2021-08-22, 19:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Från idé om corona-virus till färdigt på ett halvår är helt korrekt eftersom de INTE lyckats ta fram något godkänt vaccin med tekniken tidigare.
Nej. Dt är en sanning med en ganska väl tilltagen modifikation. Det är som att påstå att det tog sex månader att utveckla ny bil för att det tog sex månader att utrusta den med korrekt GPS karta - efter att man spenderat 10 år med att utveckla motorn, chassit och växellådan.

Planen på Bruce Jenner Institute var hela tiden att göra EXAKT det man gjorde, och man hade ägnat 10 år att utveckla den plattform med vilken man levererar det modifierade DNA:t.

Så från idé till färdigt vaccin tog det 10 år ungefär - inte sex månader.
Citera
2021-08-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej. Dt är en sanning med en ganska väl tilltagen modifikation. Det är som att påstå att det tog sex månader att utveckla ny bil för att det tog sex månader att utrusta den med korrekt GPS karta - efter att man spenderat 10 år med att utveckla motorn, chassit och växellådan.

Planen på Bruce Jenner Institute var hela tiden att göra EXAKT det man gjorde, och man hade ägnat 10 år att utveckla den plattform med vilken man levererar det modifierade DNA:t.

Så från idé till färdigt vaccin tog det 10 år ungefär - inte sex månader.

Saken är ju att de MISSLYCKATS med alla försök att göra vaccin med tekniken innan covid. Det är snarare att jämföra att en biltillverkare plockar fram alla sina misslyckade projekt för att sätta ihop till en bil och sen slänga ut den på marknaden utan att provköra den.
Citera
2021-08-22, 19:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Saken är ju att de MISSLYCKATS med alla försök att göra vaccin med tekniken innan covid. Det är snarare att jämföra att en biltillverkare plockar fram alla sina misslyckade projekt för att sätta ihop till en bil och sen slänga ut den på marknaden utan att provköra den.
I samtliga fall har de vacciner som GODKÄNTS för nödanvändning genomgått kliniska försök. I samtliga fall har dessa försök dessutom haft ett betydligt större urval än vanligt. Att påstå att bilen inte är provkörd blir därför ett argument som faller ganska platt.
Citera
2021-08-22, 19:14
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Från idé om corona-virus till färdigt på ett halvår är helt korrekt eftersom de INTE lyckats ta fram något godkänt vaccin med tekniken tidigare.

Japp korrekt. Israeliska forskare som hade sådant maximalt flyt att de jobbade precis med rätt vaccin när utbrottet skedde.

Israel hade också sådan maximal tur att de blev varnade i November av USA att det var en pandemi på g. Pöbeln däremot vi fick reda på att rätt allvarligt virus spreds i samhället sisådär ett par tre månader senare.

Men inget att se här gott folk - titta åt andra hållet där finns fladdermusviruset som spreds genom en genetisk slump till en icke ont anande befolkning i Wuhan. Vi såg det inte komma och oturligt nog råkade vi dessutom ha avinstallerat syrgas på äldreboenden i Sverige.

Bara en rad händelser med maximal otur.
Citera
2021-08-22, 20:49
Medlem
FashionMonsters avatar
Önskar eder alla som tagit vaccinet låta det lämna era kroppar utan att röra om för mycket i er biologi och sedan aldrig mer injicera er, förmodligen har ni fått en rejäl shot med beskydd--- mot covid, en stund.
Se till att ta hand om er nu, antar att blodförtunnande har viss effekt mot blodproppar åtminstone.

Här är mitt recept för att hålla C19 utanför dörren:
C vitamin 1000/2000RDI per dag, D vitamin 200RDI per dag, Zink 250RDI per dag och Selen 180RDI per dag.
Dessutom NAC ibland (sån Acetylcistein) läste nån sjuksyrra här på FB som använde det också.
Plus multivitamin, friskluft och lite solljus, vila med lagom motion you get the deal.
Kanske hjälper det med problem efter vaccineringen också, annars har ju I.v.e.r.m.e.c.t.i.n galet bra effektivet mot alla stadier av Covid kanske det underlättar biverkningar av det så kallade vaccinet /tycker att nyttan överväger det negativa för att få kallas vaccin/

Hur länge varar en naturlig infekion av detta konstgjorda robot virus?
Vi vet inte riktigt än men åtminstone sen pandemin startade tills nu.
https://www.precisionvaccinations.com/natural-immunity-after-covid-19-found-durable-and-robust

Citat:
Our findings show that most COVID-19 patients induce a wide-ranging immune defense against SARS-CoV-2 infection, encompassing antibodies and memory B cells recognizing both the RBD and other regions of the spike, broadly-specific and polyfunctional CD4+ T cells, and polyfunctional CD8+ T cells.’

‘The immune response to natural infection is likely to provide some degree of protective immunity even against SARS-CoV-2 variants because the CD4+ and CD8+ T cell epitopes will likely be conserved.’
Citera
2021-08-22, 20:52
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
tror att det är en jävla blandning på dessa 5% allt från forskare och vårdpersonal till walldorfare och anhängare av alternativ medicin till somalier som inte kan läsa till några få foliehattar.
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2021-08-22 kl. 20:54.
Citera
2021-08-22, 22:35
Medlem
marfokabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Jag är stolt ovaccinerad. Det är samma fega idioter som går runt och tjatar om vaccinering som också tror på klimatidiotin. Lättpåverkade fårskallar som köper vad skit som helst som msm trycker ner i deras förtjockade halsar. De mest patetiska är de som påstår att de vaccinerar sig för samhällsnyttan när den enda anledningen är att de vill kunna flyga ner till kanarieholmarna och vältra sig på stranden. Sedan kräver dessa själviska svin att man ska injecera en substans som vi inte vet långtidseffekterna av i barn bara för lugna deras egen omotiverade oro. Jag hoppas historien dömer dessa fega kryp hårt. Faan att Sverige består av så många lättpåverkade tjockskallar.
Citera
2021-08-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ingen kommer att svara på dina meddelanden. Du är inte värd att lägga tid på.
En riktig bitterfitta vars enda uppdrag i livet är att sabotera diskussioner.

Ja, han vill ha källor på allt men avfärdar precis allting. Väldigt märkligt...
Citera
2021-08-22, 23:51
Medlem
wufcs avatar
Den här tråden är precis vad etablissemanget vill. Division och tjafs. Vaccinerade vs. ovaccinerade. Folk från båda sidor som kallar varandra för hjärntvättade idioter. Vem ska ska ha rätt till vilka rättigheter, vem kommer in på restaurang, vilka får sitta ute.

I USA är det till och med folk som tycker att ovaccinerade inte ska ha rätt till sjukvård.

Allt detta är rysligt bekant, om man bara blickar tillbaks 80 år.
Senast redigerad av wufc 2021-08-22 kl. 23:54.
Citera
2021-08-22, 23:53
Medlem
needAlifes avatar
Har inget emot att vaccinera mig (och har inget emot sprutor eller så) men det tar ju tid och är omständigt. Dessutom har jag redan haft covid med 95% säkerhet i mars 2020 så känner inte behovet. Jag har inte smittan oc smittar ingen så jag är glad i hågen. Sen lär jag väl dö av skiten sen då men då är det ett senare problem.
Citera
2021-08-23, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
I samtliga fall har de vacciner som GODKÄNTS för nödanvändning genomgått kliniska försök. I samtliga fall har dessa försök dessutom haft ett betydligt större urval än vanligt. Att påstå att bilen inte är provkörd blir därför ett argument som faller ganska platt.

Ok, de har provkört den en sväng på fabriksparkeringen innan. Alla långtidstest får dock bilköparna stå för.
Citera
2021-08-23, 07:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ok, de har provkört den en sväng på fabriksparkeringen innan. Alla långtidstest får dock bilköparna stå för.
Jag skulle nog inte uttrycka mig så enkelt. Jag tror att nyckelordet här är "nödanvändning".

Anledningen till att man godkänner vaccinet för nödbruk, och därmed är beredd att acceptera en viss risk, är att man anser att risken att INTE försöka är större.

Jag är ganska övertygad om att det är väldigt få personer som menar att risken med vaccinerna är obefintlig - det finns naturligtvis en risk - men historiskt sett har det i princip aldrig hänt att vacciner haft biverkningar som popar upp efter en längre tid (Pandemrix är mig veterligen det enda undantaget). Data visar i stället att allvarliga biverkningar oftast inträffar inom ett par veckor efter vaccinationstillfället.

Detta inte sagt att det inte kommer dyka upp biverkningar, men rent statistiskt skulle dessa biverkningar upptäckts nu eftersom det gått över ett år sedan man genomförde de kliniska försöken för många av vaccinerna. Och det är naturligtvis det som ligger till grund för riskbedömningen och godkännandet.

Citat:
“Side-effects nearly always occur within a couple of weeks of a person being vaccinated,” says John Grabenstein, director of scientific communication for the Immunization Action Coalition. He adds that the longest time before a side effect appeared for any type of shot has been six weeks.

“The concerns that something will spring up later with the COVID-19 vaccines are not impossible, but based on what we know, they aren’t likely,” adds Miles Braun, adjunct professor of medicine at the Georgetown University School of Medicine and the former director of the division of epidemiology at the U.S. Food and Drug Administration.

https://www.nationalgeographic.com/science/article/vaccines-are-highly-unlikely-to-cause-side-effects-long-after-getting-the-shot-

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/concerns-history.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in