Citat:
Jag har svarat via vad KH säger och så ligger landet:Men snälla nån själv.
"Lena Wesström
Pratat med banken idag. Han får inte låna själv till deras hus, det har blivit för dyrt. De har renoverat
oavbrutet sen de köpte för TOLV år sedan. Gått från ca en miljon till en bit över fyra
23 feb 2018 13:54 "
A 168 D/3293
Vem har sagt att HD inte ville att huset skulle vara kvar?
Du flyttar fokus genom att lite lätt flytta diskussionspunkten på något som jag inte alls ifrågasatte.
Jag ifrågasatte hur du får in att det är HD som ser till att huset blir kvar.
Som jag tänker skulle det ju lika gärna kunna vara SD, som har reoverat huset i tolv långa år, allt för att bevisa för sin pappa att huset inte alls var så dåligt. Det är ju ändå SD som får en tung avbetalningsbörda. Lite surt när det är man själv som ökat värdet på huset genom att arbeta mycket på det.
Du behöver varken svära eller be mig kontakta HDs vänner.
Risken hade ju varit att SD inte kunde få lånet öht och huset blivit sålt.
"Lena Wesström
Pratat med banken idag. Han får inte låna själv till deras hus, det har blivit för dyrt. De har renoverat
oavbrutet sen de köpte för TOLV år sedan. Gått från ca en miljon till en bit över fyra
23 feb 2018 13:54 "
A 168 D/3293
Vem har sagt att HD inte ville att huset skulle vara kvar?
Du flyttar fokus genom att lite lätt flytta diskussionspunkten på något som jag inte alls ifrågasatte.
Jag ifrågasatte hur du får in att det är HD som ser till att huset blir kvar.
Som jag tänker skulle det ju lika gärna kunna vara SD, som har reoverat huset i tolv långa år, allt för att bevisa för sin pappa att huset inte alls var så dåligt. Det är ju ändå SD som får en tung avbetalningsbörda. Lite surt när det är man själv som ökat värdet på huset genom att arbeta mycket på det.
Du behöver varken svära eller be mig kontakta HDs vänner.
Risken hade ju varit att SD inte kunde få lånet öht och huset blivit sålt.
HD hjälper till så att huset inte behöver säljas.
Pga att SD inte har råd att behålla det själv.
Hon är nog där och pysslar, det har hon gjort hela tiden, ser via Avlyssning att hon pratar om att hon vill ha mattor på altanen.
"K: innan vi lägger på, hur är det med dig och Hanna nu?
S: mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade
K: min fru sa att ni är jäkligt lustiga, ni har skiljt er och så och när vi var hemma hos er och åt
hamburgare så sa Hanna att "du ska skaffa matta till mitt hus på min altan"
S: sa hon det
K: du sa det, hon kopplade det att du inte skaffat matta
S: nä det har vi alltid varit oense om hon vill ha matta och jag har aldrig velat ha matta så nu
har hon inget att säga till om
K: nä men hon fortfarande påpekade det och det var det som var lite lustigt
S: nä men det är jättebra vi kommer väl skicka in papper på att fullfölja skilsmässan snart,
det är bara jag som ska beställa ett personbevis, jag har inte riktigt fått tummen ur
K: tråkigt att höra
S: vi kommer fortsätta finnas i varandras liv, vi får se tiden är framtiden
K: kram henne och ta hand om henne
S: det ska jag göra och du får hälsa hem"
(Ab 154)
TB:.
"Till exempel ville Hanna inte att Stefan skulle sälja huset." Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-08-22 kl. 19:13.
Senast redigerad av develi 2021-08-22 kl. 19:13.