Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-22, 07:43
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag vill inte ha barn, jag vill ha män.
Och jag vet åtskilliga kvinnor som vill detsamma, så skitsnack.
Kvinnor ligger inte med män endast i syfte att få barn, har du inte förstått det än?

Frågan återstår, OM män nu inte vill ha barn, inte vill ta hand om barn, varför skaffar de sig ständigt dessa? är inte det jävligt onödigt och rejält grymt mot sina gener? och levande människor = sina barn?

Lugn i stormen nu, jag skrev ”förenklat”.

Och ja, det finns kvinnor som älskar att knulla men avskyr barn, och det finns män som älskar barn men har låg sexdrift. Men det är i regel inte kvinnor som sitter uppe halva nätterna och onanerar till bilder av nakna män, och det är inte män som blir terroriserade av drivor av snippics. Och det finns knappt några framgångsrika pappainfluencers eller pappatidningar, eftersom män i gemen inte har barn som intresse på det sättet.

Det är inte en värdering utan en observation.
Citera
2021-08-22, 07:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Men herregud Red X, nu börjar jag fan bli förbannad. Det har funnits massor med fall.
Medlingsinstitutet har gjort större genomgångar av den svenska arbetsmarknaden, studier som ältats till förbannelse på flashback, där man funnit tusentals fall med oskäliga löneskillnader.
Men tänka sig! man sitter alltså inte och publicerar enskilda fall utan det anges i antal/ procent.

https://www.mi.se/alla-vara-loneskillnadsrapporter/

varför tror du att kvinnor skulle vara så enfaldiga att de jobbar för att vara "attraktiva för män"
De kanske jobbar för att få lov vara självständiga, ha roligt, göra en insats?
Nånsin tänkt tanken?

Och typ det första som står i rapporterna är:

Citat:
Skillnaden är oförklarad i statistisk mening, vilket innebär att om man hade kunnat mäta fler variabler hade resultatet blivit ett annat. Den oförklarade skillnaden är alltså inte ett mått på eventuell diskriminering.
Citera
2021-08-22, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Åh fan... Du har ju rätt.
Vården finansieras ju inte alls med skattepengar.
Jag har levt i en lögn.

Då är det alltså inga löneskillnader mellan sjuksköterskor och snickare?
Eh, vad pratar du om?
Citera
2021-08-22, 07:48
Medlem
RedXs avatar
Citat:
varför tror du att kvinnor skulle vara så enfaldiga att de jobbar för att vara "attraktiva för män"
Nånsin tänkt tanken?

Men du…

…män kan väl också jobba ”för att få lov vara självständiga, ha roligt, göra en insats”?

Skillnaden ligger i att utöver det så avgörs ditt värde som partner mer av din lön om du råkar vara man. Det är samma mekanism som får kvinnor att bry sig mer om sitt utseende än vad män gör.

Jag tror att löneskillnaden skulle tippa över i kvinnlig favör om det vore så att kvinnor magiskt såg yngre ut, gick ner i vikt och fick större/fastare bröst ju mer de tjänade.
Senast redigerad av RedX 2021-08-22 kl. 07:51.
Citera
2021-08-22, 07:50
Medlem
Maureliuss avatar
You go girl, so strong and empowered until the check is going to be paid!
Senast redigerad av Maurelius 2021-08-22 kl. 07:53.
Citera
2021-08-22, 07:50
Medlem
Sven.Tveskaeggs avatar
Citat:
Jag är inte "skeptiskt inställd" till ämnet kemi, bara för att där existerar en radda livsfarliga ämnen som kommit tack vare kemi. Jag har heller aldrig skrivit att jag är "skeptisk till ÄMNET biologi, eller att man studerar ex. nu könsskillnader, jag är däremot jävligt skeptiskt till hur resultaten används av vissa. Är du så här blåst, eller klarar du debattera lite hederligare tack.

Det mesta som står i expressenartikeln var ett gnäll över formen på programmet, upplägget! och inte på nån naturvetenskap. Men citera gärna all denna kritik över naturvetenskap från nämnda artikel, sätt igång vet ja.

Men är inte det själva grunden i ett demoktatiskt samhälle som bygger på vetenskap: att man får lov att samtala om just forskning och forskningsresultat? (Tyvärr har ju feministerna till och med skadat forskare som diskuterat biologiska skillnader mellan män och kvinnor, för att deras vetenskap inte ses som politiskt riktig.) Varför ska vissa grupper i samhället få utesluta andra från diskussion?

Också typiskt feminister att ge sig på den du argumenterar som person, med nedlåtande benämningar, och inte hålla sig till sak.

Från artikeln: ”Läkaren och professorn Agnes Wold har förvisso rätt när hon säger till Belinda Olsson att biologin är ett farligt vapen.” Min fråga är: hur kan en diskussion någonsin bli fruktbar om man utgår från att vetenskap är ett farligt vapen? Som sagt, hur kommer det sig att vetenskap blir så provocerande att man inte ens får diskutera det?
Citera
2021-08-22, 07:51
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Men herregud Red X, nu börjar jag fan bli förbannad. Det har funnits massor med fall.
Medlingsinstitutet har gjort större genomgångar av den svenska arbetsmarknaden, studier som ältats till förbannelse på flashback, där man funnit tusentals fall med oskäliga löneskillnader.
Men tänka sig! man sitter alltså inte och publicerar enskilda fall utan det anges i antal/ procent.

https://www.mi.se/alla-vara-loneskillnadsrapporter/

Nånsin tänkt tanken?

Kan du ge exempel på systematiskt oskäliga löneskillnader inom samma yrke och med samma kompetens?
Citera
2021-08-22, 07:52
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Tveskaegg
Från artikeln: ”Läkaren och professorn Agnes Wold har förvisso rätt när hon säger till Belinda Olsson att biologin är ett farligt vapen.” Min fråga är: hur kan en diskussion någonsin bli fruktbar om man utgår från att vetenskap är ett farligt vapen? Som sagt, hur kommer det sig att vetenskap blir så provocerande att man inte ens får diskutera det?

Det är ju så här man ser på världen när man är skolad i kritisk teori. Det intressanta är inte vad som är sant och falskt, utan vad konsekvenserna blir.
Citera
2021-08-22, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Lugn i stormen nu, jag skrev ”förenklat”.

Och ja, det finns kvinnor som älskar att knulla men avskyr barn, och det finns män som älskar barn men har låg sexdrift. Men det är i regel inte kvinnor som sitter uppe halva nätterna och onanerar till bilder av nakna män, och det är inte män som blir terroriserade av drivor av snippics. Och det finns knappt några framgångsrika pappainfluencers eller pappatidningar, eftersom män i gemen inte har barn som intresse på det sättet.

Det är inte en värdering utan en observation.
Vad folk går igång på, har inget med saken att göra.
Det finns flera sexualiteter än den typisk manliga (runka till porr = se kvinnor förnedras på bild) allright? Kvinnor kan alltså älska ha sex med män, utan att därför behöva se porr, eller sända sin fitta på bild X 5000 för att kränka en motpart.

Frågan kvarstår, varför skaffar män barn/ försöker skaffa barn som idioter, om de ändå inte vill ha dem?
När tänker du svara på detta?
Citera
2021-08-22, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Kan du ge exempel på systematiskt oskäliga löneskillnader inom samma yrke och med samma kompetens?
SUCK!!

https://www.mynewsdesk.com/se/jamstalldhetsombudsmannen__jamo/pressreleases/miljongranskningen-har-gett-tusentals-anstaellda-loenelyft-256876

Läs lite JÄMO- miljongranskningen.
Citera
2021-08-22, 07:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Vad folk går igång på, har inget med saken att göra.
Det finns flera sexualiteter än den typisk manliga (runka till porr = se kvinnor förnedras på bild) allright? Kvinnor kan alltså älska ha sex med män, utan att därför behöva se porr, eller sända sin fitta på bild X 5000 för att kränka en motpart.

Frågan kvarstår, varför skaffar män barn/ försöker skaffa barn som idioter, om de ändå inte vill ha dem?
När tänker du svara på detta?

Poängen är ju att mannens sexdrift är ett sätt för generna att förmå honom att skapa så många kopior som möjligt av sig själva till nästa generation. Det är därför mäns sexdrift (som du är inne på) skiljer sig från kvinnors.

Sedan har kvinnor också en sexdrift såklart, men den är mer kräsen än den manliga.
Citera
2021-08-22, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Tveskaegg
Men är inte det själva grunden i ett demoktatiskt samhälle som bygger på vetenskap: att man får lov att samtala om just forskning och forskningsresultat? (Tyvärr har ju feministerna till och med skadat forskare som diskuterat biologiska skillnader mellan män och kvinnor, för att deras vetenskap inte ses som politiskt riktig.) Varför ska vissa grupper i samhället få utesluta andra från diskussion?

Också typiskt feminister att ge sig på den du argumenterar som person, med nedlåtande benämningar, och inte hålla sig till sak.

Om personen debatterar ohederligt, dvs trollar, tramsar etc så förtjänar den höra det.

Är det allt du hittade, du skrev ju att artikeln nästan bara skulle bestå av kritik av naturvetenskapen?

Och igen! att påpeka att resultatet av biologiska studier, rätt ofta används fel, misstolkas, missförstås etc. är INTE! kritik av biologi eller resultaten i sig, utan av HUR DET ANVÄNDS.

som ex.

Vi har idag vetenskapliga bevis för att pojkars hjärnor mognar 1-2 år senare än flickor.
De är alltså bevisligen sämre i skolan än flickor. OM de nu hade varit tvärtom, hur tror du detta resultat hade används i gravt patriarkala länder? Hade talibanerna ex. sagt att SE DÄR! ingen idé vi utbildar flickor, de klarar ju ändå inte att studera.

DET är att använda biologiska resultat helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in