2021-08-22, 17:32
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo det är det! Det vill du garanterat ha i livets slutskede.
Du verkar ha missat detta helt, gå tillbaka i denna tråden vid första vågen så ser du många inlägg hur vi tar livet av våra gamlingar. I korthet så är det morfinet som dödar då det gör det svårarare för patienten att andas. Hade de fått syrgas istället för morfin hade många överlevt. Många fick desdutom detta utan att de eller deras anhöriga gav sitt medgivande som de är skyldiga enligt lag.
Citera
2021-08-22, 17:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
"The ovens never stop burning"

https://www.bitchute.com/video/gQKpjRrQ9KGR/
Videon publicerades den 21 maj 2020 när 6 500 personer dött av covid-19 i Mexiko under ungefär en månads tid.

Tror någon att 200 extra dödsfall om dagen märks i ett land med 130 miljoner invånare.
Det är som att påstå att bårhusen i Sverige skulle bli fulla om det dog 15 extra personer om dagen i en månad.

Vilken otroligt löjligt försök att visa att pandemin inte finns, eller vad nu syftet är.
Citera
2021-08-22, 17:37
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Du verkar ha missat detta helt, gå tillbaka i denna tråden vid första vågen så ser du många inlägg hur vi tar livet av våra gamlingar. I korthet så är det morfinet som dödar då det gör det svårarare för patienten att andas. Hade de fått syrgas istället för morfin hade många överlevt. Många fick desdutom detta utan att de eller deras anhöriga gav sitt medgivande som de är skyldiga enligt lag.
Behöver inte gå tillbaka. Nej dom har inte överlevt. Att förlänga plågan med nåra dagar är inhumant. Dom dog inte av morfinet. Herre gu
Citera
2021-08-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Absolut, folk i vården måste ha ljugit om detta.

Jon Tallinger fick fly Sverige för ingenting.

Sedan att du ignorerar det hela och lever i din lilla filterbubbla är ditt problem.
Jag lever inte i någon bubbla. Jag lever i en vårdverklighet.

Det var inte den palliativa vården som var ett problem. Problemet var att patienter hamnade i ett läge där de blev moribunda.

Men jag tror inte du fattar det i din lilla filterbubbla.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-08-22 kl. 17:50.
Citera
2021-08-22, 17:48
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag lever inte i någon bubbla. Jag lever i en vårdverklighet.

Det var inte den palliativa vården som var ett problem. Problemet var att patienter hamnade i ett läge där de blev moribunda.

Men jag tror inte fu fattar det i fin lilla filterbubbla.

Du fick just urklipp från en sköterska som påstår helt tvärtom vad du säger.

Snacka om att vara totalt ignorant till vad som har hänt.

Judarna vart även gasade i andra världskriget med så du vet. Vill bara förtydliga det!
Citera
2021-08-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, avliva äldre var exakt det man gjorde när man gav covidsjuka paliativ vård istället för sjukvård.
Nej så kan man inte säga.

Det felaktiga var istället att man lät patienter bli moribunda och därmed behövde palliativ vård.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-08-22 kl. 17:54.
Citera
2021-08-22, 17:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är väl det som kallas socialt tryck., förfärligt
Sociallt tryck är ofta förfärligt och det är bara den enskilde personen som kan bestämma sig för att strunta i mode, låta bli att köpa fin bil för att grannen har gjort det och etc, etc.

Det finns säkert även tillfällen när socialt tryck är av godo, annars skulle vi nog inte ha detta kvar.
Citera
2021-08-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du fick just urklipp från en sköterska som påstår helt tvärtom vad du säger.

Snacka om att vara totalt ignorant till vad som har hänt.

Judarna vart även gasade i andra världskriget med så du vet. Vill bara förtydliga det!
Nej. Den sköterskan menar detsamma som jag.
Citera
2021-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Ja det där är riktigt.

Men det fanns inte möjlighet att ge syrgas på boendena.

Därav blev patienterna moribunda och fick adekvat, palliativ vård.
Citera
2021-08-22, 17:56
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Videon publicerades den 21 maj 2020 när 6 500 personer dött av covid-19 i Mexiko under ungefär en månads tid.

Tror någon att 200 extra dödsfall om dagen märks i ett land med 130 miljoner invånare.
Det är som att påstå att bårhusen i Sverige skulle bli fulla om det dog 15 extra personer om dagen i en månad.

Vilken otroligt löjligt försök att visa att pandemin inte finns, eller vad nu syftet är.
Mexiko är ett intressant exempel. Användaren TAD brukar publicera sammanställningar av den kumulativa överdödligheten. Mexiko ligger på 50 %. Som jämförelse orsakade spanska sjukan en överdödlighet på 35 % i Sverige år 1918. Jobbig förkylning, denna covid...
Citera
2021-08-22, 17:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nej. Den sköterskan menar detsamma som jag.

Nej, sluta att vara mytoman.

klistrar in det igen.

Citat:
"They told us that we shouldn't send anyone to the hospital, even if they may be 65 and have many years to live. We were told not to send them in," says Latifa Löfvenberg, a nurse who worked in several care homes around Gävle, north of Stockholm, at the beginning of the pandemic.

Some can have a lot of years left to live with loved ones, but they don't have the chance... because they never make it to the hospital," she says. "They suffocate to death. And it's a lot of panic and it's very hard to just stand by and watch

Kod ord: Långt kvar att leva, 65 år.

Du vet inte vad du pratar om överhuvudtaget, tyvärr!
Citera
2021-08-22, 18:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag behöver inte googla. Jag har själv administrerat palliativ vård men du verkar inte veta vad du pratar om.

Palliativ vård syftar inte till att ta livet av patienter.
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lille vän jag har jobbat i9 vården. Dom som är på äldreboende klarar inte iva. Du vill uppenbart bara klaga!
Citat:
Nej för du har inget case . . .
Det är givetvis bättre att behandla en som har nedsatt lungfunktion och dålig syreupptagning med syrgas än med morfin.
Morfin hämmar andningen och försämrar syresättningen ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in