2021-08-18, 22:12
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Berätta gärna om dina erfarenheter.
Har du inga, så kan du hålla snattran och sluta tala för folk du inte känner.
Jag har inga sådana erfarenheter, för jag skulle hellre dö än försätta mig i den situationen.
Du bör kanske forska mer om hur prostituerade har blivit behandlade genom tiderna?

Citat:
Bättre moral?
De är en galen sekt!
Enligt vem?
Du bör kanske följa dina egna råd och inte tala för folk du inte känner?

Citat:
Jag är ledsen, men jag tror du fattat det där helt fel. Kvinnor generellt kämpade inte för rättigheter.
De förstod att de skulle bli av med något i bytet och de är olyckligare generellt idag än då.
Så, de hade rätt.
Det är nog sant att många kvinnor inte vågade och blev övertygade om att det var bäst att hålla sig på sin plats.
Det är dock skitsnack att kvinnor skulle vara olyckligare idag!
Jag skulle nog vilja se dina bevis för att vi skulle må bättre av att inte ha några rättigheter.
Citera
2021-08-19, 09:01
Avslutad
Om er dotter gnäller för att hon inte får som hon vill, påminn henne att bara de som anstränger sig tillräckligt får delta i lotteriet
Citera
2021-08-19, 09:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, eller sydde, vävde, rodde, tvättade, bar murbruk, sålde strömming, jobbade som barnmorskor, tjänade piga, bryggde öl med mera med mera
Du ser, du kan ju om du vill!
Citera
2021-08-19, 09:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag har inga sådana erfarenheter, för jag skulle hellre dö än försätta mig i den situationen.
Du bör kanske forska mer om hur prostituerade har blivit behandlade genom tiderna?

Enligt vem?
Du bör kanske följa dina egna råd och inte tala för folk du inte känner?

Det är nog sant att många kvinnor inte vågade och blev övertygade om att det var bäst att hålla sig på sin plats.
Det är dock skitsnack att kvinnor skulle vara olyckligare idag!
Jag skulle nog vilja se dina bevis för att vi skulle må bättre av att inte ha några rättigheter.
Det jag påstod nu var att om du inte har några som helst erfarenheter, så har du absolut ingen som helst rätt att tala för dem som har eller lever sina liv så.
Jag har mycket bättre koll på hur prostituerade har det, för jag bryr mig och lyssnar på dem och inte självutnämnda orakel som du, som tror dig kunna tala över deras huvuden.

Vad sägs om 153 miljoner "tecken" på att jag har rätt?
En del av dem är forskningsresultat också:
https://www.google.se/search?q=women+more+unhappy&sxsrf=ALeKk01lf9tw9YCX AdAjhVz1Kmc-uUuvtg%3A1629357535946&source=hp&ei=3wUeYcLTNMOTxc 8P4MaxwAU&iflsig=AINFCbYAAAAAYR4T7_2jUWHD7yU-5KI6WrC1PY0otKn7&oq=women+more+unhappy&gs_lcp=Cgdn d3Mtd2l6EAM6BAgjECc6BggjECcQEzoRCC4QgAQQsQMQgwEQxw EQowI6DgguEIAEELEDEMcBEKMCOg4ILhCABBCxA xDHARDRAzoLCC4QgAQQsQMQgwE6CwgAEIAEELEDEIMBOggIABC ABBCxAzoLCC4QgAQQxwEQrwE6CAguEIAEELEDOgUILhCABDoFC AAQgAQ6CAgAELEDEIMBOgcIABCABBAKOgsILhCABBDHARCjAjo OCC4QgAQQsQMQgwEQkwI6BwguEIAEEApQ9w9YlCtg7DRoAHAAe ACAAYABiAHeB5IBBDE3LjGYAQCgAQE&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwiCv4zpxbzyAhXDSfEDHWBjDFgQ4dUDCAc&u act=5

Sen ogillar jag att du försöker vrida på sanningen på slutet där.
Försök hålla dig till sak, för vessleordet du införde där var "må bättre av att inte ha några rättigheter".

Det du inte förstod med "twisten" att rättigheter i en rättvis värld också kommer med skyldigheter.
Något feminister och barn ogillar mer än något annat.

En feminist vill naturligtvis ha alla rättighgeter, men absolut inga skyldigheter alls.

Och du, om jag söker på Jehovas vittnen och sekt, får jag också 16 000 svar.
Sehär:
https://www.google.com/search?q=jehovas+vittnen+sekt&oq=jehobas+vittnen&a qs=chrome.4.69i57j0i10i433j0i10l8.7462j0j4&sourcei d=chrome&ie=UTF-8

Jag har dessutom roat mig med att prata med ganska många såna. Tyvärr verkar det som att de inte längre vill hälsa på hos mig.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-08-19 kl. 09:28.
Citera
2021-08-19, 09:29
Avslutad
Citat:
Du ser, du kan ju om du vill!
Äsch då, inte så svårt att avslöja dina ständiga lögner
Citera
2021-08-19, 09:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äsch då, inte så svårt att avslöja dina ständiga lögner
Okej, så det har aldrig funnits prostituerade?
Och kvinnor har aldrig lockat med en stund kärlek för att få som de vill?

Visst...
Jag tror dig, men jag tror många andra tvekar.
Citera
2021-08-19, 11:20
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Det jag påstod nu var att om du inte har några som helst erfarenheter, så har du absolut ingen som helst rätt att tala för dem som har eller lever sina liv så.
Jag har mycket bättre koll på hur prostituerade har det, för jag bryr mig och lyssnar på dem och inte självutnämnda orakel som du, som tror dig kunna tala över deras huvuden.
De som du har träffat har troligen fastnat i sin situation och ser ingen väg ut ur den.
Därför intalar de sig själva och andra att de faktiskt vill leva så.
Men myten om den "lyckliga horan" är just en myt.

Citat:
Det du inte förstod med "twisten" att rättigheter i en rättvis värld också kommer med skyldigheter.
Något feminister och barn ogillar mer än något annat.
En feminist vill naturligtvis ha alla rättigheter, men absolut inga skyldigheter alls.
Men du har mycket fel där och utgår från dina fördomar om hur feminister är.
Vad är det förresten för skyldigheter, som du tycker att feminister inte vill ha?

Citat:
Jag har dessutom roat mig med att prata med ganska många [Jehovas vittnen]. Tyvärr verkar det som att de inte längre vill hälsa på hos mig.
Jag skulle nog tro att du har lika många fördomar om JV som du har om feminister.
Citera
2021-08-19, 12:13
Avslutad
Citat:
Okej, så det har aldrig funnits prostituerade?
Och kvinnor har aldrig lockat med en stund kärlek för att få som de vill?

Visst...
Jag tror dig, men jag tror många andra tvekar.
Ojdå, har någon sagt att det aldrig funnits prostituerade?

Inte konstigt att Jehovas Vittnen inte ville ta del av ditt förvirrade lögnaktigababbel.
Citera
2021-08-19, 12:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
De som du har träffat har troligen fastnat i sin situation och ser ingen väg ut ur den.
För att du, som redan klargjort att du ingenting vet, säger det? Vart kliver du av egentligen?
Citat:
Därför intalar de sig själva och andra att de faktiskt vill leva så.
Återigen, hur kan du ens inbilla dig att du kan tala för miljoner kvinnor som du gör? De bara inbillar sig att de vill tjäna skitmycket pengar och leva i lyx, för väldigt lite eget arbete?
Citat:
Men myten om den "lyckliga horan" är just en myt.
Återigen, för att DU påstår det?
Vad tror du om den lyckliga sopåkaren? Den lycklige spärrvakten?

Vad är det för inbillad värld du tror att du lever i egentligen?
Det kallas världens äldsta yrke av en anledning.

Vi alla måste bli vuxna och göra något för vårt uppehälle till slut.
Det finns värre saker man kan göra än ligga på rygg.
Citat:
Men du har mycket fel där och utgår från dina fördomar om hur feminister är.
Vad är det förresten för skyldigheter, som du tycker att feminister inte vill ha?
Det är inte fördomar. Det är ALL OBSERVERBAR empiri!
Citat:
Jag skulle nog tro att du har lika många fördomar om JV som du har om feminister.
Jaha, visa mig att en enda av dem är fel då.

Jag kan vänta.
Citera
2021-08-19, 12:39
Avslutad
Nu verkar diskussionen handla lite mycket om feminism är dåligt eller mindre dåligt, vilket redan bör vara införstått hos de som önskar diskutera idéer för att motverka denna vedervärdiga ideologi.
Citera
2021-08-19, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Nu verkar diskussionen handla lite mycket om feminism är dåligt eller mindre dåligt, vilket redan bör vara införstått hos de som önskar diskutera idéer för att motverka denna vedervärdiga ideologi.

För att bygga vidare på detta tror jag det är klokt att vara medveten om på vilka premisser som meningsmotståndare bemöter ens argument. Det är viktigt att inte låta sig försättas i försvarsposition, utan istället höja blicken och bortse från halmgubbarna som placeras i sin väg. Glöm inte att psykologisk krigsföring är en kvinnlig kvalitet.
Citera
2021-08-19, 13:05
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Vi alla måste bli vuxna och göra något för vårt uppehälle till slut.
Det finns värre saker man kan göra än ligga på rygg.
Och dessa ord kommer förstås från en man, som inte har behövt leva det livet och inte kan föreställa sig det.
Jag kan då inte tänka mig ett sämre liv än ett i evig förnedring.

Citat:
Det är inte fördomar. Det är ALL OBSERVERBAR empiri!
Skitsnack!
Du har inte heller svarat på vilka skyldigheter det är, som du tror att feminister inte är beredda att ta på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in