2021-08-21, 13:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vilken jävla skitserie.

”Tjejer tittar på andra kvaliteer än utseendet”

Bara där en fet lögn.
Nja, tänk på det som relativa kriterier. En man kan acceptera en kvinna så länge som hon är snygg. Även om hon så är en konstant deprimerad arbetslös narcissist med drogproblem kommer män vara intresserade. En kvinna låter istället en mängd olika kriterier, däribland givetvis utseende, få ungefär samma betydelse.
Citera
2021-08-21, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Lustigt då att i stort sett samtliga rika och framgångsrika män lyckas få snygga flickvänner och fruar trots att de själva ofta ser ut som en påse skridskor.

När det gäller att bara ligga är det klart att utseendet är viktigare för båda könen. Även om jag som rent anekdotiskt bevis kan tillägga att jag har fått ligga med tjejer som var mycket snyggare än mig för att jag är rolig och social.
Hur många män tror du har status och är världkändisar?
Citera
2021-08-21, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nja, tänk på det som relativa kriterier. En man kan acceptera en kvinna så länge som hon är snygg. Även om hon så är en konstant deprimerad arbetslös narcissist med drogproblem kommer män vara intresserade. En kvinna låter istället en mängd olika kriterier, däribland givetvis utseende, få ungefär samma betydelse.
Med andra ord har en ful kille inte en chans.

Medan den fula damen har flera chanser
Citera
2021-08-21, 13:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hur många män tror du har status och är världkändisar?
Hur många som har status? Ganska många. Bor du i Värmland räcker det med en hyfsad ny bil men i Stockholm kanske det krävs lite mer för att sticka ut.
Citera
2021-08-21, 14:01
Bannlyst
Citat:
Hur många som har status? Ganska många. Bor du i Värmland räcker det med en hyfsad ny bil men i Stockholm kanske det krävs lite mer för att sticka ut.
Haha tror du på riktigt någon extra materiell pryl kommer få tjejer på knä? Det är inte 1851.
Citera
2021-08-21, 14:13
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Haha tror du på riktigt någon extra materiell pryl kommer få tjejer på knä? Det är inte 1851.
Jag säger att det varierar beroende på var du är någonstans. På en Harrys-pub i en småstad ger det status att vara lite välklädd och beställa in en flaska cava, på Stureplan krävs det att du har ett par gram ladd i fickan och ett antal flaskor champagne på bordet.

Men helt klart är att status förbättrar dina möjligheter att ligga radikalt om du är kille, jag förstår faktiskt inte hur du kan argumentera mot det, tillräckligt mycket status gör att vem som helst får ligga med snygga tjejer.
Citera
2021-08-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Jag säger att det varierar beroende på var du är någonstans. På en Harrys-pub i en småstad ger det status att vara lite välklädd och beställa in en flaska cava, på Stureplan krävs det att du har ett par gram ladd i fickan och ett antal flaskor champagne på bordet.

Men helt klart är att status förbättrar dina möjligheter att ligga radikalt om du är kille, jag förstår faktiskt inte hur du kan argumentera mot det, tillräckligt mycket status gör att vem som helst får ligga med snygga tjejer.
Status idag handlar inte om du har knark i fickan eller en mercedes. Kvinnor tjänar tillräckligt själva och är ekonomiskt självständiga.

Status är snarare att man är känd och har stora kontakter.
Citera
2021-08-21, 14:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Status idag handlar inte om du har knark i fickan eller en mercedes. Kvinnor tjänar tillräckligt själva och är ekonomiskt självständiga.

Att vara känd och ha stora kontakter är en sorts status, att ha mycket pengar är en annan, att vara omtyckt och ha mycket polare är en tredje och så vidare. En kvinna slutar inte bry sig om mannen är framgångsrik eller inte bara för att hon har ett eget jobb. Hur mycket har du varit ute på dejtingmarknaden egentligen?

Men vi är överens om att status är viktigt för en kvinna när hon väljer en partner va? Att det inte bara handlar om utseende som du skrev tidigare.
Citera
2021-08-21, 15:08
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Vad statusen består av är inte poängen. Poängen är att en man kan kompensera för bristande utseende och stiga i den manliga hierarkin pga andra faktorer (kopplade till status/inkomst). Det är svårare för kvinnor att kompensera för bristande utseende. En man tar hellre den snygga undersköterskan än den fula läkaren. För kvinnor är det inte lika givet.

Att kvinnor rent generellt har betydligt lättare att få ligga är en annan sak.
Citera
2021-08-21, 15:14
Bannlyst
Citat:
Att vara känd och ha stora kontakter är en sorts status, att ha mycket pengar är en annan, att vara omtyckt och ha mycket polare är en tredje och så vidare. En kvinna slutar inte bry sig om mannen är framgångsrik eller inte bara för att hon har ett eget jobb. Hur mycket har du varit ute på dejtingmarknaden egentligen?

Men vi är överens om att status är viktigt för en kvinna när hon väljer en partner va? Att det inte bara handlar om utseende som du skrev tidigare.
Jag emotsäger bara din syn på vad status är. Att Roger i Filipstad blir attraktiv bara för han har en epa-traktor är inte en sådan. Inte heller att Marcus med backslick leker rik på Stureplan.
Citera
2021-08-21, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vad statusen består av är inte poängen. Poängen är att en man kan kompensera för bristande utseende och stiga i den manliga hierarkin pga andra faktorer (kopplade till status/inkomst). Det är svårare för kvinnor att kompensera för bristande utseende. En man tar hellre den snygga undersköterskan än den fula läkaren. För kvinnor är det inte lika givet.

Att kvinnor rent generellt har betydligt lättare att få ligga är en annan sak.
Visst hjälper pengar. Men då pratar vi om pengar som är långt utöver medelklassen.
Citera
2021-08-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Tinder använder jag enbart för att kolla om kvinnor jag dejtar har ett konto där eller inte, har dom ett konto går dom bort direkt.

Ha, ha. Tänk om de bara har konto för att kolla om män de dejtar har konto där eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in