Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Jag hävdar att man är väldigt fel ute om man överhuvudtaget sätter vänster eller högerstämpel på människors åsikter kring allt rörande pandemin. Tittar man på vår riksdag så har även den varit relativt enig kring vaccin och pandemin. Tegnell tillsattes även under alliansens dagar..
Det blir av sig själv när man ser hur folk tänker och reflekterar kring saker. Allting har blivit politik och även pandemin i lilla polariserade Sverige.
Det är ingen tillfällighet att du har över 100k medlemmar i en grupp och 98% av dem röstar vänster, samtidigt som de använder exakt samma retorik för att tysta oliktänkare som extremvänstern använder sig.
Ser man till Twitter så är det majoriteten liberaler som använder det sedvanliga härskartekniken med att skuldbelägga folk som inte går i deras fotspår, se även cancel culture. Där alla som inte tar vaccinet är lika onda som klimatförnekare till exempel.
Att Tegnell tillsattes under en moderatled regering har ingen som helst betydelse med tanke på hur han har lytt under Stefan Löfven som var/är statsminister under hela pandemin. Du måste ha missat hur Ebba anklagade regeringen för att släppa in smittan i Sverige med berott mod, och andra liknade uttalanden med Jimmy och Ulf. Vaccineringen är väl alla politiker överens om, men det det är ju ingen nyhet att den så kallade "antivaxx"-rörelsen består av för det mesta högermänniskor, vilket man har sett varför extremvänstern i denna tråd tar varje tillfälle i akt att skita ur sig om det.
Vi lever i en tid av extrem tribalism där kulturmarxismen ska genomföras till varje pris.
Vitt jag vet så är covidpass något som globalisterna vill införa i varje land.
Vilket förvånar mig inte överhuvudtaget.