2021-08-22, 14:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En släkting i Danmark fick covid vid 90 års ålder och behandlades på sjukhus ett par tre gånger våren och sommaren 2020 och fortsatt med syrgas på äldreboendet en tid. Hon blev återställd.
I Sverige hade vi dödat henne!

Jag upskattar att man hade en annan inställning till äldre personers värde i Danmark än i Sverige.
Då får du tycka det. Själv tänker jag bli avlivad vi 80 om jag lever då.
Citera
2021-08-22, 14:04
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
lol, nej!

Under hela våren och sommaren förra året så var det extremvänstern som var emot nedstängning av samhället, samtidigt som de skrev otrevliga stämplar på alla som inte höll med Anders Tegnell, som: Alarmist och hobbyepidemiolog till exempel. Detta framkom väldigt lätt genom hur hela MSM vart en förlängning av vad regeringen tyckte och de största covid-grupperna på sociala medier som till exempel Tegnell Fan Club där man raderade all form av fakta som gick emot narrativet.

Dock var det högern som propagerade för munskydd samtidigt som en liten skara människor protesterade utanför Folkhälsomyndigheten.

At du påstår att yngre friska var både mot vaccin och nedstängning är ju inte sant överhuvudtaget, vilket har visats sig både i denna tråd och övriga sociala medier.

Sverige gick aldrig på en vetenskaplig linje överhuvudtaget, utan man gjorde ett antagande att det skulle vara som en vanlig influensa, vilket i sin tur resulterade i 15 000 döda för oss i Sverige, och jämfört med grannländerna som inte ens har 1/3 av det tillsammans...

Jag hävdar att man är väldigt fel ute om man överhuvudtaget sätter vänster eller högerstämpel på människors åsikter kring allt rörande pandemin. Tittar man på vår riksdag så har även den varit relativt enig kring vaccin och pandemin. Tegnell tillsattes även under alliansens dagar..
Citera
2021-08-22, 14:04
Medlem
Citat:
En släkting i Danmark fick covid vid 90 års ålder och behandlades på sjukhus ett par tre gånger våren och sommaren 2020 och fortsatt med syrgas på äldreboendet en tid. Hon blev återställd.

Jag upskattar att man hade en annan inställning till äldre personers värde i Danmark än i Sverige.
Där håller jag med dig, de anses som en belastning i Sverige.. och det är väl först nu som allmänheten har fått upp ögonen hur det ser ut I äldreomsorgen .

Efter detta så glömmer man dem igen
Citera
2021-08-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men snälla. Det finns andra infektionssjukdomar än covid. Dom smittar också. Har man feber har man en infektion i kroppen.

" du kan smitta fast du inte har covid" men det kanske var fel utläst av mig, isåfall får jag ursäkta mig
Jag läste inte alla poster
Citera
2021-08-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur mycket behöver en 20-åring oroa sig för covid?

Ja det är väl ungefär 20% risk för lång-covid då med varierande symtom som andfåddhet vid minsta ansträngning, smak- och luktförlust (slut med kebabpizza för dig), psykiska problem, minskat IQ, kronisk trötthet, blodproppar, hjärtinflammation osv.

Så oroliga borde de vara. Dessutom kan även folk mellan 20 och 30 få betala det ultimata priset. Tydligen gråter de som barn när det börjar närma sig respiratorn och Gud fader.
Citera
2021-08-22, 14:15
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag hävdar att man är väldigt fel ute om man överhuvudtaget sätter vänster eller högerstämpel på människors åsikter kring allt rörande pandemin. Tittar man på vår riksdag så har även den varit relativt enig kring vaccin och pandemin. Tegnell tillsattes även under alliansens dagar..

Det blir av sig själv när man ser hur folk tänker och reflekterar kring saker. Allting har blivit politik och även pandemin i lilla polariserade Sverige.

Det är ingen tillfällighet att du har över 100k medlemmar i en grupp och 98% av dem röstar vänster, samtidigt som de använder exakt samma retorik för att tysta oliktänkare som extremvänstern använder sig.

Ser man till Twitter så är det majoriteten liberaler som använder det sedvanliga härskartekniken med att skuldbelägga folk som inte går i deras fotspår, se även cancel culture. Där alla som inte tar vaccinet är lika onda som klimatförnekare till exempel.

Att Tegnell tillsattes under en moderatled regering har ingen som helst betydelse med tanke på hur han har lytt under Stefan Löfven som var/är statsminister under hela pandemin. Du måste ha missat hur Ebba anklagade regeringen för att släppa in smittan i Sverige med berott mod, och andra liknade uttalanden med Jimmy och Ulf. Vaccineringen är väl alla politiker överens om, men det det är ju ingen nyhet att den så kallade "antivaxx"-rörelsen består av för det mesta högermänniskor, vilket man har sett varför extremvänstern i denna tråd tar varje tillfälle i akt att skita ur sig om det.

Vi lever i en tid av extrem tribalism där kulturmarxismen ska genomföras till varje pris.

Vitt jag vet så är covidpass något som globalisterna vill införa i varje land.

Vilket förvånar mig inte överhuvudtaget.
Citera
2021-08-22, 14:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Varför fortsätter du att posta desinformation om PCR-testernas pålitlighet när det upprepade gånger har visats här att PCR-testerna ej är pålitliga, kan du vänligen sluta med det? Saknar du helt förmåga att ta till dig information?

Det är känt sedan länge nu att PCR-testerna ej är tillförlitliga (googla Kary Mullis och fördjupa dig lite i hur testerna fungerar, vad Kary själv har sagt om dem samt hur de fungerar, vad de egentligen visar, hur antalet cykler testerna körs har betydelse) hjälper dig med en länk här:

https://www.metabolhalsa.se/2020/11/11/pcr-testerna/

och sedan hur siffrorna ytterligare blir felaktiga på grund av att många som testats redan har haft covid samt det faktum att även döda virusrester ger utslag:

https://www.washingtonpost.com/outlook/2021/07/21/covid-testing-vaccinated/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/v/vagledning-om-kriterier-for-bedomning-av-smittfrihet-vid-covid-19

PCR-testerna har också liksom vaccinerna endast Emergency Use Authorization (EUA), de är alltså också nödgodkända:

https://www.naturalnews.com/2021-07-25-cdc-withdraws-fraudulent-pcr-testing-protocol-used-to-falsify-covid-positives.html

07/21/2021: Lab Alert: Changes to CDC RT-PCR for SARS-CoV-2 Testing

Dessutom, viruset har aldrig kunnat isoleras så vad är det PCR-testerna mäter egentligen?

Det står svart på vitt här att viruset ej isolerats:

CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel (Effective: 12/01/2020):

https://www.fda.gov/media/134922/download
Bla, bla, bla, det mesta felaktigt.

Jag har nu förstått att PCR-tester detekterar även dött virus en tid efter sjukdom, men det lär ju inte vara något stort problem. Det viktiga är ju att testet detekterar covid när en troligen covidsjuk människa testas.

Förklara gärna varför det är så viktigt för dig att PCR-tester inte fungerar (enligt dig) och att viruset inte är isolerat (enligt dig). Då kanske det kan bli en intressant diskussion!?
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-22 kl. 14:21.
Citera
2021-08-22, 14:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
En djävulsk plan, alla man ligger med som är vaccinerade skulle då kunna sprida viruset utan att de vet det. Så inte ens om man skippar vaccinera sig själv är man säker. Genialt att sprida en dödlig könssjukdom, den enda smitta man inte kan värja sig mot 😂
Det ska vara Bill Gates för att komma på något sådant.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-22 kl. 14:23.
Citera
2021-08-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nu var i ju inte twitter eller blogg källan.. utan FDA
FDA skulle aldrig använda sådana ordval som en "hästmedicin"m.m och sidan du hänvisar till på FDA är givetvis borttagen!

You have been punked!
Senast redigerad av overthehead 2021-08-22 kl. 14:30.
Citera
2021-08-22, 14:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
FDA skulle aldrig använda sådana ordval som en "hästmedicin"m.m och sidan du hänvisar till på FDA är givetvis borttagen!

You have been punked!
Bara att googla på FDA och Ivermectin så hittade jag det direkt!
Citera
2021-08-22, 14:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då får du tycka det. Själv tänker jag bli avlivad vi 80 om jag lever då.
Det valet kan jag förstå, men det är ju inte samma sak.

Är det okej att en läkare startar avlivning av dig idag?
Det var ju mera så våra äldre "togs omhand".

Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Där håller jag med dig, de anses som en belastning i Sverige.. och det är väl först nu som allmänheten har fått upp ögonen hur det ser ut I äldreomsorgen .

Efter detta så glömmer man dem igen
Finns väl viss risk för kollektiv politisk glömska.

Som anhörig glömmer man dem inte. Mina släktingar har blivit förhållandevis gamla och jag har uppskattat att få ha haft gammelföräldrar (farmorsmor, farfarsfar, etc) som barn och mina barn har uppskattat detta också även om vi tyvärr inte mäktat med att låta våra barn få samma nära kontakt som jag hade.

Jag tror att det till stor del är vårt samhälle det är "fel" på. Det finns för mycket att göra som kortsiktigt är roligare än att umgås med de äldre generationerna.
Citera
2021-08-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja det är väl ungefär 20% risk för lång-covid då med varierande symtom som andfåddhet vid minsta ansträngning, smak- och luktförlust (slut med kebabpizza för dig), psykiska problem, minskat IQ, kronisk trötthet, blodproppar, hjärtinflammation osv.

Så oroliga borde de vara. Dessutom kan även folk mellan 20 och 30 få betala det ultimata priset. Tydligen gråter de som barn när det börjar närma sig respiratorn och Gud fader.
Oj, det var värst, den siffran jag hittar är att 10% i gruppen 18-49 år får symtom i mer än fyra veckor. Det är ju inte jättelång tid, en besvärlig förkylning kan vara längre, och ett väsentligt större åldersspann. Kom igen när ett gäng 20-åringar har narkolepsi eller något annat otrevlig 4 år senare pga vaccinet som de så ansvarsfullt har tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in