2021-08-21, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du glömmer att närmare 80000 vårdats på sjukhus och att det finns 25000+ med långcovid, eller dom räknas inte?

Om du är ovaccinerad och hamnar på iVA så kostar det skattebetalarna 50000 per dygn, om det räcker. En spruta kostar 120 spänn eller något. Som skattebetalare är det positivt för mig om du tar sprutan. Om du smittar någon annan kan den personen dö.

Och om du tar ett vaccin riskerar du få bi-effekter och dör.
Då kostar du inte skattebetalarna något.

Den här situationen har inget med att kosta skattebetalarna.

För då hade vi inte tillåtit bidrag på flera 100 mkr gå till företag som året efter har utdelning.
Citera
2021-08-21, 13:00
Medlem
Citat:
Du glömmer att närmare 80000 vårdats på sjukhus och att det finns 25000+ med långcovid, eller dom räknas inte?

Om du är ovaccinerad och hamnar på iVA så kostar det skattebetalarna 50000 per dygn, om det räcker. En spruta kostar 120 spänn eller något. Som skattebetalare är det positivt för mig om du tar sprutan. Om du smittar någon annan kan den personen dö.

120kr ? denna upphandlig är inte offentlig , vad de kostar vet bara de som upphandlat vaccinet

Men du kostar inget om du har vaccinerats och ändå hamnar på sjukhus då? eller får man rabbat?
Citera
2021-08-21, 13:00
Medlem
Citat:

25 000 med långstidscovid är rena fantasier och lögn.
Citera
2021-08-21, 13:04
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:

Jag hoppas fortfarande att komma i kontakt med någon som har långtidscovid.

Bara för att testa om zink + c + d vitamin även hjälper dom, som det hjälpte mig.

Men se nu är all alternativ medicin mot och för covid-19 strängt förbjudna - vaccin vaccin vaccin....suck.

Är det någon som har provat vitamin c i stora doser med zink på sjukhusen... näähä inte det inte....
Citera
2021-08-21, 13:04
Medlem
Citat:

Den andra personen har ju tagit sprutan så vad är problemet? Du glömmer även nämna det faktum att man faktiskt sprider smittan även OM man vaccinerats. Du glömmer även nämna att vaccinet har väldigt dåligt effekt på deltavarianten.
Du glömmer även att nämna länder (Island t ex) som nästan är fullvaccinerade men smittan sprids lavinartat. Du glömmer även att nämna att risken att dö i covid är obefintlig. 0,02-0,03% för människor under 70 år. Du glömmer även att nämna att snittåldern för folk som dött i covid är 84 år och dom allra flesta haft minst två underliggande sjukdomar.

Ditt resonemang om skattebetalare och bla bla är rent trams. Det argumentet kan användas på överviktiga, missbrukare osv..
I Sverige behandlar vi alla patienter lika oavsett orsak till att man hamnat på sjukhus.
Citera
2021-08-21, 13:07
Avslutad
Citat:

Nu ska du inte försöka vrida det här. Du påstod att det var frågan om ett genocid och då ifrågasatte jag rimligheten i detta då över 99% överlever, alltså ungefär samma siffra som vanlig säsongsinfluensa. Folk kommer att dö oavsett och det är fortfarande fler som dör av t.ex. svält - räknas inte dessa?

Citat:

Och det är jag som är rädd? Jag kommer inte att hamna på IVA p.g.a. COVID, så det behöver du inte oroa dig för.
Senast redigerad av RobRoys 2021-08-21 kl. 13:16.
Citera
2021-08-21, 13:09
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Om man får tro Prof. Dolores Cahill så kommer det således dö drygt 5 miljoner människor i Sverige mellan Januari 2022 - Juli 2022 i vaccin-relaterade komplikationer? *hihi*

* jippy kay-ey mofo! *

Som sagt, har dessa höga herrar rätt, blir det åka av snart.

Kort sagt - The Great Reset, here we come!

Är med på banan, överlever lätt ett halvår utan moderna påfund som el.

Gör du? ^^
Senast redigerad av SmyghukareN 2021-08-21 kl. 13:14.
Citera
2021-08-21, 13:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är lite fascinerande faktiskt. Region Uppsala är det som lyckats vaccinera 73% av kidsen med en dos, vilket faktiskt är en högre siffra än för 18-24-åringarna i samma region. Vaccinationsviljan verkar vara hyfsat hög bland gymnasieelever.

Jag skulle tro att både virus och vaccinering har diskuterats ganska ingående i skolorna och att det är skälet till att så många skolungdomar är possessiva till vaccinera sig.
Citera
2021-08-21, 13:50
Medlem
TheAlamos avatar
Om ni tror det är jobbigt i Australien så är det värre i Vietnam. Där får man inte gå utanför dörren och folk svälter ihjäl. Militären har rullat in i Ho Chi Minh City och patrulerar och de står även för matdistributionen. Det är som ett världskrig där borta för tillfället. Antagligen så gör den kommunistiska regeringen detta för att stärka sitt grepp om samhället i syfte att röra sig närmare sina idoler i det kinesiska kommunistiska partiet. Jag vet rika övre medelklassfamiljer där som är på gränsen till att svälta ihjäl om de inte får sina ransoner samtidigt som i princip allt företagande lagts ner. Sinnessjuk situation, men det är väd vietnameserna vill ha tydligen eftersom de aldrig gör uppror.
Citera
2021-08-21, 14:04
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
38 på IVA nu, var ett jävla tag sedan där var så "många" ?

Låg siffra dock och enligt socialstyrelsen är 75-80% av dessa ovaccinerade...

Fast 81% i samhället tagit första dosen.

Jag tror vi landar på ca 85% vaccinerade när allt är klart.

Jag tror dock att det finns en felkälla i den aktuella siffran. Bedömer det osannolikt att Halland gick direkt från 0 till 5 på IVA igår, särskilt när det rapporteras på regionens egna sida att de igår hade 5 inlagda totalt varav 0 på IVA.

Men jag vet inte.
Citera
2021-08-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag tror dock att det finns en felkälla i den aktuella siffran. Bedömer det osannolikt att Halland gick direkt från 0 till 5 på IVA igår, särskilt när det rapporteras på regionens egna sida att de igår hade 5 inlagda totalt varav 0 på IVA.

Men jag vet inte.

Det är så små nummer att det gör varesej till eller ifrån.

Sen är det ju som så att 85% av alla svenskar i vuxen ålder kommer snart att vara färdigvaccinerade. Det innebär att dom resterande 15% både kommer smitta varandra och hamna på IVA men eftersom det inte är så många av dessa 15% som är riskgrupp lär vården/IVA ändå få det ganska lungt framgent.
Citera
2021-08-21, 14:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
frågan är väl vill du ha mer tvång?

btw det är skitsvårt att leta reda på svaren då jag inte har någn visning om någon har svarat, har man inte det på fb?

Nej, jag vill inte ha mer tvång.

Man kan klicka på en användares namn och välja att se alla inlägg, även sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in