2021-08-22, 14:19
Medlem
Dos 2 igår. Förhöjd kroppstemp idag. 37,9 grader innan idag. Nu gått ner lite till 37,7. Har vanligen 36,7 grader. Ont i armen som vid första dosen, eventuellt något lindrigare. Känner mig lite vissen men inget extremt. Även ont i handleden men vet inte om det hänger ihop eller om jag sovit på handen.
2021-08-22, 14:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EwdgWA/underskoterskan-sandra-33-fick-blodpropp-av-astra-vaccinet
Undrar hur många som har dött av blodproppar?
Betydligt fler som fått symtom av sjukdomen, sjukdomen ger blodproppar. Det har aldrig funnits helt riskfria behandlingar, nu används inte Astra i Sverige utan de skickas till fattiga länder, etiskt eller ej, där kan man hoppas det är frivilligt.

För våran del är det bra, även om några dör så minkar risken för mutationer och att smittan slungas tillbaka till oss, så de i fattiga länder kan fråga sig varför vi vill ge dem gratis vaccin, inte främst för deras skull, utan för våran skull. Fast det säger vi inte utan vi säger att det är för att vara solidariska.
2021-08-22, 15:41
Medlem
-GGs avatar
En kvinna berättar om sitt helvete efter vaccinet och att läkare hon träffat är ännu mer frågande än henne:

https://imgur.com/91UEpKC
2021-08-22, 16:22
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar konstigt att de där biverkningarna inte skulle ha rapporterats till biverkningsregistret? Dessutom kan mammorna gå ut i tidningarna och berätta själva, sådant hugger media direkt på!

Det hade varit ett svårt val detta med vaccin, om man varit gravid. För när man är höggravid, och alla organ i kroppen är hoptryckta och man har svårt att andas som det är - så är det sista man vill ha en svår lunginflammation. Tänk även att hamna på IVA med en stor gravidmage; då kan de inte vända en på magen utan man måste ligga på ryggen hela tiden, och få hemska liggsår... Och fostret skulle sannolikt få för lite syre och därmed hjärnskador.

Fast många vill rapportera men får inget gehör från vare sig läkare eller myndigheter. Det hela är så sjukt och det är uppenbart att man inte vill ha in för många självupplevda, negativa vaccin-erfarenheter i registren, eller ens obducera mystiska dödsfall. Om man vore seriös med vaccinet ville man givetvis ha in all data.

Jag har läst så många berättelser nu om mensrubbningar och skumma underlivsblödningar, och jag förstår att t ex en lunginflammation under graviditetens sista månader är allvarligt (min mamma fick det när hon var gravid med min bror) men rimligtvis måste en total rubbning av ditt hormonsystem ses som värre och svårare att bli av med.
Kvinnor har ofta stenkoll på sin cykel och att inte "känna den längre" hade i alla fall gett mig värre ångest än en passerande sjukdom.
2021-08-22, 16:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Fast många vill rapportera men får inget gehör från vare sig läkare eller myndigheter. Det hela är så sjukt och det är uppenbart att man inte vill ha in för många självupplevda, negativa vaccin-erfarenheter i registren, eller ens obducera mystiska dödsfall. Om man vore seriös med vaccinet ville man givetvis ha in all data.

Jag har läst så många berättelser nu om mensrubbningar och skumma underlivsblödningar, och jag förstår att t ex en lunginflammation under graviditetens sista månader är allvarligt (min mamma fick det när hon var gravid med min bror) men rimligtvis måste en total rubbning av ditt hormonsystem ses som värre och svårare att bli av med.
Kvinnor har ofta stenkoll på sin cykel och att inte "känna den längre" hade i alla fall gett mig värre ångest än en passerande sjukdom.

Jag har menscyklerna bakom mig för egen del, men min dotter har i alla fall inte fått några sådana konstiga symptom. Som tur är. Jag vill ju ha barnbarn!
2021-08-22, 21:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Man kan undra hur stor del av biverkningarna kommer av att det pratas om dem. Inte så att jag menar att de är inbillningar-hjärnspöken utan verkliga biverkningar som känns, men att de är triggade av diskussionen.

För år sedan var det många som tog bort tandplomber som innehöll kvicksilver. De påstods ge oral galvanism vilket gav diverse hälso och måendeproblem. Nu när det inte pratas om det är det i stort sät inga som vill ta bort plomber fast det måste finnas rätt många som har de kvar.

Råkar man dricka arsenik så får man problem dels av giftet i sig, men även av vetskapen att man fått gift i kroppen. Detta är inget hjärnspöke utan din vetskap av ett dåligt hälsoläge ger sjukdomssymtom i sig.

Tror att hälften av biverkningarna är utifrån ovanför nämnda läge.
2021-08-23, 10:15
Medlem
Tog första sprutan för tre timmar sedan, pfizer. Känner absolut ingenting. Inte ens något i armen. Hoppas det fortsätter så...
2021-08-23, 15:16
Medlem
LucNNs avatar
Tagit första dosen av Pfizer. Känner inget. Kanske lite ont i fuck-fingret, men tror att det inte har med vaccinet att göra. Ska ta andra dos i september. Jag skriver ifall jag dör.
2021-08-23, 16:46
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tog första sprutan för tre timmar sedan, pfizer. Känner absolut ingenting. Inte ens något i armen. Hoppas det fortsätter så...
Samma typ, dos 2 och klar med Pfizer förra veckan.
Ont i muskeln de satte sprutan i samt så har jag fått märkliga hudknottror på handen.
Tänk leverfläck fast utan färg.
Säkert orelaterat, kan ju vara gonorré på handen.
2021-08-23, 16:56
Medlem
Första dosen Moderna idag, lite öm där dom stack sprutan annars lugnt.
2021-08-25, 04:54
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har menscyklerna bakom mig för egen del, men min dotter har i alla fall inte fått några sådana konstiga symptom. Som tur är. Jag vill ju ha barnbarn!

Jag hoppas att du får många!

Men här kan du lyssna om att vaccinet ökar risken för missfall med åtta gånger om man tar det under första trimestern: https://swebbtv.se/w/fa108e26-a3f1-4276-aeaf-890029fcb5e9

Jag vill också berätta att jag under mitt träningspass för ett par dagar sedan fick höra om en tjej jag känner ytligt som tagit vaccinet och fick fruktansvärda underlivsblödningar kort efteråt. Ambulansen fick komma och köra henne till sjukhuset. Jag hade inte sett henne på länge så frågade en bekant vad det blivit av henne.

Jag behöver alltså inte gå särskilt långt för att nu konstatera att jag i min "krets" har två dödsfall, mens/hormonrubbningar och tryck över bröstet blandat med hemska magsmärtor - allting uppkommet i samband med vaccinet. Detta under ett par månader, mer lär säkert följa, och jag vet redan att två andra har hälsoproblem men är för stolta att dela med sig då de var väldigt raljanta när de skulle injicera sig.

Men som sagt, hoppas jag att du och din familj blir förskonade.

Tillägg: Passande nog fick jag precis syn på denna: https://mobile.twitter.com/Angelasfreenews/status/1430273838689005574?s=20
Senast redigerad av -GG 2021-08-25 kl. 05:40.
2021-08-25, 12:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Samma typ, dos 2 och klar med Pfizer förra veckan.
Ont i muskeln de satte sprutan i samt så har jag fått märkliga hudknottror på handen.
Tänk leverfläck fast utan färg.
Säkert orelaterat, kan ju vara gonorré på handen.
Fick sådana på armen för 1,5 år sedan, annat tyder på att jag hade korona då. De som får dygnsmäll av sprutan kanske har virus redan i kroppen, bara en tanke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in