2021-08-22, 18:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men snälla nån själv.

"Lena Wesström
Pratat med banken idag. Han får inte låna själv till deras hus, det har blivit för dyrt. De har renoverat
oavbrutet sen de köpte för TOLV år sedan. Gått från ca en miljon till en bit över fyra
23 feb 2018 13:54
"

A 168 D/3293

Vem har sagt att HD inte ville att huset skulle vara kvar?
Du flyttar fokus genom att lite lätt flytta diskussionspunkten på något som jag inte alls ifrågasatte.

Jag ifrågasatte hur du får in att det är HD som ser till att huset blir kvar.

Som jag tänker skulle det ju lika gärna kunna vara SD, som har reoverat huset i tolv långa år, allt för att bevisa för sin pappa att huset inte alls var så dåligt. Det är ju ändå SD som får en tung avbetalningsbörda. Lite surt när det är man själv som ökat värdet på huset genom att arbeta mycket på det.

Du behöver varken svära eller be mig kontakta HDs vänner.

Risken hade ju varit att SD inte kunde få lånet öht och huset blivit sålt.
Jag har svarat via vad KH säger och så ligger landet:
HD hjälper till så att huset inte behöver säljas.
Pga att SD inte har råd att behålla det själv.

Hon är nog där och pysslar, det har hon gjort hela tiden, ser via Avlyssning att hon pratar om att hon vill ha mattor på altanen.

"K: innan vi lägger på, hur är det med dig och Hanna nu?
S: mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade
K: min fru sa att ni är jäkligt lustiga, ni har skiljt er och så och när vi var hemma hos er och åt
hamburgare så sa Hanna att "du ska skaffa matta till mitt hus på min altan"
S: sa hon det
K: du sa det, hon kopplade det att du inte skaffat matta
S: nä det har vi alltid varit oense om hon vill ha matta och jag har aldrig velat ha matta så nu
har hon inget att säga till om
K: nä men hon fortfarande påpekade det och det var det som var lite lustigt

S: nä men det är jättebra vi kommer väl skicka in papper på att fullfölja skilsmässan snart,
det är bara jag som ska beställa ett personbevis, jag har inte riktigt fått tummen ur
K: tråkigt att höra
S: vi kommer fortsätta finnas i varandras liv, vi får se tiden är framtiden
K: kram henne och ta hand om henne
S: det ska jag göra och du får hälsa hem"
(Ab 154)

TB:.
"Till exempel ville Hanna inte att Stefan skulle sälja huset." Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-08-22 kl. 19:13.
Citera
2021-08-22, 20:24
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag menar inte alls att L blev mördad för att hon inte gick vid första slaget.

Hon blev mördad för att hon vägrade att släppa
SD trots att han var tydlig med att han valde sin fru. Hon vägrade acceptera att bli behandlad som en bajstrasa och tvingade till sig sex och umgänge med hjälp av hot. När HD begärde skilsmässa och flyttade så var LW ändå inte nöjd eftersom SD ändå inte ville ha henne. Då gav hon sig på HD ännu mer eftersom hon var svartsjuk.

Ingen har påstått något annat!!!
Men det är viktigt att förstå att man inte kan pusha en annan människa hur långt som helst. Alla har en gräns för hur mycket skit man kan ta emot innan man exploderar. Det är viktigt att backa innan man går över den gränsen. Det gjorde inte LW.

Jag var nog otydlig.
Du skrev innan att man måste kunna "granska" brottsoffret för att förstå varför det hände.
Och att det kan lära andra att inte göra samma misstag...
Det var det jag syftade på...
Jag menade inte alls att du menade att L blev mördad för att hon stannade efter ett första slag.

Skit samma.
Citera
2021-08-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Förstår inte riktigt hur du tänker med att ”inloggningsuppgifterna kunde ha varit sparade i mobilen.”
Då behöver man kunna komma in i mobilen.
LW hade ett ”svepmönster” - tror du att random GM hade tillgång till det?
Det är mycket möjligt att mobilen var öppen när GM (kan vara två) tog den ifrån henne.
Lösenord till mejl kontot kunde finnas i Google keep exempelvis.
Citera
2021-08-22, 20:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har svarat via vad KH säger och så ligger landet:
HD hjälper till så att huset inte behöver säljas.
Pga att SD inte har råd att behålla det själv.

Hon är nog där och pysslar, det har hon gjort hela tiden, ser via Avlyssning att hon pratar om att hon vill ha mattor på altanen.

"K: innan vi lägger på, hur är det med dig och Hanna nu?
S: mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade
K: min fru sa att ni är jäkligt lustiga, ni har skiljt er och så och när vi var hemma hos er och åt
hamburgare så sa Hanna att "du ska skaffa matta till mitt hus på min altan"
S: sa hon det
K: du sa det, hon kopplade det att du inte skaffat matta
S: nä det har vi alltid varit oense om hon vill ha matta och jag har aldrig velat ha matta så nu
har hon inget att säga till om
K: nä men hon fortfarande påpekade det och det var det som var lite lustigt

S: nä men det är jättebra vi kommer väl skicka in papper på att fullfölja skilsmässan snart,
det är bara jag som ska beställa ett personbevis, jag har inte riktigt fått tummen ur
K: tråkigt att höra
S: vi kommer fortsätta finnas i varandras liv, vi får se tiden är framtiden
K: kram henne och ta hand om henne
S: det ska jag göra och du får hälsa hem"
(Ab 154)

TB:.
"Till exempel ville Hanna inte att Stefan skulle sälja huset." Ab 150

Det du pysslar med är lite som gaslighting.
Här ligger inga länder oavsett om du svär eller om flyttar fokus på det vi diskuterar lite hela tiden.

Vi diskuterar inte om HD vill ha huset kvar eller inte.

Det vi diskuterar är att du påstår att det är HD som ser till att huset finns kvar.

Hur i hela friden blir pysslande och städande av SDs hus till att det är HD som ser till att huset finns kvar. Av det trollas inga pengar fram.

Tidigare påstod du: "Det är mindre självklart att ta ut skilsmässa och bidra med en halv miljon för att huset inte ska säljas."

Tvärtom, med HDs flytt och skilsmässa finns risken att SD inte klarar av att behålla huset. Nu lyckades han med det, och vem vet, kanske är lånet från HDs föräldrar.
Kanske behövde SD inte betala så mycket till HD per månad.

Men det har du inte lyckats bevisa.

Jag tror att båda ville ha kvar huset.

Om man börjar syna dina argument för varför HD är skyldig till anstiftan, blir det inte mycket mer än en magkänsla som du har.

Du upprepar dina argument som du har "hittat" så att de till sist har blivit "sanningar". Och svänger dina sanningar till att det är jag som måste ringa till HDs kompis, för du vet var landet ligger.

Nu är jag trött på den här diskussionen.
Du har inte kunnat visa att HD är den som ordnat så huset blir kvar.
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-22 kl. 20:37.
Citera
2021-08-22, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är mycket möjligt att mobilen var öppen när GM (kan vara två) tog den ifrån henne.

Mordet tog flera minuter om man får tro skrikvittnet.

Flera personer vittnar om att Lena var extremt noga med att låsa sina enheter.
Nu togs ju mobilen ut ur hennes ficka, efter hennes död.

Lena hade ju vänts frå sitt läge och fickan var oblodig på insidan, medan utsidan var blodig, med avtryck från den som öppnade fickan. Svårt att tro att man skulle ha hunnit få upp den i sit låsta läge. Dottern vittnar i HR om vilka "mönster" som Lena hade för att låsa upp sin mobil.
Citera
2021-08-22, 20:40
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag har skummat igenom de senaste dagarnas inlägg och jag håller så mycket med dig.
Du sätter fingret på många viktiga bitar ur ett perspektiv som jag delar med dig.

Tack!

Ja det är ju ingen av oss som vet något utan vi får gå på det som har kommit fram.

Och jag kan förstå hur misstankarna har kommit till.
Speciellt om man läser tex develis sammanfattningar och analyser osv.
Jag kan förstå 100% och jag "ser" hur han tänker. Och varför.

Men jag uppfattar inte själv att H var anstiftare/medhjälpare.

Tack själv!
Citera
2021-08-22, 20:48
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En medlem som plötsligt dyker upp helt sporadiskt i L*na Wesstr*m bara för att enbart få säga sin mening har överhuvudtaget inget som helst intresse för att diskutera det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018, med omständigheter och personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära inkluderat L*na Wesstr*m och hennes närmaste samt bekanta.

Om ! det nu skulle vara sålunda, att du har ! ett seriöst intresse för att vara med och diskutera, berätta eller ställa frågor om det gamla mordet L*na Wesstr*m 2018, så är det bara att hänga med i tråden som aktiv skribent.

■ Du har din fulla rätt att tro på, att jag @JokerMannen var inblandad i mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Mvh/JM.

Jag kan upplysa dig din pajas om att jag har följt med i denna tråden från start men jag tillhör inte dom - som liksom du - skriver en massa insinuationer utan att ha belägg för det.
Eftersom du påstår att du har ”kunskap” om mordet som du inte kan (eller vill) berätta om vare sig här i tråden eller till polisen (som vore det mest självklara om man är en person som vill lösa detta mord) så tyvärr…
För mig är du blott en foliehatt som gjort dig till ett åtlöje 🤷‍♂️🤦.
Citera
2021-08-22, 20:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Eftersom det var mycket blod runt fickan, men ej under locket, så bör dödsmisshandeln ha hållit på en stund innan mobilen plockades ur fickan och således torde den ha hunnit stängas av.

Om GM nr två skulle ha tagit ur mobilen under pågående misshandel är det inte otroligt att hen blivit träffad/skadad. Det borde då också ha lämnat LW:s kläder mer i ”oordning”.

Så det tror jag inte riktigt på.

Jag tror att mobilen plockades ur fickan efter att LW hade dött.

(Jag har lyssnat flera gånger på teknikerns vittnesmål angående blod på LW:s ben och även det här med fickan, men har det inte i huvet. Jag ska lyssna på det igen vid tillfälle. Har du lyssnat och lagt märke till att teknikern hintat om det förlopp du anser vara möjligt?)
Citera
2021-08-22, 20:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eftersom det var mycket blod runt fickan, men ej under locket, så bör dödsmisshandeln ha hållit på en stund innan mobilen plockades ur fickan och således torde den ha hunnit stängas av.

Om GM nr två skulle ha tagit ur mobilen under pågående misshandel är det inte otroligt att hen blivit träffad/skadad. Det borde då också ha lämnat LW:s kläder mer i ”oordning”.

Så det tror jag inte riktigt på.

Jag tror att mobilen plockades ur fickan efter att LW hade dött.

(Jag har lyssnat flera gånger på teknikerns vittnesmål angående blod på LW:s ben och även det här med fickan, men har det inte i huvet. Jag ska lyssna på det igen vid tillfälle. Har du lyssnat och lagt märke till att teknikern hintat om det förlopp du anser vara möjligt?)

Jo, så tror jag också.

Dessutom vittnar ju forensikern om att ena armen låg i en konstig vinkel (om jag minns rätt nu så var handen i marken men armbågen uppe i luften) pga av att tyget spände. Det var väl en av anledningarna till att man såg att kroppen hade flyttats/vänts.

Flyttningen trodde man hade gjorts pga att gm ville komma åt fickan.
Citera
2021-08-22, 21:04
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Bortförklaring.

■ 2: ) Bortförklaring.

■ 3: ) Bortförklaring.

■ @Gracefulmind, det här handlar inte om någon förbénad lekstuga för mig, det här är på fullständigt allvar men du tycks sakna den förståelsefunktionen i dina hjärnceller som krävs för att begripa detta. Jag varken spekulerar eller antar, jag vet ! att det var fler personer involverade i det tidigare mordet på L*na Wesstr*m utöver St*fan Davidss*n.

■ Jag har tidigare i L*na Wesstr*m-tråden deklarerat vid ett antal olika tillfällen, att jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vilket helt och hållet har förbigått dina ögon.

■ Om jag bara får svaren på mina frågor som jag nu söker samt att jag därtill kan få en, eller två personer att våga berätta för polisen vad den, eller de tvenne vet och känner till, så vet jag redan nu på förhand att en, person som står St*fan Davidss*n närma, kommer att bli förhörd av polisen, sedan skall både du och övriga medlemmar begripa, att vad detta i sådant fall kommer att leda till, det har jag överhuvudtaget ingen aning om.

■ Jag vet även ! om, att både Yodinnan [HD] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG läser skrivna och postade inlägg på Forumet Flashback.

■ Får jag den minsta lilla chans till att kunna daska Yodinnan [ HD ] på stjärten eller knäppa JG på nosen så kommer jag inte tveka en, enda sekund, det vill säga, får jag chansen till att kunna avslöja deras tidigare involveranden i mordet på L*na Wesstr*m 2018 så kommer jag att göra sålunda oavsett om jag själv kommer att råka illa ut.

Jag har bland annat läst L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar, jag har träffat många av L*na Wesstr*m:s vänner och bekanta samt mycket mer därtill, detta, vilket jag helt enkelt sagt inte vågar, gå ut med i L*na Wesstr*m-tråden, dels på grund av att jag vet ! att Yodinnan [ HD ] och JG läser skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden och det andra får du själv försöka förstå.

Mvh/JM.

Jag har inte ifrågasatt dina teorier alls, så all din text var i onödan!

* Jag påtalade att vara "säregen" "märklig" "knepig" och liknande beskrivande ord inte har betydelse för huruvida någon är skyldig eller ej.

och

* Jag påtalade att din ton mot en annan trådmedlem var rätt så otrevlig/onödig.

Men visst. Kanske har jag fel.
Får skylla på mina "hjärnceller som inte har den förståelsefunktion som krävs" hahahha.
Fantastiskt roligt!
Citera
2021-08-22, 21:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jo, så tror jag också.

Dessutom vittnar ju forensikern om att ena armen låg i en konstig vinkel (om jag minns rätt nu så var handen i marken men armbågen uppe i luften) pga av att tyget spände. Det var väl en av anledningarna till att man såg att kroppen hade flyttats/vänts.

Flyttningen trodde man hade gjorts pga att gm ville komma åt fickan.

För detta talar också att utseendet på blodet på benen indikerade att kroppens position ändrats.
Citera
2021-08-22, 21:44
Medlem
Citat:
Det här är ett indiciemål, vilket inte är ovanligt.
Det beror ju på att det inte finns någon bindande bevisning att det är just SD som har utfört mordet. För binddande bevisning krävs mycket, det har vi alla sett.

Jag brukar ta ett exempel på ett brott som gjordes nära mina barns dagis. En person sköt mot en annan bil framför mitt i rusningstrafiken. Han lutade sig ut genom bilfönstret och många vittnen kunde se detta.
Inte långt efter hittades bilen bara et stenkast från brottsplatsen. I den fann man ett par handskar med den misstänktes DNA inuti och krutstänk från ett vapen. Minns inte längre omständigheterna nu i detalj, men den misstänkte hävdade att han använt handkarna när han träningskjutit och därför fanns både hans DNA i handksarna och krutstänk på utsidan. Han friades även från detta brott. I en tidigare incident hittades hans unga flickvän död i sängen, vilket han hävdade orsakats av ett vådaskott från hans pistol. Så svårt att fälla någon för mord. De går fria, trots att man vet att det bara var de två i rummet, att pistolen har mgm:s fingeravtryck, och det finns krutstänk/blod från bo på mgm.

Här kan du läsa om indiciemål, och själv bilda dig en uppfattning om hur komplicerat det är.

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449805&fileO Id=4469690

Från en kandidatuppsats på juristprogrammet; Lund om direkt/indirekt bevsining:

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=8904265&fileO Id=8974056

De spår som finns på Lena (kjol och ring), i SDs hem och sko mm är bara en del av bevisningen. Som det är i indiciemål krävs det ju mer, vilket HR har ansett finns. Det är ställt ställt utom rimligt tvivel att den tilltalade har gjort sig skyldig till den gärning som ligger till grund för åtalet.

Vad gäller dina förklaringar till att SD ljuger, kan möjligen förklaras initialt i utredningen. Men när han efter tre års utredning fortsättet med sina lögner, då håller det argumentet inte längre. Det är inte smålögner heller som han kommer med, utan avancerade lögner i flera led som han desutom planterar i HD.

Det rimliga är att man som misstänkt för ett så allvarligt brott som mord, lägger upp alla kort på bordet, inklusive sina lösenord (!) för att cleara sig.

När det kommer till att gm ska ha letat i Lenas fickor, har jag som minne att det handlar om en ficka?

Mobilen satt i ett fodral där både kort och mobil fanns.

Jag ser det alarmerande att någon vill åt hennes mobil och att det finns en inloggning vid 05- tiden på Lenas konto.

Vet inte varför du upprepar 00:07- händelsen när jag förklarat att det är en session som avslutades då.

Du behöver läsa på i de dokument jag tidigare påtalat för dig. Det är överbevisat att 00:07 inte har någon betydelse i fallet.
Ja, det behövs riktigt mycket belägg och fakta för att döma någon till mord i ett incidentmål. Det som saknas just i det målet är just belägg och fakta.
Apropå varför SD ljugit i vissa sammanhang då måste man ta i beaktande hur åkl försökt lägga upp bevisningen.
Åkl påstår bland annat att SD en natt ringt till polisen och berättat om tre skumma typer i skogen. Åker tillbaka till platsen med pannlampa och träffar polismännen.
Träffat en granne som rastar sin hund mitt i natten. Småpratat med grannen och samtidigt mitt i alltihopa planerat ett mord och ville mörda LW samma natt !!! Vilket är totalt befängt.
Sen när har man börjat kontakta polisen och bemöta dem och efteråt åka iväg och slå ihjäl sin flickvän?!
Det är en del av åkl motivering för överklagan till HR.
Resten av bevisningen har ingen bättre kvalitet än den här biten.
En sån bevisföring provocerar att den misstänkte går i försvarsposition och inte berättar hela sanningen.
Om det är så här att SD är GM varför skulle han vända på kroppen och leta i LWs ficka?
Han skulle rimligtvis veta i förväg i vilken ficka LW brukar lägga telefonen.
Det är ingenting att leta efter eller vända kroppen för.
Dagens mobiltelefoner är ganska stora och det finns ingen anledning att vända ut och in en ficka för att leta efter luren!
Om det ligger inte till på det viset att GM letade faktiskt efter nåt annat än telefonen.
Det knappast nån motiv för SD att logga in på LWs mejl konto fem på morgonen.
Framförallt att ta den stora risken att befinna sig i LWs lägenhet 5 på morgonen och logga in på hennes mejl konto från hennes hemdatorn som åkl påstår.
Utan att väcka barnet eller bli upptäckt av grannarna.
Logga in på mejl kontot för att ta bort vad ?
Vad är det för super viktig mejl som behöver tas bort ?!
Det finns hur många luckor som helst i bevisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in