2021-08-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Palliativ vård, lilla vän.
Vad innebär palliativ vård?
Citera
2021-08-22, 16:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur mycket behöver en 20-åring oroa sig för covid?

Tja det beror på om vederbörande har övervikt och därmed kanske dold diabetes, högt blodtryck eller kanske försvagad immunitet.

Är personen kärnfrisk så behöver nästan alla kärnfriska 20 åringar bara oroa sig för att bli liggande sjuk i 2-3 veckor, om nu inte personen har turen att få det asymptomatiskt. Tro mig, det är inte kul att vara sängliggande i två veckor. Tillkommer risk för långtids-covid och ev andra komplikationer, eftersom SARS-COV2 kan slå emot många system i kroppen.

Jämför detta med en absolut obefintlig risk för blodpropp när det kommer till Pfizer och Moderna vaccinerna. I det flesta fall bara lite ont i armen och om man har otur: Att känna sig krasslig 1 till max 7 dagar.
.
Ja en av mina arbetskamrater var så känslig, vilket han, iof, också är för varenda sjukdomsvirus i närheten. Han är som ett flugpapper när det kommer till bakterier och virus.

Sedan tillkommer argumentet att man medverkar till minskad smittspridning om man vaccinerar sig. Men det brukar jag inte peka på, även fast det är sant.

Det är upp till var och en vad man skall välja rörande risktagning.
Citera
2021-08-22, 16:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Det vet du redan.

Mitt svar är att socialstyrelsen skickade ut riktlinjer under våren 2020 till landets olika äldreboenden. Vilket gav order om att ge morfin till alla äldre som var smittade som de trodde inte skulle klara av IVA.

Jon Tallinger visselblåste om detta och snabbt spreds en film på Anita Pettersson som kippade efter andan på ett sjukhus.
Citera
2021-08-22, 16:32
Medlem
Vill egentligen inte ta vaccinet men ska ta första imorn bitti.. Sjukt mycket press jag känner Att jag inte tagit ännu. Chefen säger att jag måste ta det. Vänner, familj och kollegor tycker jag är en dum foliehatt som tvekar.. Orkar inte stå emot längre. Så jag tar skiten imorn...
Citera
2021-08-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Vill egentligen inte ta vaccinet men ska ta första imorn bitti.. Sjukt mycket press jag känner Att jag inte tagit ännu. Chefen säger att jag måste ta det. Vänner, familj och kollegor tycker jag är en dum foliehatt som tvekar.. Orkar inte stå emot längre. Så jag tar skiten imorn...
Jag tycker du skall ta en antikroppstest först , har du antikroppar så behöver du ju inte ta vaccinet avbeställ vaccintiden!
Citera
2021-08-22, 16:39
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
VAD är det du inte förstår? Ingen i Sverige har avlivats. Det är inte lagligt. Ingen gammal har blivit avlivad. Nej jag tycker inte man ska avliva unga friska människor. Men om man blir helt förlamad eller dödligt sjuk ska man kunna bestämma om man vill dö.
Har du redan hunnit glömma alla äldre under första vågen som fick morfin istället för vård för att inte ta upp platser på sjukhusen enligt direktiv från region Stockholm.
Om att ge morfin till personer som har problem att andas kan inte vara något annat än att avsluta personens liv.
Citera
2021-08-22, 16:44
Medlem
Citat:
Det vet du redan.

Mitt svar är att socialstyrelsen skickade ut riktlinjer under våren 2020 till landets olika äldreboenden. Vilket gav order om att ge morfin till alla äldre som var smittade som de trodde inte skulle klara av IVA.

Jon Tallinger visselblåste om detta och snabbt spreds en film på Anita Pettersson som kippade efter andan på ett sjukhus.
Nu pratar du om något annat.

Citera
2021-08-22, 16:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nu pratar du om något annat.

Varför frågar du mig om något du kan googla själv?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Palliativ_v%C3%A5rd
Citera
2021-08-22, 16:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Palliativ vård, lilla vän.
Ja precis. Läs på om vad det är.. Lille vän. Det får man i livets slutskede för att slippa värsta plågan.
Citera
2021-08-22, 16:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Har du redan hunnit glömma alla äldre under första vågen som fick morfin istället för vård för att inte ta upp platser på sjukhusen enligt direktiv från region Stockholm.
Om att ge morfin till personer som har problem att andas kan inte vara något annat än att avsluta personens liv.
Jo det är det! Det vill du garanterat ha i livets slutskede.
Citera
2021-08-22, 16:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja precis. Läs på om vad det är.. Lille vän. Det får man i livets slutskede för att slippa värsta plågan.

Vilket de på äldreboenden inte var, men de fick enligt socialstyrelsen utskick order om att ge morfin till alla som hade Corona, men inte skulle klara av IVA.

Så där sket sig din lilla inbillande tanke om att inga äldre har dödats i Sverige.
Citera
2021-08-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Det är väl det som kallas socialt tryck., förfärligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in