2021-08-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det hade varit klädsamt om den "kritiska sidan" tillhandahållit ett uns av vetenskapligt stöd för de påståenedn som formligen haglar från det "lägret". Jag tror faktiskt inte att jag sett ETT ENDA vetenskapligt stöd för ett enda av de argument som jag läser på FB. Sist jag frågade efter någon form av bevis fick jag svaret: "Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur."

Vad skall man säga?
Antivaxxare i ett nötskal.

Du kör samma stil som många andra pro-vaxxare..
Motfråga där.. är det värt att förklara för en person
som inte har något intresse av att ens försöka förstå? ( syftar på dig i detta fall) Vill man ödsla den energin?
Citera
2021-08-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det verkar så ja. Vaccinationsviljan är lägst i ytterkanterna, de minst och mest utbildade. Den gråa fårskocken är de mest mottagliga mot ny programkod. Som i så många andra frågor.

Invandrare som är emot vaccinpsykosen tycker man synd om för att de inte blivit upplysta. Läkare och professorer som larmar förlöjligar man.

Mönstret känns igen...

Utbildningsnivån är troligen högre i Vaxholm än i Botkyrka..
Citera
2021-08-21, 15:11
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Är redan svettigt för de som inte tror på värdens övriga expertis…

Vi får faktiskt se vem som hade rätt.

Är du kvar om två år, eller är jag kvar om två år.

Hoppas vi bägge, men mycket konstigheter omkring viruset som absolut inte har med norma sjukvård och bekämpning av virus.

Och det är väldigt stora intressen bakom för att kunna köra detta covid narrativ i så lång tid.
Citera
2021-08-21, 15:12
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Hur ligger det till i Sverige idag ?

Hur många fall har vi per dag ?

Och kommer man kunna gå till arbetet som tidigare nu när sommaren är över ?

Kommer universitet och högskolor att rulla som vanligt eller kommer man fortfarande att ha distans studier ?

Vilken variant av covid härjar nu är det delta eller någon annan ?

Läget är sämre än för ett år sedan, trots vaccin.. Jag har iaf börjat med munskydd igen och kommer jobba hemifrån så mycket det går.

Delta dominerar. En ny variant av den har upptäckts i Uppsala, men man orkar inte bry sig om att smittspåra och försöka bromsa den.
Senast redigerad av Ravatos 2021-08-21 kl. 15:15.
Citera
2021-08-21, 15:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blir irriterad när foliehattar kommer med helt ogrundade påståenden och slänger fram det som sanningar. I en pandemi är det viktigt med korrekta fakta så folk kan fatta välgrundade beslut. När folk påstår dumheter som att PCR inte fungerar eller försöker misskreditera vaccin som kan leda till att folk dör är bara dumt.

Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Det är två läger! Men saker och ting är inte svart eller vitt, utan en gråzon där man faktiskt inte vet!
Men att förkasta kristiska sidan visar bara på att man inte kan har en nyanserad debatt om saker och ting. och när argumenten tar slut börjar man kasta nedåtlåtande epiteter hejdlöst då dör debatten och blir vansinnigt oseriös.

Utan viss kritisim hur skulle det då se ut?

Sedan kommer vi till punkten "vad är korrekt fakta"? det som är korrekt i dag visar sig fel i morgon om du förstår vad jag menar. Nu har det ju visat sig att kritike aka som du kallar dem foliehattarna haft rätt om ganska mycket. vad är då korrekt information? är det bara nu läget som spelar roll?

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det hade varit klädsamt om den "kritiska sidan" tillhandahållit ett uns av vetenskapligt stöd för de påståenedn som formligen haglar från det "lägret". Jag tror faktiskt inte att jag sett ETT ENDA vetenskapligt stöd för ett enda av de argument som jag läser på FB. Sist jag frågade efter någon form av bevis fick jag svaret: "Givetvis har jag det, men du har ju garanterat begåvats med en fullt fungerande hjärna. Så finns således ingen anledning att förklara eller hur."

Vad skall man säga?
Antivaxxare i ett nötskal.

Citat:
Du kör samma stil som många andra pro-vaxxare..
Motfråga där.. är det värt att förklara för en person
som inte har något intresse av att ens försöka förstå? ( syftar på dig i detta fall) Vill man ödsla den energin?
Ganska lätt att lösa dessa problemen, länka alltid till de uppgifter som förs fram och låt bli att använda nedlåtande epitet.

Dessutom är det ju lämpligt att man läser och begrundar påståenden och länkar både innan man postar något och när man läser någon annans inlägg.

Ofta blir det pajkastning mellan två eller flera skribenter som bara vill vinna debatten utan intresse av att förstå varandra argument.
Citera
2021-08-21, 15:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är två läger! Men saker och ting är inte svart eller vitt, utan en gråzon där man faktiskt inte vet!
Men att förkasta kristiska sidan visar bara på att man inte kan har en nyanserad debatt om saker och ting. och när argumenten tar slut börjar man kasta nedåtlåtande epiteter hejdlöst då dör debatten och blir vansinnigt oseriös.

Utan viss kritisim hur skulle det då se ut?

Sedan kommer vi till punkten "vad är korrekt fakta"? det som är korrekt i dag visar sig fel i morgon om du förstår vad jag menar. Nu har det ju visat sig att kritike aka som du kallar dem foliehattarna haft rätt om ganska mycket. vad är då korrekt information? är det bara nu läget som spelar roll?

Jag vet inte vad de haft rätt i faktiskt, inte speciellt mycket. Förra våren skrek de i den här tråden att pandemin var över, den är ff inte över. PCR fungerar och används överallt, vaccinet fungerar också.

Korrekt fakta hittar man oftast inte på bitchute eller liknande sidor, även om ett och annat guldkorn kan finnas där.
Citera
2021-08-21, 15:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ni två är lika som bär (fast helt olika), den ena livrädd för vaccin och restriktioner och den andra livrädd för smitta och smittspridning.

90 % av samhället är gissningsvis får enligt era respektive sätt att se på saken. I det ena fallet är alla som vaccinerar sig får och i det andra fallet är alla som inte sränger in sig får.

Min andra gissning är att det är fåren som mår bra i coronatider och ni rädda som mår dåligt.

Finns det något att vara riktigt rädd för så är det väl den psykiska ohälsa som kan ligga till grund för rädslan, eller den spykiska ohälsa som ev. följer efter denna rätt obefogade rädsla.

All tillgänglig data visar ju att risken är 10 tusen gånger större att bli smittad och sjuk (i värsta fall svårt sjuk) än att ta vaccinet. Det är ärligt talat bara dårar som inte tar vaccinet. Är ju bara att titta på vilka som vårdas på sjukhus för covid19 idag. 99% av dem är ovaccinerade och ändå har man vaccinerat mer än 50% av befolkning med fokus på de som riskerar att bli mest sjuka. Alla siffror talar ju sitt tydliga språk.

Ibland kan det vara svårt att välja. Ska man, eller ska man inte. Vad gäller corona-vaccin var valet inte speciellt svårt. Självklart tar man vaccinet. Annars är man ju totalt bakom flötet ärligt talat.
Citera
2021-08-21, 15:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
det är en tvingande åtgärd var sig du vill eller inte...

om vi tar svt som ett exempel https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-att-infora-tvingande-atgarder-inte-enkelt

tvingande åtgärder är aldrig bra, om vi tar de lite extrema länderna där man har militär och polis som patrulerar på gatorna för att se om folk har rätta medicinska dokument, är det bra eller dåligt?

Nu har jag svårt att tro det blir så i sverige men säker är ja inte.. jag tycker de samhället är direkt obehagligt

Nä det är inte bra, men om man inte har något val vad gör man då? Det märks att svensken är fredsskadad, paniken hade varit total om det varit ett krig, tvingande åtgärder och soldater överallt. Den här snömosliberalismen vi har ser man direkt i kriminaliteten, handfallenheten, vågar inte ta med hårdhandskarna och tvång. Personligen vill jag ha slut på skiten, gärna igår och återgå till ett normaltillstånd. Jag sa för 20 år sedan att vi måste ta itu med invandringen innan det kokar över, inget gjordes och nu har vi nästan krigstillstånd på våra gator. Det är samma med pandemin, den ska hanteras skyndsamt annars blir det ett långt och utdraget helsike för alla.
Citera
2021-08-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte vad de haft rätt i faktiskt, inte speciellt mycket. Förra våren skrek de i den här tråden att pandemin var över, den är ff inte över. PCR fungerar och används överallt, vaccinet fungerar också.

Korrekt fakta hittar man oftast inte på bitchute eller liknande sidor, även om ett och annat guldkorn kan finnas där.

Vaccinpass?
Smitta fast vaccinationer ?
Några jag kommer på på rak arm.

Aldrig funderat varför man måste använda bitchute ? Eller ska jag förklara för dig?

Jo det är för att allt kritiskt censureras, vi tar den där streamen där doktorer pratar om microproppar .. Varför censureras det bort? Varför kollar man inte upp detta ordentligt så man kan avfärda detta , mig veterligen har man bara avfärdat detta.

Detta är som att skjuta sig självi foten , det som händer är att man byter till andra nätverk helt tex tor ..
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 15:54.
Citera
2021-08-21, 15:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Flockisexperimentet har de flesta nog redan glömt bort. Drygt ett år sedan Tegnell o co tjatade om att Stockholm var nära flockimmunitet haha

Tyvärr kunde ju de äldre som bodde på boenden inte välja om de ville delta eller ej. Dessutom hade vi ju dessutom åldersfacismen som är äldre inte var värda ens lite syrgas.

De fick ju en spruta i alla fall.
Citera
2021-08-21, 15:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Hur lång är giltighetstiden på dessa pass?
Sprider inte vaccinerade smitta?

Vet inte.

Även vaccinerade kan smitta, därför är avstånd bra. Men vad jag sett är genombrottsinfektioner ganska få.
Citera
2021-08-21, 15:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ganska lätt att lösa dessa problemen, länka alltid till de uppgifter som förs fram och låt bli att använda nedlåtande epitet.

Dessutom är det ju lämpligt att man läser och begrundar påståenden och länkar både innan man postar något och när man läser någon annans inlägg.

Ofta blir det pajkastning mellan två eller flera skribenter som bara vill vinna debatten utan intresse av att förstå varandra argument.

Håller med, bra du styr upp oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in