2021-08-20, 23:40
Medlem
1754s avatar
Man känner sig trött i kroppen flera dagar efter sprutan tycker jag. Både efter första och andra sprutan.
2021-08-21, 02:20
Medlem
Jag bokade tid för dos 1 på onsdag, men jag tror jag skiter i det 🤣 Jag var taggad innan jag läste lite om den tyska informationen 😂
2021-08-21, 02:32
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
Jag bokade tid för dos 1 på onsdag, men jag tror jag skiter i det 🤣 Jag var taggad innan jag läste lite om den tyska informationen 😂

Du klarar dig utan precis som vi andra som inte varit sjuka på flera år.
2021-08-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det är från berättelser som jag har tagit del av, men det finns läkare som vågat gå ut och varna.
Missfall och skumma blödningar verkar vara en vanlig bieffekt hos gravida, och det finns berättelser om barn som fötts där modern varit vaccinerad och barnen haft förstorat hjärta eller direkt lagts i en kuvös utan att man kan säga vad felet egentligen är. Läkarkåren vet typ lika mycket om biverkningarna/komplikationer som vi andra och lär sig längs vägen av patienter som kommer in. Så hos dem kan man inte vänta sig mycket hjälp eller svar.
Ingen kvinna i fertil ålder borde ta denna skit, särskilt inte dem, eller redan gravida.

Jag vet hur det kommer att avfärdas, men kvinnor måste verkligen informera sig i ämnet. Mensrubbningar är redan erkänt, alltså är andra, synliga eller lite mer vilande, effekter i det området inte alls otänkbart. Så varför ta risken om man vill bilda familj?

Vilket av vaccinen är det du refererar till?
2021-08-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Om det här är skitsnack så borde det vara lätt för t.ex. Karoliska att genomföra en snabb studie och publicera ett offentligt resultat där framträdande ansvariga forskare/läkare står enade bakom informationen (med risken att senare "hängas" om det visar sig vara oriktigt). Att testa D-dimer och titta på blodprov i elektroniska mikroskop innan och sedan efter vaccinering är ju inte direkt komplicerat.

Nu görs det ju studier hela tiden på Covid och vaccinen. Få personer eller organisationer är sugna på att lägga pengar på att motbevisa påstående från anonyma postningar på FB.
2021-08-21, 20:51
Medlem
Kaellkritiks avatar
Fick Pfizer dos 2 i torsdags eftermiddag.
Efter första sprutan var jag öm i armen. Inget mer.
Denna gång:
Allmän sjukdomskänsla samma kväll. Ingen aptit.
Fredag morgon: mådde som vanligt, något förhöjd temp (men under 38°).
Fredag em: ont i kroppen, måttlig feber, trött, ingen aptit.
Idag, lördag: ungefär som fredagen men tar Alvedon var 4:e timme.

Skulle på det hela taget säga att det är lindriga symptom men inte kul då jag är sämst på att ha feber. Tänker samtidigt att jag inte vill veta hur jag hade mått om jag istället fått viruset.

Är dessutom extremt stickrädd så bara att ta sig dit och gå igenom den processen var jobbigt. Det är något de skulle kunna fokusera mer på. Jag tror att flera som är rädda låter bli fast det finns alla möjliga sätt att genomföra det på.
Senast redigerad av Kaellkritik 2021-08-21 kl. 20:52. Anledning: stavfel
2021-08-21, 20:58
Medlem
Kaellkritiks avatar
Ang. alla spekulationer om farligheter vill jag säga att vi är 120 personer på min arbetsplats. Alla är vaccinerade, lever och mår som vanligt.
Min partner arbetar på sjukhus, där har flera hundra i hens specialitet vaccinerats i våras. Noll fall av allvarliga reaktioner.
Det är ju en viss ”statistik” och detta omfattar både Astra, Moderna och Pfizer.
2021-08-21, 23:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Man får nog göra plats åt 20-30 sprutor till framöver, vi får ju inte glömma bort alla andra coronavirus som den årliga influensan m.m och alla mutationer som finns där. Intressant att en helt ny mutation precis dyker upp när folk kommer hem från semestern och skolstart. Covid-19 måste vara det smartaste viruset i världshistorien
Förkylningsvirus muterar nog lika mycket, men de ger bara förkylning.

Om nu Pfizer tagit fram vaccin mot deltan gör de klokt i att hålla på den rent ekonomiskt. Och släppa den när nästa mutation kommer. Att covid blir utrotad ger inga pengar till dem, bara äran men den skiter alla aktiebolag i. De har sagt att det är enkelt att modifiera men ändå har inget modifierat kommit.
2021-08-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Ang. alla spekulationer om farligheter vill jag säga att vi är 120 personer på min arbetsplats. Alla är vaccinerade, lever och mår som vanligt.
Min partner arbetar på sjukhus, där har flera hundra i hens specialitet vaccinerats i våras. Noll fall av allvarliga reaktioner.
Det är ju en viss ”statistik” och detta omfattar både Astra, Moderna och Pfizer.
Säg inte det till förnekarna bara! Vänta biverkningar lär komma!
2021-08-22, 00:23
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Personligen tycker jag att de som tackat nej till vaccin utan giltiga skäl ska ställas sist i intensivkön om de skulle behöva vård.
Sjukvården ligger enormt efter tack vare att de fick ställa om i pandemin och prioritera om.

Själv blev jag väldigt trött efter andra sprutan och sov hela kvällen.
Likadan trötthet kände jag av covid när jag hade det.
Helt som vanligt på morgonen efter.

Första sprutan kände jag ingenting.
2021-08-22, 08:18
Medlem
Båge jag och sambon hade corona i januari med bekräftat antikroppstest i mitten av februari. Jag har sagt att hon inte bör ta vaccin, speciellt när hon är i 20års åldern och redan har ett naturligt skydd. Nu en knapp vecka sedan hon föll för medias påverkanskampanj har hon ont i lymfkörtlar speciellt i armhålorna. Kan detta vara något att oroa sig för? Hon fick moderna.
2021-08-22, 10:50
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EwdgWA/underskoterskan-sandra-33-fick-blodpropp-av-astra-vaccinet
Undrar hur många som har dött av blodproppar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in