2021-08-22, 14:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det valet kan jag förstå, men det är ju inte samma sak.

Är det okej att en läkare startar avlivning av dig idag?
Det var ju mera så våra äldre "togs omhand".

Finns väl viss risk för kollektiv politisk glömska.

Som anhörig glömmer man dem inte. Mina släktingar har blivit förhållandevis gamla och jag har uppskattat att få ha haft gammelföräldrar (farmorsmor, farfarsfar, etc) som barn och mina barn har uppskattat detta också även om vi tyvärr inte mäktat med att låta våra barn få samma nära kontakt som jag hade.

Jag tror att det till stor del är vårt samhälle det är "fel" på. Det finns för mycket att göra som kortsiktigt är roligare än att umgås med de äldre generationerna.
Ja tycker aktiv dödshjälp ska finnas. Om du visste vad patienter och anhöriga får lida. Vård i livets slutskede är inte avlivning utan ett sätt att lindra plåga. DU uppskattade att ha dem kvar. Frågade du vad som själv ville. Mina barn är redan införstådda med att jag kommer åka och avliva mig själv om jag lever till jag är 80 och skulle jag bli dödligt sjuk eller svårt skadad "en grönsak" så kommer dom hjälpa mig in i döden. Det finns papper på och är min sista önskan. Vad ska jag sitta på ett hem och uggla för. Blir jag dement gäller samma. Jag ska inte hållas vid liv för att. För många sjuka är döden en välsignelse.
Citera
2021-08-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bara att googla på FDA och Ivermectin så hittade jag det direkt!
Ja, mycket riktigt säger inte FDA att ivermektin är en hästmedicin, precis som med nästan all medicin måste ju dosen vara anpassad efter patientens fysiska status, inget konstigt med det.
Citera
2021-08-22, 15:12
Medlem
fuckthetrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är ju ingen tvekan om att vaccinet hjälper. Det är främst unga som står för ökningen på IVA just nu. Samtidigt läste jag att ingen under 60 som vårdas på IVA har tagit sina två sprutor.

Sedan råder det delade meningar om hur varaktig vaccinationseffekten är. Jag tror vi behöver fylla på vårt skydd, inte minst för att vara på säkra sidan. Sedan finns ju en rädsla för att muterat virus tar sig förbi vaccinationsskyddet. Därför mycket viktigt att få ned smittspridningen så vi inte hamnar där.

Har tittat lite i olika covidtrådar. Kan inte hitta någon undersökning som visar på
att vaccinet har någon effekt?!

I och med att du gjort så många inlägg i tråden. Vet du några undersökningar man kan läsa.
Hittar inga undersökningar heller när jag googlar......
Citera
2021-08-22, 15:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ja tycker aktiv dödshjälp ska finnas. Om du visste vad patienter och anhöriga får lida. Vård i livets slutskede är inte avlivning utan ett sätt att lindra plåga. DU uppskattade att ha dem kvar. Frågade du vad som själv ville. Mina barn är redan införstådda med att jag kommer åka och avliva mig själv om jag lever till jag är 80 och skulle jag bli dödligt sjuk eller svårt skadad "en grönsak" så kommer dom hjälpa mig in i döden. Det finns papper på och är min sista önskan. Vad ska jag sitta på ett hem och uggla för. Blir jag dement gäller samma. Jag ska inte hållas vid liv för att. För många sjuka är döden en välsignelse.
Varför vill du inte svara på frågan jag ställde?

Det var ju så de äldre behandlades.

Som barn har man nog ingen tanke på att någon frisk och vital människa som vill dö.

När jag var lite äldre pratade jag med farmor, 94 år, om livet och döden och då var hon inte längre så sugen på livet när alla vänner och äldre släktingar hela tiden gick bort och hon hade dessutom just fått en spricka i benet efter att ha ramlat (av cykeln tror jag det var). Där och då tror jag hon skulle ha valt döden men inte tidigare.
Citera
2021-08-22, 15:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthetrolls
Har tittat lite i olika covidtrådar. Kan inte hitta någon undersökning som visar på

I och med att du gjort så många inlägg i tråden. Vet du några undersökningar man kan läsa.
Vilka språk googlar du på och vilka sökord använder du?
Citera
2021-08-22, 15:20
Medlem
fuckthetrollss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja det är otroligt vad som florerar på flashback. Någon skrev att "sjukhusen i Mexiko har tömts tack vare ivermectin". Det är nu 4789 allvarliga/kritiska Covid-19 fall i Mexiko och 20 000 smittas per dag.
Källa: Worldometer

Mexico är riktigt konstigt. Någon lade upp en länk till en video från Mexico.
Där de åkte runt till bårhus och intervjuade personalen. De hade inte fler döda än vanligt.
Man kan nästan börja tro att någon har en agenda, där de överdriver antalet döda.

Lite som i Sverige, man skriker vargen kommer, men...... Dör det någon i Sverige längre?
Citera
2021-08-22, 15:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Jag har postat ett hundratal inlägg med direkt hänvisning till data och statistik publicerat på officiella webplatser som visar att vaccinet statistiskt sett har god effekt. Åtminstone är skillnaden mellan vaccinerade och ovaccinerade personer som sökt vård eller vårdas för allvarlig Covid stor.

Det hade varit intressant att se data från Storbritannien och Belgien uppdelad på ålder och vaccinationsstatus. Tyvärr har jag inget sådant data tillgängligt.

Hör finns dock lite matnyttigt:
https://www.ox.ac.uk/news/2021-08-19-vaccines-still-effective-against-delta-variant-concern-says-oxford-led-study-covid
Studien: https://www.ndm.ox.ac.uk/files/coronavirus/covid-19-infection-survey/finalfinalcombinedve20210816.pdf
Senast redigerad av korrektamund0 2021-08-22 kl. 15:26.
Citera
2021-08-22, 15:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Mexico är riktigt konstigt. Någon lade upp en länk till en video från Mexico.
Där de åkte runt till bårhus och intervjuade personalen. De hade inte fler döda än vanligt.
Man kan nästan börja tro att någon har en agenda, där de överdriver antalet döda.

Lite som i Sverige, man skriker vargen kommer, men...... Dör det någon i Sverige längre?
Spännande!
Lägg gärna upp länken du också.
Citera
2021-08-22, 15:38
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför vill du inte svara på frågan jag ställde?

Det var ju så de äldre behandlades.

Som barn har man nog ingen tanke på att någon frisk och vital människa som vill dö.

När jag var lite äldre pratade jag med farmor, 94 år, om livet och döden och då var hon inte längre så sugen på livet när alla vänner och äldre släktingar hela tiden gick bort och hon hade dessutom just fått en spricka i benet efter att ha ramlat (av cykeln tror jag det var). Där och då tror jag hon skulle ha valt döden men inte tidigare.
VAD är det du inte förstår? Ingen i Sverige har avlivats. Det är inte lagligt. Ingen gammal har blivit avlivad. Nej jag tycker inte man ska avliva unga friska människor. Men om man blir helt förlamad eller dödligt sjuk ska man kunna bestämma om man vill dö.
Citera
2021-08-22, 15:40
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
FDA skulle aldrig använda sådana ordval som en "hästmedicin"m.m och sidan du hänvisar till på FDA är givetvis borttagen!

You have been punked!

Gnägg gnägg

https://twitter.com/US_FDA/status/1429050070243192839

Om nu twitter gör dig allergisk, så har du länken till FDA här också (som du sa var borttagen)

https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19
Citera
2021-08-22, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Smittspridningen i augusti 2021 är 2-3 ggr större än i augusti 2020.
Ja det är ju säkert på det sättet.

Min kommentar var mest en förklaring till varför vissa patienter får en genombrottsinfetion.

Och med hänsyn till det du skriver är det ju väldigt få fall relativt antalet smittade.
Ursprungsinlägget angav ju dessutom bara statistiska data vilka påstods visa att många äldre vaccinerade nu infekteras.

Det är ju inte alls säkert att det är på det viset eftersom långt ifrån alla är vaccinerade i åldrrsgruppen (60 till 80, tror jag det skrevs om).
Citera
2021-08-22, 16:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
VAD är det du inte förstår? Ingen i Sverige har avlivats. Det är inte lagligt. Ingen gammal har blivit avlivad. Nej jag tycker inte man ska avliva unga friska människor. Men om man blir helt förlamad eller dödligt sjuk ska man kunna bestämma om man vill dö.

Palliativ vård, lilla vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in