Citat:
Ursprungligen postat av
Fetmedklet
Nej Munkhätteskolan hade sk obsklasser med allt från Aspergare till icke kontaktbara elever.Sen fanns där även vanliga klasser.
Man umgicks inte med folk från den skolan.
Du fabulerar fritt nu. Munkhätteskolan hade klasser för elever som var i "grönsakstillstånd" samt elever som satt i rullstol men var klara i knoppen. Man hade inga Aspergerklasser eller liknande. Det fanns heller inga med t ex Downs syndrom. Det var/är andra skolor som tog de eleverna. Det fanns kanske ca 25 handikappade elever och 300-400 "vanliga" elever så på det stora hela var det en ganska vanlig skola, om än stökigare än genomsnittet på den tiden.
Robert och hans tvillingbror gick i en helt vanlig klass och han var ingen som stack ut på något sätt. Jag tror aldrig jag såg honom i konflikt, verkade inte stökig. De kändes ganska WT, men såna fanns det gott om i miljonprogrammen på den tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riezenschnauz
"Ingen dålig människa" - mördar en kvinna.
Vad är en dålig människa enligt din definition?
Vet vi att HAN mördat HENNE och inte tvärtom? Jag vet att oddsen talar för det rent statistiskt, men jag tänker att en tjej med PTSD och pillermissbruk skulle kunna ha ihjäl en annan person.