2021-08-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nåja, du är säkert en attraktiv grottman för rätt kvinna.

Jadå, jag är gift, och har ett barn.

tänkte mer på iden om att kvinnor kommer bete sig annorlunda för att de är välutbildade (de har ju dominerat högre utbildningar i sverige i ca 40år nu....) och tjänar pengar, du vet väll att det inte är så, snarare tvärtom, och kvinnor parbildar "här som där" fortfarande hypergamt, dvs across and up "socioekonomisk" hirarki, och män "across and down" i överväldigande majoritet, tillochmed när kvinnan är bättre utbildad väljer hon som regel en man som tjänar mer än henne innan hon blir gravid, och varför skulle hon inte göra det, det är ju hennes natur.
Citera
2021-08-19, 18:07
Medlem
Vårt DNA är 98& schimpanser... Det vorre intressant om drog upp varför män med bakgrund ifrån Afrika är så populära bland svenska tjejer medans män ifrån Asian inte alls är pupolära
Citera
2021-08-19, 18:08
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Däremot köpte han Belindas tro om sig själv, att hon attraheras av intelligens, det kan inte stämma eftersom tjejer inte attraheras av mig ;D

Det är inte nödvändigtvis intelligens i sig som är det attraktiva för kvinnor, utan det handlar om vad intelligensen kan föra med sig (pengar, status, resurser).

Man alluderade faktiskt lite till detta serien: att kvinnor, på en undermedveten nivå, attraheras av det män kan göra för dem, medan män dras till kvinnor på grund av deras fertilitet och ungdom (ytligt sagt, deras utseende).

Av denna utvecklingshistoriska anledning älskar män och kvinnor varandra på olika sätt. Kvinnor har en pragmatisk typ av kärlek (hon älskar honom så länge han kan förse henne med något), medan män har en självuppoffrande typ av kärlek (det är kvinnan i sig som är viktig på grund av hennes reproduktiva förmåga).

Många av valen vi gör idag sker ursprungligen undermedvetet eftersom att dessa val en gång i tiden var av avgörande betydelse för en lyckad interaktion med det motsatta könet och vår reproduktiva framgång.
Citera
2021-08-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så Jordan Peterson har haft rätt hela tiden? Det här kommer som en chock för mig.

Inte så mycket att Jordan har rätt, verkligheten och forskning påvisar det, han bara inte ljuger, eller hycklar ( rule 8, Tell the truth – or, at least, don't lie)

Hade ju hellre sätt Belinda be alla komentera detta jordan clip, och det borde alla som tror att kvinnor är intresserade av pengar (även om det naturligtvis ser ut så/är så)

Jordan Peterson - Female Hypergamy and its Impact on Human Evolution
https://www.youtube.com/watch?v=N7LN14IpVy0&ab_channel=Bite-sizedPhilosophy
Citera
2021-08-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nåja, du är säkert en attraktiv grottman för rätt kvinna.

Varför är svarta män så populära på södermalm? Jämfört med Asiatiska män? Biologiskt eller ett beetende som skapats av Patrikatet?
Citera
2021-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vårt DNA är 98& schimpanser... Det vorre intressant om drog upp varför män med bakgrund ifrån Afrika är så populära bland svenska tjejer medans män ifrån Asian inte alls är pupolära

Egentligen inte så relvant, Schimpanser parbildar inte enligt samma principer som Hono Sapiens.

Vår art blir ju inte (nåja) "brunstiga", schimpanshonor vänder bara upp röven när det är "rätt tid" , sen är alla välkomna.....
Citera
2021-08-19, 18:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Är benägen att hålla med. Tinder är en hor-app och inget ställe att leta seriösa relationer. En knull-app. Man märker det direkt för tjejer frågar typ om du kan ses i eftermiddag och då knullar man sedan ska bruden vidare på tjejmiddag eller liknande. Lite som att boka en tvättid fast det handlar om knull.

Har aldrig sett så många unga unga alkoholister där heller. Nästan alla 20-30-åriga Tinderslampor dricker vin eller champagne varje vecka.
Citera
2021-08-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Egentligen inte så relvant, Schimpanser parbildar inte enligt samma principer som Hono Sapiens.

Våra art blir ju inte (nåja) "brunstiga", schimpanshonor vänder bara upp röven när det är "rätt tid" , sen är alla välkomna.....

Det jag menar är att vi är en smart apa , inget mer..
Citera
2021-08-19, 18:23
Medlem
Citat:
Det jag menar är att vi är en smart apa , inget mer..

Det är ju naturligtvis en subjektiv iaktagelse, men visst, "ap" betende är ju inte nödvändigt eller uppmuntrat i "vår flock", och det är ju omvänt sant om du skulle försöka assimilera dig i en schimpansflock.

Du skulle med stor sannolikhet inte få komma till bland flockens honor, den "starkaste hanen" brukar i regel spöa de svagare som försöker komma till, och en genomsntlig schimpans skulle troligtvis göra kaos med dig.
Citera
2021-08-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ju naturligtvis en subjektiv iaktagelse, men visst, "ap" betende är ju inte nödvändigt eller uppmuntrat i "vår flock", och det är ju omvänt sant om du skulle försöka assimilera dig i en schimpansflock.

Du skulle med stor sannolikhet inte få komma till bland flockens honor, den "starkaste hanen" brukar i regel spöa de svagare som försöker komma till, och en genomsntlig schimpans skulle troligtvis göra kaos med dig.

Det är inte en subjektiv iakttagelse alls kompis.. Om du inte tror på evolutionen är det en annan sak och det respekterar jag. Men om du tror på evolutionen är det bokstavligen talat exakt vad vi är .. en smart apa.
Citera
2021-08-19, 18:28
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Är benägen att hålla med. Tinder är en hor-app och inget ställe att leta seriösa relationer. En knull-app. Man märker det direkt för tjejer frågar typ om du kan ses i eftermiddag och då knullar man sedan ska bruden vidare på tjejmiddag eller liknande. Lite som att boka en tvättid fast det handlar om knull.

Tinder använder jag enbart för att kolla om kvinnor jag dejtar har ett konto där eller inte, har dom ett konto går dom bort direkt.
Citera
2021-08-19, 18:35
Medlem
Citat:
Det är inte en subjektiv iakttagelse alls kompis.. Om du inte tror på evolutionen är det en annan sak och det respekterar jag. Men om du tror på evolutionen är det bokstavligen talat exakt vad vi är .. en smart apa.

Jo, eller att konsekvensen av den 1-2% skillnad innebär "minst" 35`000`000 olikheter mellan oss,
men visst, vi har ju inte vingar eller gälar så de finns ju arter med långt fler olikheter.

tror dock inte att du skulle defineras som "smartast" i schimpansernas värld och miljö, eller få fortplanta dig, det var vad jag menade med "subjektivt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in