2021-08-21, 11:28
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kunde inte bry mig mindre om ett vaccin. Min kropp mitt beslut

Din tur: Vad har vi lärt oss gällande Fascismen/Nazismen (välj vilket du vill)?

Då cirka 80% av de som behöver covidvård idag är ovaccinerade så påverkar ditt val ” min kropp” andras kroppar iform av framskjuten elektiv vård . Det hävdar jag inte är ett gott ansvar i en demokrati utan ren egoism. Så ditt val riskerar lidande för många andra ..
Citera
2021-08-21, 11:38
Medlem
Surtrutens avatar
Det är en hel del snack om att grundlagsskyddade rättigheter har begränsats iom. corona/covid och kommer att begränsas ytterligare.

Vilka grundlagsskyddade rättigheter har egentligen påverkats hittills och vilka ytterligare rättigheter kan komma att påverkas?

De allvarligaste inskränkningarna är inte att krogen stänger tidigare eller att teatrarn och idrottsevenemang i princip är publikfria.

Det som verkligen är allvarligt är att mötesfriheten/demonstrationsfriheten och religionsfriheten har begränsats mycket kraftigt.

De allvarliga inskränkningarna kommer inte heller att vara om det ska krävas vaccination, genomgången sjukdom eller negativt covid-test för att gå på krogen eller se på fotboll. Även dessa åtgärder övertrumfas mångfalt av nuvarande begränsningar i mötesfriheten/demonstrationsfriheten och religionsfriheten.
Citera
2021-08-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Då cirka 80% av de som behöver covidvård idag är ovaccinerade så påverkar ditt val ” min kropp” andras kroppar iform av framskjuten elektiv vård . Det hävdar jag inte är ett gott ansvar i en demokrati utan ren egoism. Så ditt val riskerar lidande för många andra ..

vet du var demokrati är? sverige är inte direkt jätte demokratiskt om jag säger så.. utan att googla kan du med egna ord förklara detta
Citera
2021-08-21, 11:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Som ljuv musik

Australiensiska lastbilschaufförer protesterar nu mot restriktionerna. Här lovar man att blockera motorvägarna och hamnarna tills dess att restriktionerna hävs. "Vi folket styr det här landet. Ni politiker kan dra åt helvete. Vi kommer att styra det här landet som vi vill, det här är vårt land. Ni och ert vaccin är värdelöst. Ni kan fara åt helvete" är några av de saker som sägs i det här klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=R0yr_kA1s20

Ja det blir ju kul för folket när hyllorna gapar tomma i affärerna!
Citera
2021-08-21, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Ja, det är naturligtvis bättre att lägga sig platt så fascismen får utrymme att breda ut sig. Det har du ju helt rätt i, förutsatt att man gillar fascism då.
Citera
2021-08-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
om man vore lite förutseende hade man löst detta själv, inget som hindrar en från att göra långsiktiga inhandligar som sträcker sig 6 månader
Citera
2021-08-21, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
My bad, covidbevis heter det tydligen. Du som kan tänka själv vet säkert vad ett sådant bevis innefattar.

Innefattar är helt irrelevant.
Dess funktion är det som är relevant.
Citera
2021-08-21, 11:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kom gärna med en källa till dina sensationella påståenden.

Kolla upp vad en superspridare är så kommer du förstå att det är precis vad en vaccinerad människa som kan föra en smitta vidare, är.
Citera
2021-08-21, 11:57
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag känner massor som levt som jag utan att få corona.

Självklart pratar jag om hur den första i hushållet smittades. Alla jag känner vet vem som smittade dem. Det är playdates, släktingar, middagar, arbetsplatser och barnens kompisar. Personer i "bubblan".

Alla du känner - ja, många vet säkert hur de blev smittade. Men jag känner många som vidtagit alla försiktighetsåtgärder, och ändå blivit smittade. Inklusive att de burit munskydd.
Citera
2021-08-21, 12:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
All vetenskap pekar på att vaccin är vägen att gå . Vi har använt det på oss av vaccin framgångsrikt i över 100 år. Sedan kan vi behöva uppdatera ja . Presentera gärna en alternativ lösning som bidrag till mänskligheten? Då är Nobelpriset ditt !

Det är skillnad på vaccin som gör dig immun på riktigt, och dessa genoccin, som mest dämpar symtomen på smittan.
Citera
2021-08-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Kolla upp vad en superspridare är så kommer du förstå att det är precis vad en vaccinerad människa som kan föra en smitta vidare, är.

Du har, som jag förmodade, alltså ingen källa till ditt tidigare påstående.
Citera
2021-08-21, 12:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
om man vore lite förutseende hade man löst detta själv, inget som hindrar en från att göra långsiktiga inhandligar som sträcker sig 6 månader

Det är väldigt få som klarar sig så länge på egen hand. Jag vet inte om du minns hur det såg ut här hemma i pandemins början, tomma hyllor i affärerna, småbarnsföräldrar som slogs om toalettpapperet mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in