2021-08-22, 16:18
Medlem
Amazon-mannens avatar
"Flickvännen" J*lia är skriven på en lägenhet i Kirseberg, åldersskillnad och så, var det tabletterna som förde de två tillsammans?
Berätta gärna mer om machete-väldtäkten.
Citera
2021-08-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riezenschnauz
Kan det verkligen stämma? Känns som extreeemt olika personer.

Så kan det ju vara men om hon käkade piller och även han så kan dom ha möts den vägen vilket är det troligaste.

Hon hade ju en PhD i vad som verkar konst, måste hänt innan våldtäkten.
Citera
2021-08-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
Så ser det ut på de flesta svenska skolor även idag. Att alla med olika diagnoser blandas in i den vanliga skolan.
Nej Munkhätteskolan hade sk obsklasser med allt från Aspergare till icke kontaktbara elever.Sen fanns där även vanliga klasser.
Man umgicks inte med folk från den skolan.
Senast redigerad av Fetmedklet 2021-08-22 kl. 17:49. Anledning: Fel
Citera
2021-08-22, 17:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Så kan det ju vara men om hon käkade piller och även han så kan dom ha möts den vägen vilket är det troligaste.

Hon hade ju en PhD i vad som verkar konst, måste hänt innan våldtäkten.

En Bachleor är en vanlig examen från universitet, ingen PHD, som är en doktorsavhandling.
Citera
2021-08-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
"Flickvännen" J*lia är skriven på en lägenhet i Kirseberg, åldersskillnad och så, var det tabletterna som förde de två tillsammans?
Berätta gärna mer om machete-väldtäkten.

Jag vet inte varför du säger "flickvän". Dom var verkligen pojkvän och flickvän och har varit det ett tag.
Det är inte genom tabletter dom träffades heller.

Robban var en fullt fungerande människa med arbete och stod sina föräldrar nära. Mellan sina turer på jobbet, när han var hemma från båten, kunde han festa loss lite för hårt på tabletter och blev då oberäknelig.
Han var ingen dålig människa innan detta hände, bara lite säregen.
Citera
2021-08-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Jag vet inte varför du säger "flickvän". Dom var verkligen pojkvän och flickvän och har varit det ett tag.

Robban var en fullt fungerande människa med arbete och stod sina föräldrar nära. Mellan sina turer på jobbet, när han var hemma från båten, kunde han festa loss lite för hårt på tabletter och blev då oberäknelig.

"Ingen dålig människa" - mördar en kvinna.
Vad är en dålig människa enligt din definition?
Citera
2021-08-22, 19:18
Medlem
Citat:

Är du läskunnig? Jag sa innan detta hände.
Citera
2021-08-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Nej Munkhätteskolan hade sk obsklasser med allt från Aspergare till icke kontaktbara elever.Sen fanns där även vanliga klasser.
Man umgicks inte med folk från den skolan.

Du fabulerar fritt nu. Munkhätteskolan hade klasser för elever som var i "grönsakstillstånd" samt elever som satt i rullstol men var klara i knoppen. Man hade inga Aspergerklasser eller liknande. Det fanns heller inga med t ex Downs syndrom. Det var/är andra skolor som tog de eleverna. Det fanns kanske ca 25 handikappade elever och 300-400 "vanliga" elever så på det stora hela var det en ganska vanlig skola, om än stökigare än genomsnittet på den tiden.

Robert och hans tvillingbror gick i en helt vanlig klass och han var ingen som stack ut på något sätt. Jag tror aldrig jag såg honom i konflikt, verkade inte stökig. De kändes ganska WT, men såna fanns det gott om i miljonprogrammen på den tiden.

Citat:

Vet vi att HAN mördat HENNE och inte tvärtom? Jag vet att oddsen talar för det rent statistiskt, men jag tänker att en tjej med PTSD och pillermissbruk skulle kunna ha ihjäl en annan person.
Senast redigerad av InTheBlueLocker 2021-08-22 kl. 19:49.
Citera
2021-08-22, 20:16
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09

Så vad hände baserat på din vetskap om dem.. Det oberäkneliga efter tablettintag gick till sist över gränsen?
Citera
2021-08-22, 20:27
Medlem
Naturell73s avatar
Någon som vet om han bott på Nydala som barn eller rättare sagt Erikfältsgatan 77D.
Senast redigerad av Naturell73 2021-08-22 kl. 20:40.
Citera
2021-08-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturell73
Någon som vet om han bott på Nydala som barn eller rättare sagt Erifältsgatan 77D.

Finns en ett par som heter R0senlind där så det är möjligt.
Citera
2021-08-22, 20:36
Medlem
Naturell73s avatar
Har för mig att hans far ”Ragge”jobbade på Tvättman som det hette på den tiden i Limhamn.
Senast redigerad av Naturell73 2021-08-22 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in