Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle07
Jo troligtvis, men brukar ju vara svårt o döma utan kropp. Men fanns ju rätt mycket andra spår o bevis som han fallera på ändå men det behöver vi ju inte spekulera i.
Bevisningen va maxad. På samma gång ger inte Billy direkt ett jättebra intryck i rättegången, av att verka oskyldig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ADHD-syndromet
Han sänkte väl ute henne med någon skottkärra till hjälp. Hamnade typ 10 meter ut i vattnet. Dels efterblivenhelt dels droger. Killen är ju inte riktigt funtad erkände mordet senare men nekade till att misshandlat henne. Efter domen föll. Han lär ju kapat alla chanser till någon form av " normat liv". Så att ta repet vore kanske något

Jag tror nog han förstod, innerst inne förstod han att det var hans sista dag ute i friheten. Sätta sig i polisbilen och veta om att man kommer va inlåst tills man är en gammal gubbe, om inte till döden.
Citat:
Ursprungligen postat av
ADHD-syndromet
Han trodde ju även att han kunde överlista tingsrätt och hovrätt. Genom att hävda att superskurken " Ludde" dök upp osv. Ordsallad han kom med i tingsrätten. Nog kan han prata iaf

Men kan tänka mig han åkt på däng några gånger så pass uppmärksammat fallet var i media .
Enligt han skulle ju denne Ludde klippa honom om han sa vem han var, då han isåfall skulle åka dit på knarkbrott också. Det lustiga i det hela är att Billy aldrig riktigt (vad jag kan minnas) pekar ut Ludde som gärningsmannen, han vill bara försöka sylta in så mycket folk han kan på den där gården. T.ex som att han ska ha hört folk ute på gården medan han ligger och spyr. Men att han hellre sitter inne 10 år än att berätta vem Ludde är, vilket indirekt är ett erkännande.