Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Har du ens sett del ett i serien? Självklart styrs kvinnor mer av känslor än män.

Nej, jag har inte sett just själva serien. Men jag kan en del om neurologi. Alla människor är mer eller mindre styrda av sina känslor, drifter och behov. Men har också frontallob som kan bromsa upp oss och gör att vi gör "rationella" val. Kvinnor saknar inte denna mekanism.
Citera
2021-08-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ett tankeexperiment, låt säga alla män är sämre än kvinnor på deras jobb, ska fortsatt männen ha högre lön?

Lika jävla tradigt idiotiskt "tankeexperiment".

Klart att de inte ska. Dock ska de ju ha det om de är kvinnor, pga feministiskt gnäll.

En rättighet som kvinnor har, men inte män. Bland flera.
Citera
2021-08-21, 15:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag har inte sett just själva serien. Men jag kan en del om neurologi. Alla människor är mer eller mindre styrda av sina känslor, drifter och behov. Men har också frontallob som kan bromsa upp oss och gör att vi gör "rationella" val. Kvinnor saknar inte denna mekanism.
Se del ett. Du har mycket att lära, hjärnforskaren Markus Heilig har en stor del av programtiden. Du borde inte ens få skriva i tråden utan att se den.
https://www.svtplay.se/video/32181591/fran-savannen-till-tinder/fran-savannen-till-tinder-sasong-1-jakten-pa-karlek

Vore ganska symptomatiskt om alla män i tråden, som jag, sett serien, men inga kvinnor. MYCKET symptomatiskt. Fakta verkar inte vara er grej.
Citera
2021-08-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ja ditt fån...kvinna föder barn...berätta varför måste Hon då även ensam ta hand om det i 18 år?
eller vara den som ansvarar för WC städningen?
Eller har du missat detaljen att män också är jävligt involverade i att barn blir till? samt är de som kissar bredvid toan mest.

Berätta hur är förbjuden medborgarskap, utbildning, kunna tjäna pengar, säga nej tack till äktenskap och barn etc etc. "stark kopplat till biologisk verklighet"?

Försöker du seriöst hävda att flickor är biologiskt sämre på att rösta, utbilda sig, äga pengar eller bestämma om de ska knulla eller inte?

Kissa bredvid toan, haha fy fasen vilket förtryck.
Citera
2021-08-21, 15:06
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Denna tråd om något är bevis nog att feministerna blev kränkta.
Citera
2021-08-21, 15:08
Medlem
Citat:
vad är differansen mellan "jag har inte lägre lön" och "högre lön"?

Äger ni snubbar läsförmåga ens?

Och ja, det är definitivt! tack vare feminism.

Du vet att det är skillnad på > och >=. Det är klart att du inte har lägre lön, om du har högre. Men den är ju inte heller lika - vilket är vad feminismen eftersträvar.

Nej tack vare feminismen, det är ju tvärtom om så att det är det förhatliga västerländska upplysningsidealen.

Men som sagt, ni feminister har vanligen en låg ideologisk kompetens.

Vad beträffar läsförståelse; till skillnad från er gör jag ogärna svepande omdömen baserat på kön, då detta vanligtvis är en ganska ointressant strata.
Citera
2021-08-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Denna tråd om något är bevis nog att feministerna blev kränkta.

Det verkar råda ojämlikhet vad gäller mental hälsa i tråden. Kanske något för feministerna att jobba med - det kan inte vara rättvist att kvinnor ska ha allvarliga psykiska störningar i högre utsträckning än män.
Citera
2021-08-21, 15:11
Medlem
Citat:
Precis tomaten!
Finns de som hävdar att utan känslor skulle vi inne kunna tänka eller existera överhuvudtaget, jag misstänker dessa har rätt. Känslor är grunden, logiken är en överbyggnad.

Att kvinnor röstar på det som är bäst för deras verkligheter och logik, är självklart exakt lika rationellt som när män röstar för sånt som de tycker gynnar dem.

Exakt, känslor är inte alls så tokiga som man ibland vill försöka få gällande. Processas de dessutom genom frontalloben (som både män och kvinnor har) så kan utfallet mycket väl bli riktigt bra för den enskilda individen.

Ja och så måste det ju få vara i en demokrati, att alla röstar på det de anser gynnar dem själva bäst. Om man anser att vissa inte ska få ha rösträtt, skulle jag vilja påstå att man är väldigt känslostyrd och inte alls har processat sina känslor ordentligt i frontalloben.
"Buhu, de röstar feeeel! Vi måste förbjuda dem från att rösta!"
Om man anser/känner att folk röstar fel, får man försöka processa detta lite i den avancerade frontalloben och komma med logiska argument till dem man anser/känner röstar fel, så att de kanske vill rösta rätt. Att vilja inskränka på deras rösträtt är minst sagt: känslostyrt.
Citera
2021-08-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Abort utan mannens medgivande skall förbjudas. Idag bestämmer bara kvinnan och detta måste ändras.
Det är kvinnan kropp, du har ingen rätt bestämma något över andra vuxna människors kroppar.
Citera
2021-08-21, 15:14
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Det är kvinnan kropp, du har ingen rätt bestämma något över andra vuxna människors kroppar.

Upphovsrätten tillhör mannen och därför måste lagen justeras.
Citera
2021-08-21, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Agnes Wold & Yvonne Hirdman till exempel, vilka också nämns i inslaget.
En massa andra kulturkärringar också givetvis.

KL 16.15 kommer man att gå igenom detta i mer detalj, vilket också nämns i videon.
https://www.youtube.com/watch?v=luGmuetEEI0
Blev de så rasande över att Hirdman och Wold inte gillade programmet att de var tvungna att göra en video om det? För att inte tala om hur rasande TS blev att han var tvungen att starta en tråd om att de det.

Skärp er.
Citera
2021-08-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Se del ett. Du har mycket att lära, hjärnforskaren Markus Heilig har en stor del av programtiden. Du borde inte ens få skriva i tråden utan att se den.
https://www.svtplay.se/video/32181591/fran-savannen-till-tinder/fran-savannen-till-tinder-sasong-1-jakten-pa-karlek

Vore ganska symptomatiskt om alla män i tråden, som jag, sett serien, men inga kvinnor. MYCKET symptomatiskt. Fakta verkar inte vara er grej.

Jag ska se den. Trodde först den handlade om dejting och annat känslomässigt tråkigt klet. Men om den handlar om forskning och andra faktamässiga intressanta saker, så ser jag den mer än gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in