2021-08-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

Jag tycker inte alls att DA ser deppig ut på de bilder du nämner..
Går man omkring med ett stort leende vid kassan i mattbutiken när man packar sina varor?

Absolut kan man ha ett stort leende utåt även om man är deprimerad. Han kanske hade bestämt sig och kände sig lyckligare än på länge.
Citera
2021-08-22, 10:58
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Tyresta nationalpark är könd för sina spår och används flitigtt av de som löper så jag tycker inte alls det är konstigt att det fanns bilder öv området. i hans dator. Som vi alla vet så sprang han långa många mil
Stsdsmänniska? Du får till det bra där så det ska se ut som att bilderna fanns där pga att han planerade sjölvmord

Kände du DA eftersom du påstår att bilden anhöriga ger i media av DA inte stömmer med verkligheten??

Vill också säga att nära anhöriga läser på sidan här.
Om jag kände DA? Svaret på den frågan har du ju i sista inlägget innan du skrev det här till mig. För i helvete. Helt efterbliven kan du ju inte vara? Du skriver till folk och kommenterar utan att ens läsa ordentligt den postföljd du kommenterar och lägger dig i. Skit jobbigt att skriva med dig för ibland är du på en intellektuell nivå som en sju åring.

Men tänkt till lite innan du skriver. Hela tråden har svämmats över av kommentarer med utlåtande från familjen att han inte alls var den typen som gjorde eller gillade denna typ av löpning som han påstod att han skulle göra. Dvs 5 mil mitt i skogen. Det var väl bland annat hans bror och någon/några kollegor som vittnat om detta. Han var varken terräng eller långdistanslöpare i normalfallet. Och ett överblicksfoto på Tyresta nationalpark hjälper hans löpning hur då? Oavsett om man är löpare eller ej. Och ja, det är sagt hela tiden att han inte alls var intresserad av skog och natur på sin fritid. Fatta? Och då blir det självklart ögonbrynshöjande om man hittar naturfoton på hans dator.

Varför sätter dom lappar och letar i centrala sthlm om det nu var så jävla självklart att han låg mitt i skogen? Knappast så att det var en femåring som kunnat gå vilse på stan.
Citera
2021-08-22, 11:01
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Det konstiga är också att föräldrarna har fortfarande inte fått n0gon rapport av rättsläkare/polis
Men nu får du väl ge dig. Du har fått svaret på den frågan sjukt många gånger i denna tråden och den andra. Kan du liksom inte bara lägga av?
Citera
2021-08-22, 15:37
Medlem
Citat:
Tyresta nationalpark är könd för sina spår och används flitigtt av de som löper så jag tycker inte alls det är konstigt att det fanns bilder öv området. i hans dator. Som vi alla vet så sprang han långa många mil
Stsdsmänniska? Du får till det bra där så det ska se ut som att bilderna fanns där pga att han planerade sjölvmord

Kände du DA eftersom du påstår att bilden anhöriga ger i media av DA inte stömmer med verkligheten??

Jag tror du får börja inse att DA tog självmord. Ibland finns helt enkelt inte mycket privat info om personer som tar livet av sig, ta bara 2-barns mamman Camilla som tog livet av sig i en sjö på väg till sina släktingar. Om inte hennes man som stod henne närmast gått ut med informationen att hon var nedstämd vid försvinnandet så skulle ingen kunna tro att hon var nedstämd, inget av det framkom någonstans, varken på hennes fb eller andra sociala medier, där får man snarare bilden av en positiv person som gillade att resa mycket med sin familj.

Om ingen vet hur personen mår ja då kommer ingen information om det ut heller. Nu hade Camilla en person som hon anförtrott sig åt men det hade lika gärna kunnat vara annorlunda. Många lämnar sina anhöriga med många frågetecken tyvär.
Citera
2021-08-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror du får börja inse att DA tog självmord. Ibland finns helt enkelt inte mycket privat info om personer som tar livet av sig, ta bara 2-barns mamman Camilla som tog livet av sig i en sjö på väg till sina släktingar. Om inte hennes man som stod henne närmast gått ut med informationen att hon var nedstämd vid försvinnandet så skulle ingen kunna tro att hon var nedstämd, inget av det framkom någonstans, varken på hennes fb eller andra sociala medier, där får man snarare bilden av en positiv person som gillade att resa mycket med sin familj.

Om ingen vet hur personen mår ja då kommer ingen information om det ut heller. Nu hade Camilla en person som hon anförtrott sig åt men det hade lika gärna kunnat vara annorlunda. Många lämnar sina anhöriga med många frågetecken tyvär.

Mycket bra analys. Jag lever sedan några år tillbaka med en ganska djup depression, nu har jag varit väldigt öppen med mitt mörker men ändå säger en del när de träffar mig "du ser glad ut", fastän jag håller uppe ett sken. Man vill inte vara jobbig så man kör sin "vädret-är-bra"-tugg.
Citera
2021-08-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Vad spelar det för stor roll såhär i efterhand? om killen inte mådde speciellt bra. han valde isåfall den vackraste av miljöer att avsluta sitt liv på. om han tog sitt liv så mådde han nog otroligt dåligt, och nu slipper han den eventuella psykiska lidelsen. det är jävligt modigt gjort.

var 6:e timme så har vi ett självmord i Sverige. och en kille som Deniz kände nog att han skulle tappa ansiktet om han inte kunde fullgöra sin plikt på K4.

Jag tar av mig hatten och tackar dig för din tjänstgöring för den Svenka armen. Vila i stillsamhet.

Om killen inte mådde så bra?
Vad vet vi om hur DA. s psykiska tillstånd?.
Det är spekulationer och det är inget hans vönner/anhöriga har bekräftat
Jag vet också att det sker många självmord
men det betyder väl inte att det måste vara så i det här fallet?
Även om det också kan vara så

Det jag reagerar på är att så många går ut med att det är självmord utan att veta sanningen

Vad är det som pekar på att DA inte skulle klara av att fullgöra sin plikt på K4?
Finns det något som kan bekräfta att det fanns något problem inom hans yrkeskarrier? Eller är det en gissning av dig.
Citera
2021-08-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
Absolut kan man ha ett stort leende utåt även om man är deprimerad. Han kanske hade bestämt sig och kände sig lyckligare än på länge.

Ja vem vet?
Citera
2021-08-22, 19:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Hur vet man att anhöriga läser på sidan här?
Citera
2021-08-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Om jag kände DA? Svaret på den frågan har du ju i sista inlägget innan du skrev det här till mig. För i helvete. Helt efterbliven kan du ju inte vara? Du skriver till folk och kommenterar utan att ens läsa ordentligt den postföljd du kommenterar och lägger dig i. Skit jobbigt att skriva med dig för ibland är du på en intellektuell nivå som en sju åring.

Men tänkt till lite innan du skriver. Hela tråden har svämmats över av kommentarer med utlåtande från familjen att han inte alls var den typen som gjorde eller gillade denna typ av löpning som han påstod att han skulle göra. Dvs 5 mil mitt i skogen. Det var väl bland annat hans bror och någon/några kollegor som vittnat om detta. Han var varken terräng eller långdistanslöpare i normalfallet. Och ett överblicksfoto på Tyresta nationalpark hjälper hans löpning hur då? Oavsett om man är löpare eller ej. Och ja, det är sagt hela tiden att han inte alls var intresserad av skog och natur på sin fritid. Fatta? Och då blir det självklart ögonbrynshöjande om man hittar naturfoton på hans dator.

Varför sätter dom lappar och letar i centrala sthlm om det nu var så jävla självklart att han låg mitt i skogen? Knappast så att det var en femåring som kunnat gå vilse på stan.

Märkligt🤔
Jag har läst skrivet av vönner till DA att han löpte längre sträckor
Vad tror du han skulle ha den nya klockan till?
Behöver man en sån om man inte löper och löper gör man inte i stan de har nämt tidigare vilka sträckor han brukade ta
Jag har inte sett något uttalande om att DA inte gillade naturen och att han inte konditionstränade i löpspår/natur
DA åkte också skidor med vänner
Då kanske du kan plocka fram fakta på det istället för att vara oförskämd?
Att de satte upp lappar i stan var för att de inte visste om han kom ut på löprundan
De tönkte på olika sätt teorier om vad som kunde ha hänt..
Det hade varit mer konstigt om de inte hade gjort det.
Citera
2021-08-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Mycket bra analys. Jag lever sedan några år tillbaka med en ganska djup depression, nu har jag varit väldigt öppen med mitt mörker men ändå säger en del när de träffar mig "du ser glad ut", fastän jag håller uppe ett sken. Man vill inte vara jobbig så man kör sin "vädret-är-bra"-tugg.
Vad bra att du är öppen med din depression, det tror jag hjälper en hel del så man inte blir så isolerad. Det är många där ute som mår dåligt och fler skulle må bra av att dela med sig av sina demoner, särskilt i sociala medier där allt ska se så perfekt ut hela tiden. Nu tillhör jag den ålderskategorin att jag vet att det finns inga perfekta liv, det är bara en fasad, och det är väldigt uppfriskande med människor som vågar visa sina dåliga dagar också.
Citera
2021-08-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur vet man att anhöriga läser på sidan här?

De är med på Flasback
Citera
2021-08-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vad bra att du är öppen med din depression, det tror jag hjälper en hel del så man inte blir så isolerad. Det är många där ute som mår dåligt och fler skulle må bra av att dela med sig av sina demoner, särskilt i sociala medier där allt ska se så perfekt ut hela tiden. Nu tillhör jag den ålderskategorin att jag vet att det finns inga perfekta liv, det är bara en fasad, och det är väldigt uppfriskande med människor som vågar visa sina dåliga dagar också.

Kloka ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in