller dit. Om han nu hade en diagnos så ger det inte honom rätten att döda.
Är det någon som sitter på info om deras förhållande? Var det bra, eller hade dom det krokigt?
Tycker bara det här är en märklig historia. Får vi se detta i Svenska Mord eller vad serien heter? Det är ju inte jättevanligt att man begår mord och sedan självmord i vårt avlånga land. Absolut har det hänt, men det är ju inte jättevanligt om vi säger så.