Citat:
Det finns säkert människor som besväras över att den mest karismatiske oppositionsfiguren i vår tid är katolik. De ser säkert det här som ett sätt att trycka dit honom (tycker man får det intrycket lite av Jim Goads (en överskattad figur...) kommentarer efter artikeln jag länkade).
Jag tyckte Jim Goad var en lysande skribent när han fortfarande skrev på Takimag. Jag trodde han skulle bli bättre när han gick över till Counter-Currents, men tyvärr blev det tvärtom. Nu handlar hans texter mest om att negrer är korkade och det blir ganska andefattigt i längden. Hans kommentarer om E. Michael Jones, som går ut på att Jones skulle vara någon slags "kontrollerad opposition", är idiotiska. Om det är någon i den här debatten som är kontrollerad opposition så är det Jared Taylor som brukar hävda att det som sker i världen är en konsekvens av att våra i grund och botten välmenande makthavare har råkat få det här med IQ om bakfoten.
Citat:
Det förvånar mig inte. Det bör inte vara svårt att vinna en debatt mot en person som hävdar något så märkligt som att negrer egentligen inte existerar.
Citat:
Jag bara undrar hur en debatt där den ena ståndpunkten är så uppenbart vansinnig ska kunna bli intressant.
Citat:
Det blir väl svårt att styra debatten åt något annat håll och samtidigt hålla sig till ämnet. Jones har av någon anledning åtagit sig att försvara en helt ohållbar tes, så det är svårt att se att det här blir något annat än en märklig fars där en intelligent, bildad karl medvetet gör sig dum.
Senast redigerad av Stabskapten 2021-08-19 kl. 15:17.
Senast redigerad av Stabskapten 2021-08-19 kl. 15:17.