Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vart vill de egentligen komma med sitt raseri?

De vill väl skylla något tillkortakommande i sitt liv på någon annan, istället för att ransaka sig själv. Alternativt inte insett att livet är orättvist, på många olika sätt.
Citera
2021-08-22, 10:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen?
Hela den svenska skolan är fylld med "inkompetenta människor"?

Ja, ca 50% av den behöriga lärarna har ju fått en undermånlig och/eller ovetnskaplig utbildning (de senaste 20åren)

enligt högskoleverket då.

sen kan jag tycka att behörighetskrav på 0,1p högskoleprovet inte precis är rätt nivå för lärarutbildningar, även om vi nu vill ha fler "högutbildade" i samhället.

Citat:
Det var så långt jag känner att jag fan pallar läsa ditt inlägg.

Det är ju genomgående, men man förstår ju inte mycket av någonting om känslor och substanslösa åsikter ska ersätta fakta och den objektiva verkligheten.

men det är ju fler som läser än som skriver i tråden, så väl värt det.
Citera
2021-08-22, 10:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
"de tjänsterna"???

Du menar där smyger runt en liten specialpolis, som bara ägnar sig åt att kommunicera verbalt...medan de "riktiga" poliserna ägnar sig åt brottning?

Vad är det mer er snubbar som verkar tro att våld är den enda lösningen på allt.

Du är inte lite fräck - har just DU mandat till att köna, sätta folk i fack och berätta hur du upplever just det könet. Men ingen annan för då är man anti-feminist?
Citera
2021-08-22, 10:12
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag var faktiskt ironisk när jag föreslog det. Jag tycker ingen ska kvoteras, särskilt inte gällande något så dumt som "sen mognad". Tänk om vi tillsatte sämre lämpade människor på kritiska tjänster, för att jämna ut könsfördelningen? Tänk att ligga på operationsbordet och veta att kirurgen som ska skära i ens kropp fick sitt jobb p.g.a. kvotering.

Den svenska polisen är i stort behov av reformering, så det vore kanske en tanke.
Och från andra hållet: Hur känns det tillsättas på en tjänst pga kompetens/meriter, men där kvotering förekommer?
Blir ju jävligt svårt att tvätta bort stämpeln som "inkovterad" trots att man inte är det.
Senast redigerad av varfor 2021-08-22 kl. 10:16.
Citera
2021-08-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, vad pratar du om?
Jag pratade om varför det är lättare att ge högre löner till hantverkare än till vårdanställda.
Eftersom hantverkare genererar större vinst i PENGAR.
Pengar som byggföretagen får in på sina bankkonton och kan använda för att t ex betala ut höga löner till snickare.

Men du kom dragandes med att vården skapar andra värden för samhället, vilket jag aldrig påstått att den inte gör.

Men det är fortfarande så att vården inte bär sina egna kostnader (i pengar).
Citera
2021-08-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du är inte lite fräck - har just DU mandat till att köna, sätta folk i fack och berätta hur du upplever just det könet. Men ingen annan för då är man anti-feminist?
Du menar just lilla jag skulle vara den person på detta forum som mest ägnar sig låt att sätta ett kön i fack? så att du anser det ska vara värt kritiseras?

Tänkte du efter där eller hade du också, precis som resten av SNUBBARNA, detta kliande behov av att kritisera en kvinna eller en feminist, vilket var det?
Citera
2021-08-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Och från andra hållet: Hur känns det tillsättas på en tjänst pga kompetens/meriter, men där kvotering förekommer?
Blir ju jävligt svårt att tvätta bort stämpeln som "inkovterad" trots att man inte är det.
vet du ens om hur den mesta av kvoteringen sett ut i Sverige?

Vid LIKA meriter/ kompetens så tillsätts den grupp... kön ex. som saknas.
Kvoterade människor är alltså LIKA meriterade som den/de som annars hade kunnat fått jobbet.

Finns det skäl då ligga som patient på operationsbordet att oroa sig om den som opererar är LIKA meriterad som den vita man som inte fick jobbet....eller inbillar man sig kanske att bara för att kirurgen har fitta eller brun hud så kommer hon inte se skillnad på din lever och hjärna?
Citera
2021-08-22, 10:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
vet du ens om hur den mesta av kvoteringen sett ut i Sverige?

Vid LIKA meriter/ kompetens så tillsätts den grupp... kön ex. som saknas.
Kvoterade människor är alltså LIKA meriterade som den/de som annars hade kunnat fått jobbet.

Finns det skäl då ligga som patient på operationsbordet att oroa sig om den som opererar är LIKA meriterad som den vita man som inte fick jobbet....eller inbillar man sig kanske att bara för att kirurgen har fitta eller brun hud så kommer hon inte se skillnad på din lever och hjärna?

Hur många människor i Sverige har exakt lika meriter, det blir ju en bedömningsfråga där möjligheten att få "snygga till" jämställdhetsstatistiken mycket väl kan spela en roll.
Citera
2021-08-22, 10:39
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Du menar just lilla jag skulle vara den person på detta forum som mest ägnar sig låt att sätta ett kön i fack? så att du anser det ska vara värt kritiseras?

Tänkte du efter där eller hade du också, precis som resten av SNUBBARNA, detta kliande behov av att kritisera en kvinna eller en feminist, vilket var det?

Men är du allvarlig nu eller är du så korkad?

Det är du som kastar sten i ett glashus ingen annan - de andra sätter folk i fack utan att tycka det är fel - du sätter folk i fack och sen har mage att hata på andra som gör samma sak.

Och varför i hela friden la du till detta "detta kliande behov av att kritisera en kvinna eller en feminist, vilket var det?". Varför skulle jag ha det, helt absurd sak att anta bara för att jag ifrågasätter dig.

Måste jag ställa frågan hatar du oss svarta? Jag tänker eftersom du säger emot mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Så fort en debatt om skillnader mellan könen uppstår i Sverige så börjar professionella gråterskor
genast skriva nedsättande kommentarer vilket ironiskt nog bevisar tesen ännu mer.

Det underliggande problemet i väst är att män i decennier sällan tillrättavisat kvinnofolket vilket har lett till att samtliga länder i väst imploderar i skrivande stund. Den gynocentriska sociala ordningen är ett faktum.

Källor:

SVT:
https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder?kfx=qxSsz03sA&utm_source=svt.se&utm_medium= puff&utm_campaign=null&utm_content=null&utm_term=n ull

RIKS:
https://www.youtube.com/watch?v=EuL0N5cZIo0
Mäns beteende och våld mot kvinnor borde tas på allvar för det finns. Mest utbrett är det bland invandrade utomeuropeiska män baserat på deras kvinnosyn. Det tycks dock Sveriges feminister göra allt för att dölja, jag undrar varför?

De töntiga inspel som så kallade feminister gör numer blir bara pinsamma floskler som skämmer ut dem själva och knappast bidrar till att förbättra situationen för utsatta kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
ja just, hörredu.

feminister tenderar ju nu inte hålla med om att kvinnor är känslostyrda, så dumma i huvudet av hormoner att de inte kan rösta, arbeta för lön, göra värnplikt, leda landet, sköta pengar eller ha någon som helst rätt bestämma om de ska ha barn eller inte.
Och vet du vad! vetenskapen och praktik är helt på feministerna sida härvidlag.

Grundtanken inom feminism är att könen ska ha lika rättigheter roch möjligheter.
Är omsorgen om barn ett arbete som inte är "normalt" avlönat som alla andra jobb, så är det en rejäl ekonomisk förlustaffär vara den som gör det jobbet och är normen att kvinnan ska göra detta för ååå de stackars små männen klarar ju inte byta blöjor eller vara utan lön, så well...då har vi alltså INTE lika möjligheter i livet.

Du är ju precis som resten av feministerna ute och cyklar betänkligt och du ljuger dessutom. Du vet mycket väl hur man bortser från biologiska skillnader och fokuserar enbart på miljö inom feminismen i Sverige.

Angående att skaffa barn så är det ju något man gör för längtan efter egna barn i ett moget förhållande och inte för att man ska få betalt för det.
Att skaffa barn är inte ett jobb lika lite som mina fritidsintressen är jobb som människor ska betala mig för att utöva. Snarare tvärtom det kostar både tid och pengar att skaffa barn men du är då sjuk att du ser det som något du ska ha betalt för. Om nu kvinnan tar hand om barnet så får väl mannen jobba om det nu är mest fördelaktigt och tvärtom om när kvinnan har ett mycket välavlönat jobb.
Trots erat genusperspektiv så söker sig kvinnor fortfarande till män med mer pengar än dom själva så därför landar vi ofta i att mannen jobbar och kvinnan passar barn.
Ni sitter på höga hästar men många av er är golddiggers precis som vanligt. Otroligt bortskämda är ni också, svenska kvinnor är ett stort skämt. Statuskåta, naiva, PK-skadade och ytliga.
Citera
2021-08-22, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag pratade om varför det är lättare att ge högre löner till hantverkare än till vårdanställda.
Eftersom hantverkare genererar större vinst i PENGAR.
Pengar som byggföretagen får in på sina bankkonton och kan använda för att t ex betala ut höga löner till snickare.

Men du kom dragandes med att vården skapar andra värden för samhället, vilket jag aldrig påstått att den inte gör.

Men det är fortfarande så att vården inte bär sina egna kostnader (i pengar).
Jag pratar inte om varför det är "lättare" eller "svårare", jag pratar om att man kan uppfatta sin lön som orimligt låg i förhållande till kunskapskrav, arbetsbelastning och samhällsnytta och att man vill att det ska förändras även om det blir dyrare för dem som måste betala för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in