2021-08-21, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
FHM gör tydligen samma misstag igen.

[i]Smittspårningen i Uppsala ville spåra en ny coronamutation som kommit med flygresenärer på ett plan – men Folkhälsomyndigheten sa nej.

– Vi har inte någon aning om vart de här personerna har tagit vägen, säger provtagningschef Mats Martinell.

Nu backar Folkhälsomyndigheten – och uppger att man kanske skulle ha spårat passagerarna.[
/I]

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nekade-smittsparning-av-ny-mutation-backar/

Det låter som ett Tegnell-resonemang.
Citera
2021-08-21, 10:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Att Judarna inte hade något val betyder inte att utpressningen och behandlingen av den var mer rätt... inte i min värld.

Men jag är glad att du förtydligar Tvånget.. det är mycket viktigt i den här debatten så vi vet vem som står på vilken sida.

Jag har lärt mig av historien... men betydligt fler borde lyssnat bättre.

..och JA.. jag är beredd att avstå från så mycket mer för att inte stödja införandet av denna integritetskränkande masskontrolerande digitala platform

Allt i princip idag är ju kontrollerat om du har en telefon och det känns ju ibland sådär håller jag definitivt med om . Men då vi kan nyttja det till något positivt som bekämpa sjukdom eller gängkriminalitet ser jag som den postiva sidan av myntet. Men i fel stater kan det vara tvärtom
Citera
2021-08-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Hur ska vi få ett fortare slut på det hela när vaccinerade agerar superspridare och skapar mutationer?

Hör du ens vad du själv säger.

Kom gärna med en källa till dina sensationella påståenden.
Citera
2021-08-21, 10:53
Medlem
38 på IVA nu, var ett jävla tag sedan där var så "många" ?

Låg siffra dock och enligt socialstyrelsen är 75-80% av dessa ovaccinerade...

Fast 81% i samhället tagit första dosen.

Jag tror vi landar på ca 85% vaccinerade när allt är klart.
Citera
2021-08-21, 10:55
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Och vad har vi lärt oss historiskt gällande vaccin och sjukdomar och hur mycket ohälsa i världen vaccin motverkat ?

Kunde inte bry mig mindre om ett vaccin. Min kropp mitt beslut

Din tur: Vad har vi lärt oss gällande Fascismen/Nazismen (välj vilket du vill)?
Citera
2021-08-21, 11:01
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror gemene man inte ser den inbillade kopplingen till Nazityskland. Jag tror sanningen snarare är att folk i allmänhet är neutrala till vaccinpass eftersom de flesta är vaccinerade.

Ingen inbillning .. för övrigt är jag benägen att hålla med dig till en viss del

Dessvärre är en väldigt stor andel av befolkningen inte intresserade av politik eller fördjupning i något område.. om det inte har en direkt koppling till ett klistermärke de kan använda i sin profil på Insta eller FB eller liknande. Beklämmande.

Samtidigt är regeringen oxå försiktig att inte gå "all in" och försöker sig på en trevare.. att vaccinationspassen skall gälla något relativt oviktigt som evenemang Konserter.. självklart går de inte ut NU och säger att är du som ovaccinerad inte kommer bli insläppt på jobbet eller får handla mat i den lokala butiken. Det skulle skapa alldeles för stor proteststorm

Ett .. litet.. steg.. i.. taget
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-08-21 kl. 11:08.
Citera
2021-08-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
De flesta är nog neutrala för att de är får, kan inte tänka själva, har ingen egen åsikt och inte vet vad vaccinpass betyder.

My bad, covidbevis heter det tydligen. Du som kan tänka själv vet säkert vad ett sådant bevis innefattar.
Citera
2021-08-21, 11:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kunde inte bry mig mindre om ett vaccin. Min kropp mitt beslut

Din tur: Vad har vi lärt oss gällande Fascismen/Nazismen (välj vilket du vill)?

Har man några grundläggande kunskaper om dessa ideologier vet man att Eu, västvärlden och Sverige står långt därifrån. Gällande pandemin har Sverige valt den mest fria strategin vilket gör att ditt resonemang inte går ihop ..
Citera
2021-08-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Men hallå!

En pass innehåller info om följande.

Vaccinationsstatus
Genomgången infektion
Negativt test

Varför fastnar folk på vaccinbiten?

Hade vi inte haft något vaccin, så hade folk inte ifrågasatt om man var tvungen att uppvisa bevis på antikroppar genom infektion eller test..

Jag har ju redan ett sånt där grönt bevis på min digitala brevlåda. Där kan man som du säger även skriva in andra kriterier. Och jag skulle givet vaccinernas effektivitet mot delta inte släppa in folk på ett ställe där det råder 2019.
Antivaxxer är jag inte eftersom jag inte fastnar på vaxet.
Citera
2021-08-21, 11:08
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Allt i princip idag är ju kontrollerat om du har en telefon och det känns ju ibland sådär håller jag definitivt med om . Men då vi kan nyttja det till något positivt som bekämpa sjukdom eller gängkriminalitet ser jag som den postiva sidan av myntet. Men i fel stater kan det vara tvärtom

Den stat som tvingar på ett Vaccinationspass.. är per automatik "fel Stat".

Nu fortsätter du med din propaganda.
Telefonen du har i fickan spårar dig mer än vad de flesta är medvetna om.. MEN.. du kan alltid välja att lämna telefonen hemma utan att bli hindrad komma in på jobbet eller handla mat.. eller för den delen det "lysande" exemplet komma in på ett idrotts- eller musikevenemang.

Snubbla nu inte när du kastar in resonemang som "gängkriminalitet" mm för att rättfärdiga denna frihetsinskränkande digitala plattform
Citera
2021-08-21, 11:10
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
My bad, covidbevis heter det tydligen. Du som kan tänka själv vet säkert vad ett sådant bevis innefattar.

Du kan kalla det för vad du vill.. det hette väl Grönt Digitalt Certifikat ett tag oxå.. men fortfarande lika frihetsberövande.

Vi ska inte tro att det är dumskallar som ligger bakom denna utrullning.
Där är många interna möten hur "kampanjen" skall utformas så mottagandet och viljan blir större hos befolkning.

Namngivning är en viktig del i kampanjen
Citera
2021-08-21, 11:11
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Har man några grundläggande kunskaper om dessa ideologier vet man att Eu, västvärlden och Sverige står långt därifrån. Gällande pandemin har Sverige valt den mest fria strategin vilket gör att ditt resonemang inte går ihop ..

Stämmer .. fram tills nu.

Tyskland var inte heller ett Naziland under hela sin existens.. eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in