2021-08-21, 20:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men du som har fyra döttrar borde låta dem ta till sig feminismen.
Ge mig ett enda bra skäl.
Du vet varken vad du bekämpar, vad du saknar eller när din "kamp" är över.
Citera
2021-08-21, 20:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och dessa ord kommer förstås från en man, som inte har behövt leva det livet och inte kan föreställa sig det.
Kan du föreställa dig hur det är att vara vit heteronormativ man i Sverige?
Citera
2021-08-21, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Lära oss vad?
Man ska inte våldta folk?
Det har jag kunnat sen jag var typ långt före jag visste vad de ens var.

När ska kvinnor och vuxna män lära varann att man inte ska våldta småpojkar?
Lära er att här i Sverige så har kvinnor rätt att gå klädda hur de vill, när de vill och var de vill utan att de får skylla sig själva för att ni våldtar dem?
Citera
2021-08-21, 21:25
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ge mig ett enda bra skäl.
Att en kvinna aldrig ska behöva vara förtryckt av en man?

Citat:
Du vet varken vad du bekämpar, vad du saknar eller när din "kamp" är över.
Det var mycket, som du tycker dig veta om mig.
Citera
2021-08-21, 21:45
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kan du föreställa dig hur det är att vara vit heteronormativ man i Sverige?
Kanske inte, men du vet ju knappast hur det är att vara en prostituerad kvinna heller.
Citera
2021-08-21, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Feminismen breder ut sig i samhället och har blivit fint. I varannan reklamsnutt på tv så visas en korkad medelålders man som gör nåt dumt och blir tillrättavisad av en förståndig kvinna eller flicka.

Det är dock bara ett exempel. Så till frågan:
Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?

Den olyckligaste människan i USA är 42år, kvinna, ogift, inga barn, karriär, tjänar mycket pengar. Det säger exakt ALLT om feminism. Kan inte tänka mig att det skiljer sig avsevärt i Sverige.

De saboterar och ljuger för sig själva. De allra flesta feminister är redan extremt olyckliga. De har noll koll på historia, biologi, genetik, evolution m.m.

Sätt dom i ett rum med fakta drivna individer så kommer du se hur deras värld sakta men säkert faller isär. Västerländska kvinnor har aldrig fått smaka på hårda tider. De skyller allt på den vita mannen men vad de egentligen försöker gömma är deras rädsla, okunskap & brist på erfarenhet.

Men förr eller senare kommer den den gynocentriska sociala ordningen att totalt kollapsa och alla dessa sjuka vanföreställningar kommer att försvinna. Detta är dock naturligt och en del av den civilisatoriska livscykeln. Vi kommer säkert fortsätta så här 50-200 år till. Förr eller senare kommer människor lära sig av våra misstag precis så som vi har lärt oss.

Läs: The fate of empires and Search for survival. Det är en bra start.
Citera
2021-08-21, 21:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Att en kvinna aldrig ska behöva vara förtryckt av en man?
Världen funkar inte så.
Det börjar när man är barn.
Man inrättar sig i dominanshierarkier och varje du eller någon annan kan eller kommer kunna göra något åt det.
Precis som varje livsform på planeten.
Citat:
Det var mycket, som du tycker dig veta om mig.
Ja, du framstår mer och mer som ett barn som du uttrycker dig.

Är detta verkligen ditt bästa försök att svara på min fråga?
Citera
2021-08-21, 21:59
Avslutad
Citat:
Kanske inte, men du vet ju knappast hur det är att vara en prostituerad kvinna heller.

HAHA, du är efterbliven som jämför en vit man med en prostituerad kvinna. STUPID CUNT.
Citera
2021-08-21, 22:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nu säger jag det igen, och jag hoppas det är sista gången.

Det vet inte du.
Oavsett vad, så har ingen av dem anförtrott dig som talesperson för dem.
Jag har pratat med väldigt många och bedömer dem som de bästa att tala för "hur det är" att jobba som sexarbetare.

Hur har du ens mage att gå in och prata för dem, när du inte har en blekaste aning om deras liv eller verklighet?

Skäms du inte?
Citera
2021-08-21, 22:18
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Den olyckligaste människan i USA är 42år, kvinna, ogift, inga barn, karriär, tjänar mycket pengar. Det säger exakt ALLT om feminism. Kan inte tänka mig att det skiljer sig avsevärt i Sverige.

De saboterar och ljuger för sig själva. De allra flesta feminister är redan extremt olyckliga. De har noll koll på historia, biologi, genetik, evolution m.m.

Sätt dom i ett rum med fakta drivna individer så kommer du se hur deras värld sakta men säkert faller isär. Västerländska kvinnor har aldrig fått smaka på hårda tider. De skyller allt på den vita mannen men vad de egentligen försöker gömma är deras rädsla, okunskap & brist på erfarenhet.

Men förr eller senare kommer den den gynocentriska sociala ordningen att totalt kollapsa och alla dessa sjuka vanföreställningar kommer att försvinna. Detta är dock naturligt och en del av den civilisatoriska livscykeln. Vi kommer säkert fortsätta så här 50-200 år till. Förr eller senare kommer människor lära sig av våra misstag precis så som vi har lärt oss.

Läs: The fate of empires and Search for survival. Det är en bra start.
Ännu en idiot, som spyr ut rappakalja.
Jag borde ju inte ens vara förvånad över att Flashback lockar till sig dessa typer.
Men ändå...
De bevisar ju i alla fall verkligen varför feminismen fortfarande behövs.
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-21 kl. 23:01.
Citera
2021-08-21, 23:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Men det blir naturligtvis en kvinnofråga om kvinnor i genomsnitt får lägre lön än män.
Eller hur?
Jag vet inte vad en "kvinnofråga" är. Finns det t.ex mansfrågor? Barnfrågor? Det går inte att förstå hur du menar, men du har enbart nämnt kvinnor i alla dina inlägg så jag antar att du bara vill hjälpa halva mänskligheten. Vänligen kallad det för vad det är, sexism.
Citera
2021-08-21, 23:53
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag vet inte vad en "kvinnofråga" är. Finns det t.ex mansfrågor? Barnfrågor? Det går inte att förstå hur du menar, men du har enbart nämnt kvinnor i alla dina inlägg så jag antar att du bara vill hjälpa halva mänskligheten. Vänligen kallad det för vad det är, sexism.
Det finns absolut mansfrågor och barnfrågor också.
Sedan tycker jag åter igen att du inte riktigt verkar veta vad sexism är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in