2021-08-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Tack!
Oj, det var ungefär samma typ av siffror som de från Israel. Problemet här är att personer som Ravatos sannolikt läst, här eller på annan plats, och gått på lögnerna och desinformationen att det är vaccinerade som hamnar på sjukhus. Det är formligen absurt att desinformationen från antivaxxare har den effekten, man behöver bara läsa här på Flashback för att inse bredden av antivaxxare som ägnar sin tid åt desinformation och ryktesspridning, ofta baserat på rena lögnar.
Men du kan ju inte förneka att faktiskt en större andel än vad man trott av vaccinerade hamnar på en iva avdelning, vilket jag tycker är ganska anmärkningsvärt

Dessutom har du inte besvarat mina andra frågor från går dagen!
Citera
2021-08-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Fortfarande är cirka hälften av befolkningen inte vaccinerade med två sprutor. Har man då ett mycket mer smittsamt virus, samtidigt som restriktionerna lättat och folk sänkt garden är det inte konstigt att smittan ökar. Nu har dessutom skolorna öppnat, men den effekten kommer nog först senare. Jag förväntar mig kraftigt ökad smittspridning nu närmaste 1-2 månaderna.
Men vänta, vad hände med 2-veckors regeln? Allt ont inträffar ju om 2 veckor.
Citera
2021-08-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Men du kan ju inte förneka att faktiskt en större andel än vad man trott av vaccinerade hamnar på en iva avdelning, vilket jag tycker är ganska anmärkningsvärt

Dessutom har du inte besvarat mina andra frågor från går dagen!

Vadå större andel än man trott? Långt innan vi började med detta vaccin så stod det klart att skyddet inte skulle vara 100% men vad vi kan se så ligger ju skyddet på över 90% som utlovats för svår sjukdom.

De i åldern 60-80 fick ju sina vaccin för väldigt länge sedan och fortfarande så verkar vaccinet ge ett mycket bra skydd.

90% fullvaccinerade i gruppen - 13,3% av platserna på IVA.
10% ovaccinerade i gruppen - 76,7% av platserna på IVA:

Bara en dåre skulle säga att vaccinerna inte skyddar.
Citera
2021-08-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vadå större andel än man trott? Långt innan vi började med detta vaccin så stod det klart att skyddet inte skulle vara 100% men vad vi kan se så ligger ju skyddet på över 90% som utlovats för svår sjukdom.

De i åldern 60-80 fick ju sina vaccin för väldigt länge sedan och fortfarande så verkar vaccinet ge ett mycket bra skydd.

90% fullvaccinerade i gruppen - 13,3% av platserna på IVA.
10% ovaccinerade i gruppen - 76,7% av platserna på IVA:

Bara en dåre skulle säga att vaccinerna inte skyddar.
Nu skrev jag inte till dig.. men vem har påstått att det inte ger ett visst skydd? Inte jag iaf, men.med tanke på att de ska ha en effektivitet på 95% så är det anmärkningsvärt att så många vaccinerade faktiskt hamnar på sjukhus.
Senast redigerad av Offermod 2021-08-22 kl. 10:56.
Citera
2021-08-22, 10:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Bättre om du länkar till studien, twitter är inte en bra källa lika så bloggar

Nu är ju källan NBC och FDA..

Tyvärr kan jag inte hitta något på ”flatearth.com” som väl är den enda källa du litar på

Men testa att läsa lite här..

https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19
Citera
2021-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nu är ju källan NBC och FDA..

Tyvärr kan jag inte hitta något på ”flatearth.com” som väl är den enda källa du litar på

Men testa att läsa lite här..

https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Varför antar du det? Nu får du förklara ? Ja twitter är inte en bra källa inte bloggar heller det fick jag reda på igår här på flashback av en kompis till dig.

Det var dumt av dig att anta något sådant.. du utstrålar osäkerhet när man ifrågasätter dig varför? Därför måste du fälla någon konstigt antagande
Senast redigerad av Offermod 2021-08-22 kl. 11:03.
Citera
2021-08-22, 11:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Varför antar du det? Nu får du förklara ? Ja twitter är inte en bra källa inte bloggar heller det fick jag reda på igår här på flashback av en kompis till dig.

Det var dumt av dig att anta något sådant..

Nu var i ju inte twitter eller blogg källan.. utan FDA
Citera
2021-08-22, 11:05
Medlem
Citat:
Nu besvarade du inte frågorna.. Utan undvek dem! Dålig stil av dig

Du måste ju läsa vad du skriver "skriver FDA på sitt officiella Twitter-konto"
Senast redigerad av Offermod 2021-08-22 kl. 11:09.
Citera
2021-08-22, 11:05
Medlem
TheAlamos avatar
Ännu en insideruppgift från Vietnam för den som bryr sig:

Familjer på fyra personer får en en stor påse ris och en mindre påse nudlar av regeringen i och med att ingen får gå ut och handla eller beställa hem mat. Många blir tydligen lyckliga av detta och höjer kommunistregeringen till skyarna medan andra är extremt arga. Det är i princip nordkorea/vietnamkriget-nivå där nu där folk sitter instängda helt utan rättigheter och får överleva på lite ris samtidigt som militären åker omkring på gatorna.

Om sossarna (som har kommunister som hemliga beundrare) får för sig att förlänga restriktioner i västvärlden så är det vår skyldighet att hålla våldsamma demonstrationer för att förhindra utveckling åt detta håll. Jag förstår inte hur Australien och Nya Zealands befolkning kan vara så ryggradslös och låter regeringen leka kommunister med dem? Ut och demonstrera och dö på köpet, det är det värt.

https://www.bildtagg.se/bild/dm8v9feu3n76y2t6awyxk8t0

Bild på vad en familj på fyra får just nu och ingen vet när nästa packet kommer.
Senast redigerad av TheAlamo 2021-08-22 kl. 11:14.
Citera
2021-08-22, 11:07
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Nu besvarade du inte frågorna.. Utan undvek dem! Dålig stil av dig

Frågan var ursprungligen att fixa en källa som inte var twitter eller en blogg.

Jag påpekade då att källan var FDA.

Är det frågan kring vår platta jord du undrar över?
Citera
2021-08-22, 11:08
Medlem
Citat:
Frågan var ursprungligen att fixa en källa som inte var twitter eller en blogg.

Jag påpekade då att källan var FDA.

Är det frågan kring vår platta jord du undrar över?
Du antog att jag bara går på information från någon obskyr plattjords sida. Varför skulle jag det? Förklara

Du kan ju inte bara säga saker och sedan inte ange en vettig förklaring.. då tappar ju de du sa trovärdighet då du inte backarna de.
Senast redigerad av Offermod 2021-08-22 kl. 11:24.
Citera
2021-08-22, 11:09
Medlem
Citat:
Och du tror att uppgifter från en amerikansk myndighet imponerar på foliehattar och dylikt?
Senast redigerad av HalHandyman 2021-08-22 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in