2021-08-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det rör sig om biologiska system. De är notoriskt svåra att förutse men det korta svaret är att människors immunförsvar är genetiskt olika. Dessutom spelar infektioshistorik in.
Det visar ju den här pandemin där vissa patienter har korsimmunitet förvärvad från SARS-CoV.

hur kan man testa sådant? går det ens för gemene man?
Citera
2021-08-21, 12:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Om en läkare skäller ut.mig och skickar ut.mig från vårdcentralen blir det ju en anmälan direkt. Jag är rätt säker på att så får det enlig någon lag inte gå till iaf i Sverige. Men du kan välja frivilligt att ta emot vården som erbjuds. Den läkaren borde sparkas omgående!

Dock skulle jag ställa mig frågan varför är det så viktigt för denne läkare att patienten tog pillren?

Om det är dumt eller inte att ta vaccinet det är upp till diskussion.. än så länge är det alldeles för mycket kontroverser kring detta för min smak. Ingen vet ju någonting, Man får helt enkelt reda ut detta först.

Du har fel igen. Anta att du har exempelvis klamydia och vägrar åtlyda läkares uppmaning om att komma in för kontroll, då hämtar polisen dig. Vägrar du ta emot behandling så spärras du in och tvångsbehandlas. Det fina i kråksången är att covid19 redan har klassats som samhällsfarlig sjukdom, så allt finns på plats, man har bara inte valt att tillämpa smittskyddslagen fullt ut. Några enstaka böter har getts ut med pandemilagen som stöd, men man har möjlighet att gå mycket längre. Vi ska vara tacksamma för att vi har så fega politiker, det kunde varit mycket värre.
Citera
2021-08-21, 12:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
vet du var demokrati är? sverige är inte direkt jätte demokratiskt om jag säger så.. utan att googla kan du med egna ord förklara detta

Som chef med ansvar för säkerhetsfrågor inom en statlig myndighet så har jag god kännedom om vad en demokrati är då jag är anställd och skall följa den statliga värdegrundens principer.. men fördjupning i detta ämne gör vi inte är denna tråd ..
Citera
2021-08-21, 12:40
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu måste du lära dig att skilja på etnicitet och vaccinationsstatus. För inresa i vissa länder krävs vaccin mot exempelvis gula febern, ojar du dig över det med?

Tror inte socialbidraget räcker så långt.
Bordershopen i Tyskland som längst
Citera
2021-08-21, 12:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det är detta som är konspirationen. Du vet inte ens vad det är som de sprutar i dig eller hur dessa ämnen kommer att påverka din kropp på ett kortsiktigt eller långsiktigt plan. Du är så passiviserad av systemet att du förväntar dig att bli skedmatad lösningar från pappamamma staten.

Du ser hellre tomma hyllor i affärerna och misär bland barnfamiljer och andra bara du får din vilja igenom.
Jag är absolut beredd att dö för min frihet och självbestämmandet över min egen kropp medan din integritet uppenbarligen har ett pris.

Jag känner mig trygg med vaccinen då jag läst igenom dokumentationen noga och följt den löpande data som kommit ut. Du verkar mer sitta på bitchute och liknande foliehattssidor där du skapar din verklighet. Pappamamma staten och Tegnell trodde inte alls på något vaccin från början och ville införa flockimmunitet genom att låta viruset skölja över befolkningen - det är inte smittskydd, det är genocid.

Din frihet i det här fallet är någon annans död. Jag har tagit vaccinet för att skydda andra och mig själv. Du kommer att ha din frihet kvar, du är fri att sitta hemma och sura när dina polare går på hockey eller dricker öl i baren.
Citera
2021-08-21, 12:42
Medlem
Citat:
Du har fel igen. Anta att du har exempelvis klamydia och vägrar åtlyda läkares uppmaning om att komma in för kontroll, då hämtar polisen dig. Vägrar du ta emot behandling så spärras du in och tvångsbehandlas. Det fina i kråksången är att covid19 redan har klassats som samhällsfarlig sjukdom, så allt finns på plats, man har bara inte valt att tillämpa smittskyddslagen fullt ut. Några enstaka böter har getts ut med pandemilagen som stöd, men man har möjlighet att gå mycket längre. Vi ska vara tacksamma för att vi har så fega politiker, det kunde varit mycket värre.

Genom att du säger fel igen , vill du sätta dig över mig (jag förstår detta sätt genom dina andra kommentarer).

men det är du som faktiskt har fel i sammanhanget då detta uppenbarligen inte handlade om en "allmänfarlig sjukdom" . och så vitt jag vet så behöver du inte ta emot vård som erbjuds det är upp till dig i detta avseende, (klamydia gällde iaf inte detta utan rent allmnänt)
Senast redigerad av Offermod 2021-08-21 kl. 12:47.
Citera
2021-08-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Varför ska jag ta med tiden att utbilda dig?
Får jag betalt för det?
ok.

Du gör som du vill. Jag trodde du ville utbilda tråden i dina banala påståenden.
Citera
2021-08-21, 12:47
Avslutad
Citat:
Jag känner mig trygg med vaccinen då jag läst igenom dokumentationen noga och följt den löpande data som kommit ut. Du verkar mer sitta på bitchute och liknande foliehattssidor där du skapar din verklighet. Pappamamma staten och Tegnell trodde inte alls på något vaccin från början och ville införa flockimmunitet genom att låta viruset skölja över befolkningen - det är inte smittskydd, det är genocid.
Genocid? För en sjukdom som över 99% överlever. Och du reagerar fortfarande inte på den mediala överreaktionen.

Citat:
Din frihet i det här fallet är någon annans död. Jag har tagit vaccinet för att skydda andra och mig själv. Du kommer att ha din frihet kvar, du är fri att sitta hemma och sura när dina polare går på hockey eller dricker öl i baren.

Wow, vilka överord. Återigen, över 99% överlever sjukdomen. Du är grundlurad fattar du väl.
Om nu vaccinet skyddar dig så spelar det ju ingen roll att jag är ovaccinerad.
Citera
2021-08-21, 12:50
Medlem
Citat:
hur kan man testa sådant? går det ens för gemene man?
Nej. Det blir för komplext.

Den genetiska biten är nog knivigast (även om jag inte följer forskningen speciellt noga).

Minnesceller i immunförsvaret kan man däremot detektera men det är en ganska omfattande procedur och görs mest i forskningssyfte.

För specifika virus finns det i och för dig tester man kan få utförda vad gäller T-celler, som privatperson men de testerna är rätt dyra.
Citera
2021-08-21, 12:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Genom att du säger fel igen , vill du sätta dig över mig (jag förstår detta sätt genom dina andra kommentarer).

men det är du som faktiskt har fel i sammanhanget då detta uppenbarligen inte handlade om en "allmän farlig sjukdom" . och så vitt jag vet så behöver du inte ta emot vård som erbjuds det är upp till dig i detta avseende.

Det blev ju så när jag svarade på din förra post. Du tvingas att ha bilbälte när du kör bil, är det också odemokratiskt? Det är mycket tvång i vår vardag.

Covid19 är klassat som allmänfarlig sjukdom.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/smittsparning/#:~:text=Den%20som%20har%2C%20eller%20misst%C3%A4n ks,sjukdomen%20inte%20ska%20spridas%20vidare.

Citat:
Alla som får förhållningsregler enligt Smittskyddslagen är tvungna att följa dessa för att sjukdomen inte ska spridas vidare.

Problemet är att FHM och regeringen gjorde tokfel från början med sina rekommendationer, de skulle varit mer tydliga, deras liberala flummande har gjort att vi havererade från början.
Citera
2021-08-21, 12:52
Medlem
Citat:
Det blev ju så när jag svarade på din förra post. Du tvingas att ha bilbälte när du kör bil, är det också odemokratiskt? Det är mycket tvång i vår vardag.

Covid19 är klassat som allmänfarlig sjukdom.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/smittsparning/#:~:text=Den%20som%20har%2C%20eller%20misst%C3%A4n ks,sjukdomen%20inte%20ska%20spridas%20vidare.

Problemet är att FHM och regeringen gjorde tokfel från början med sina rekommendationer, de skulle varit mer tydliga, deras liberala flummande har gjort att vi havererade från början.

frågan är väl vill du ha mer tvång?

btw det är skitsvårt att leta reda på svaren då jag inte har någn visning om någon har svarat, har man inte det på fb?
Citera
2021-08-21, 12:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Genocid? För en sjukdom som över 99% överlever. Och du reagerar fortfarande inte på den mediala överreaktionen.

Wow, vilka överord. Återigen, över 99% överlever sjukdomen. Du är grundlurad fattar du väl.
Om nu vaccinet skyddar dig så spelar det ju ingen roll att jag är ovaccinerad.

Du glömmer att närmare 80000 vårdats på sjukhus och att det finns 25000+ med långcovid, eller dom räknas inte?

Om du är ovaccinerad och hamnar på iVA så kostar det skattebetalarna 50000 per dygn, om det räcker. En spruta kostar 120 spänn eller något. Som skattebetalare är det positivt för mig om du tar sprutan. Om du smittar någon annan kan den personen dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in