Citat:
Ursprungligen postat av
Idonttip
Tänk inte så. Det var en tillfällig "lyckträff". Du vet att med din historik hade du spelat upp den vinsten igen och igen. Släpp bettingen. Det är inte en slump att spelbolagen gör storvinster.
Men, om du vill testa vad du går miste om, skriv ned alla dina oinlämnade spel FÖRE matchstart. Jag gissar att efter ganska kort tid kommer du inte att ligga plus. (Och då kommer dina vinna-tillbaka-bet inte ens räknas med.)
Tack för bra tips! Försöker tänka som du säger om att det bara var en lyckoträff och det hjälper faktiskt.. det är väl det som skiljer en problemspelare och en vanlig nöjesspelare. När vi lägger ett spel som var "bra" så är det ett bevis på vår egna skicklighet medan när man förlorar är det på grund av tillfälligheter och otur.
När man hela tiden har den världsbilden så kommer man inte att sluta spela utan man fortsätter för att man tror innerst inne att man faktiskt är vinnande.
Jag skriver ner alla mina spel nu (samma insats hela tiden) och har en ROI på 107%. Den kommer förmodligen stadigt sjunka desto fler spel jag lägger, är uppe på 30-tal nu.
Dessutom tar det väldigt mycket energi generellt så en roi på 107% är inte heller mycket att hänga i granen. Känns ganska skönt att faktiskt utvärdera sig själv så här för att få förståelse för hur svårt (omöjligt) det är att vinna över tid.
Ska också sägas att jag nu börjat mentalt att fimpa idén om ett "sista bet" där jag ska få tillbaka förlusterna. Skönt... Bättre att sluta på minus för då är det mindre sannolikt att jag tar ett återfall.