2021-08-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag antar att du menade 15mm regn? 15mm är småpotatis. När vi pratar mellan 50-100mm nederbörd fördelat över 2-3 veckor så kan du säga att strain x är mögeltålig.

Och om du menade 15m regn så är det 15’000mm och det är lååångt över den samlade nederbörden för hela året.

Mvh,
Haha det blev lite fel jag plussade ihop sammanlagda nederbörden så typ 80 mm regn på 2 dagar
Citera
2021-08-21, 16:36
Medlem
Tack alla, som har orkat svara mig angående mögel.
Erkänner att jag blev lite bekymrad efter jag läst på om hur jädra farligt det var att inhalera mögel.

Var och kolla dom snabbt igår, då var allt bra.
Ska dit igen i veckan och ta mig tid att undersöka noggrannare.

Min okvalificerade gissning är att dom behöver ca 2 veckor till utomhus, tror att det blir uppehåll hela nästa vecka här omkring.

Ha de gott
Citera
2021-08-21, 17:06
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Två av mina 4 plantor drabbades av mögel i torkningsskedet. Torkade blommorna utomhus och ett regnoväder drog förbi. Min presenning låg invirad i sig och dom två tätaste blommorna var dyngsura av regnet samt fulla med mögel. Dock så klarade sig två stammar utan någon syblig mögel. Blev totalt 100g som säkert kommer bli lite mindre när eftertorkningen i burk är klar.

Vilka strains har ni använt?
Själv satte jag quick one i början av maj.
Citera
2021-08-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Två av mina 4 plantor drabbades av mögel i torkningsskedet. Torkade blommorna utomhus och ett regnoväder drog förbi. Min presenning låg invirad i sig och dom två tätaste blommorna var dyngsura av regnet samt fulla med mögel. Dock så klarade sig två stammar utan någon syblig mögel. Blev totalt 100g som säkert kommer bli lite mindre när eftertorkningen i burk är klar.

Vilka strains har ni använt?
Själv satte jag quick one i början av maj.

Quick one är en ruderalis med extremt låg (om någon alls) thc halt. Hade ett gäng på balkongen för många år sedan, hade inte rökt på flera ÅR och kunde röka 2 gram rent i bong utan nån som helst effekt.
En otroligt dålig strain enligt mig.

Hoppas du tar någon roligare nästa år
Citera
2021-08-22, 06:32
Medlem
Update:

Förlorade omkring 90% av mina damer tack vare mögel.

Fråga 1: Kan någon tipsa om en auto strain som klarar av oväder likt det vi haft de senaste veckorna?

Fråga 2: Vilken månad/datum bör man plantera för att undvika mögel i blom fasen?

Tack till alla i denna tråd för all support och hjälp, önskar er bättre lycka än jag hade.

Resultat: 25g torkade vältrimmade buds.
Citera
2021-08-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Quick one är en ruderalis med extremt låg (om någon alls) thc halt. Hade ett gäng på balkongen för många år sedan, hade inte rökt på flera ÅR och kunde röka 2 gram rent i bong utan nån som helst effekt.
En otroligt dålig strain enligt mig.

Hoppas du tar någon roligare nästa år

Alla autos är ruderalis till viss del

Quick one har 13% thc
Citera
2021-08-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Update:

Fråga 1: Kan någon tipsa om en auto strain som klarar av oväder likt det vi haft de senaste veckorna?

Fråga 2: Vilken månad/datum bör man plantera för att undvika mögel i blom fasen?

Tack till alla i denna tråd för all support och hjälp, önskar er bättre lycka än jag hade.

Denna sommar har varit unik
För varmt och för mycket fukt i augusti!

Odla i stenig miljö så tar sig inte möglet lika fort men man får ju vattna mer!

3 har möglat för mig

Quick one x gg4
Auto ultimate
en sativa men den har bara små små gråa toppar på buddarna typ 1% mögel

Mvh
Citera
2021-08-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Alla autos är ruderalis till viss del

Quick one har 13% thc

Japp. Jag vet, har gjort egna korsningar, tagit fram autos själv. Odlat sen 2003 typ.
Ser noll skillnad på en quick one och en ruderalis. Tror att quick one är en ruderalis och inget annat, var vad jag menade.
Min kusin som då aldrig hade rökt i sitt liv fick en 40g ungefär av quick one av mig, han sa också att han inte fick något som helst rus.
Gillar man cbd kanske den är att föredra.
Citera
2021-08-22, 14:29
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Japp. Jag vet, har gjort egna korsningar, tagit fram autos själv. Odlat sen 2003 typ.
Ser noll skillnad på en quick one och en ruderalis. Tror att quick one är en ruderalis och inget annat, var vad jag menade.
Min kusin som då aldrig hade rökt i sitt liv fick en 40g ungefär av quick one av mig, han sa också att han inte fick något som helst rus.

Vad du tror är inte relevant. Jag kan visa dig 5 olika ruderalis som skiljer sig helt i utséende, så att du skulle kunna se med blotta ögat att Quick one i själva verket skulle vara en 100% ruderalis finner jag föga troligt.

Sluta förpesta tråden med dina påhopp och killgissningar så att vi andra kan ha det trevligt och hjälpa varandra istället.
Citera
2021-08-22, 14:47
Medlem
Citat:

Körde själv på quick one i år, och visst nog fan är det inte något amsterdam-prime att tala om men visst blir man fläng, inget snack om den saken!
Citera
2021-08-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Update:

Vi diskuterade allt det där i början på tråden och jag kommer ihåg att du skrev om valet av strain. Som man bäddar får man ligga.

Svar fråga 1)
Köp finska auto strains från seedheaven!

Svar fråga 2)
Du kan aldrig veta exakt vilken period som blir extra blöt när plantan är i full blom. För det är endast i fullblom som den möglar. Du får helt enkelt chansa eller driva upp plantorna med 2veckors mellanrum.

Generellt möglar alla plantor förr eller senare. Det handlar snarare om att vissa strains klarar mögel bättre. Det tar längre tid innan den börjar mögla.

Förlorade i år 5-10% av min skörd till mögel.
Citera
2021-08-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Vi diskuterade allt det där i början på tråden och jag kommer ihåg att du skrev om valet av strain. Som man bäddar får man ligga.

Svar fråga 1)
Köp finska auto strains från seedheaven!

Svar fråga 2)
Du kan aldrig veta exakt vilken period som blir extra blöt när plantan är i full blom. För det är endast i fullblom som den möglar. Du får helt enkelt chansa eller driva upp plantorna med 2veckors mellanrum.

Generellt möglar alla plantor förr eller senare. Det handlar snarare om att vissa strains klarar mögel bättre. Det tar längre tid innan den börjar mögla.

Förlorade i år 5-10% av min skörd till mögel.

Detta år har varit väldigt mögligt för mig tyvärr!
Under 10% mögel då får man vara nöjd!

Dom 3 som har möglat för mig va typ 30% mögel så jag slängde allt!

Men det känns väldigt annorlunda i år!
Allt växte för fort i juni-juli

bjukka på lite bilder på finnjävlarna dina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in