2021-08-18, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Finns det någon statistik på om det är vaccinerade eller ovaccinerade som dör i Israel just nu?

Det finns gott om artiklar som redogör att majoriteten smittade, inlagda och som dör är vaccinerade.

Det är inte speciellt förvånande med tanke på att nästan hela Israel är vaccinerat.

Det som är förvånande är att det är inte det resultatet som utlovats.
Citera
2021-08-18, 18:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, blir fler smittade, blir fler sjuka. Blir fler sjuka, kommer ett antal av de som blir sjuka att bli allvarligt sjuka och kräva sjukhusvård och i värsta fall avlida. Om man anser att det gör något beror väl på vilken människosyn man har.
Lägg av nu. Du är hysterisk. Vad ska vi göra tycker du? Låsa in oss och svälta ihjäl. I Afrika och Indien dör barn av svält och skitigt vatten. Har du inga perspektiv på världen. Vi får lära oss att leva med detta som andra infektionssjukdomar.
Citera
2021-08-18, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Igår rapporterades 122 dödsfall från Louisiana. I en delstat som det bor 4.5 miljoner.

Jag tror de flesta dödsfallen är anti-vaxxers, alltså de som vägrar ta vaccin snarare än de som inte hunnit få vaccin.

Denna artikel ger mig stöd:
https://www.statnews.com/2021/08/18/health-workers-overwhelmed-covid-deaths-among-unvaccinated/, idag

Det kan vara möjligt just där.

Men jag förstår inte hur den svenska befolkningen inte kan vara oroade över att deras skydd förminskas OCH man har inte ens planerat för en tredje dos för hela befolkningen.

Winter is coming.
Ni får se.
Citera
2021-08-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det kan vara möjligt just där.

Men jag förstår inte hur den svenska befolkningen inte kan vara oroade över att deras skydd förminskas OCH man har inte ens planerat för en tredje dos för hela befolkningen.

Winter is coming.
Ni får se.
Massdöden är ett faktum om 4 veckor... kanske därför man peppar med liksäckar? Nu antar jag att man kommer få packa dödakroppar utanför sjukhusen.
Lik kommer att ligga spridda på gatorna
Citera
2021-08-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Igår rapporterades 122 dödsfall från Louisiana. I en delstat som det bor 4.5 miljoner.

Jag tror de flesta dödsfallen är anti-vaxxers, alltså de som vägrar ta vaccin snarare än de som inte hunnit få vaccin.

Denna artikel ger mig stöd:
https://www.statnews.com/2021/08/18/health-workers-overwhelmed-covid-deaths-among-unvaccinated/, idag

De flesta som dör är överviktiga tjockisar som missköter sin hälsa, särskilt i USA där det kryllar av fetton, särskilt bland USA´s negrar är fetma väldigt utbrett, de äter bara skräpmat och har hjärtproblem, diabetes och HIV.

Louisiana har mängder av kraftigt överviktiga negrar som är särskilt utsatta för Covid-19 på grund av sin brist på d-vitamin.
Citera
2021-08-18, 18:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Massdöden är ett faktum om 4 veckor... kanske därför man peppar med liksäckar? Nu antar jag att man kommer få packa dödakroppar utanför sjukhusen.
Lik kommer att ligga spridda på gatorna

Så mycket de ljuger inför oss så varför inte?

Det är en sak om vi hade haft öppen debatt men var det någon som tittade på efter fem för en stund sedan?

Ny mutation av delta i Sverige som förts in av två vaccinerade som är ännu smittsammare än delta, kort efter får FHM-kärringen frågan, varför har vi så hög smitta i Sverige om så många är vaccinerade?
Svaret - Det är för att vi har ovaccinerade.

Hur smittsam är den nya mutationen?
"Den är lite mer smittsam"

Nu till en tittarfråga, kan man smitta om man är vaccinerad?
FHM - Jo men visst kan man bli smittad, smitta och få symptom som vaccinerad.

Slutsats: Alla smittar och kan bli smittade.
FHM slutsats: Enbart ovaccinerade smittar.
Citera
2021-08-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Så här der det ut just nu i fråga om den statistiska risken att dö för vaccinerade kontra ovaccinerade. I samtliga ålderskategorier är det högre chans (statistiskt) att dö om du är ovaccinerad och hamnar på sjukhus med COVID.

Kod:
12-15	+0.5
16-19	+1.6
20-29	+11.0
30-39	+18.0
40-49	+22.8
50-59	+8.9
60-69	+9.6
70-79	+9.8
80-89	+5.6
90+	+14.2

Värst är det således i ålderskategroin 40-49 där man har 22.8 gånger större chans att trilla av pinn om man är ovaccinerad och hamnar på sjukhus med COVID.
Fortsätt med din patetiska skrämseltaktik. Biter inte på mig och många andra.

Citat:
Närmare 94 procent av de som avled i covid-19 var över 70 år
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/covid-19-tredje-vanligaste-dodsorsaken-under-andra-halvaret/

Citat:
John Ioannidis nya uppskattning att covid totalt har en dödlighet på 0,15–0,20 procent, vilket innebär att cirka 1 på 600 smittade dör. Bland personer under 70 års ålder är hans beräkning att 0,03–0,04 procent dör, det vill säga 1 på 3000. Siffrorna gäller det globala snittet. Länder med många äldre eller överviktiga kommer i allmänhet att uppvisa högre dödlighet medan länder med få äldre och överviktiga kommer att uppvisa lägre dödlighet.
https://www.dagensarena.se/essa/varfor-det-mesta-du-vet-om-covid-19-ar-fel/

Risken att dö i covid om du är 40-49 är extremt liten. Om idioter som du verkligen är så rädd att dö OCH bryr dig om denna åldersgrupp vilket jag betvivlar så borde du uppmana människor att äta nyttigare, röra sig mer och leva sundare i största allmänhet. Det räddar liv.
Citera
2021-08-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Börjar bli påtagligt att vaccinen inte är någon lösning på detta, utan istället strängare restriktioner och kanske en lockdown. Våren 2022 är pandemin över tidigast.

Vaccinen skyddar de som behöver det mot allvarlig sjukdom och död, det är ju vad vi får höra. Infektion ger immunitet som är långvarig och inte känslig för varianter hittills, 99% skydd efter infektion. Riktiga 99%, inte vaccin-procent.

Lösningen är enkel, låt smittan gå, ta bort alla restriktioner. Skadeverkningarna kommer bli minimala så länge man inte ljuger om vaccinens effektivitet på hospitalisering och död. Folk kommer bli lätt sjuka och sedan kraftigt immuna. Alla kommer ändå stöta på viruset så småningom, att ha restriktioner är bara en fördröjning.

Tror du man ljuger om vaccinens skydd?

Inte? Varför ska man då ha restriktioner?
Citera
2021-08-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av nu. Du är hysterisk. Vad ska vi göra tycker du? Låsa in oss och svälta ihjäl. I Afrika och Indien dör barn av svält och skitigt vatten. Har du inga perspektiv på världen. Vi får lära oss att leva med detta som andra infektionssjukdomar.

Delvis stänga ner samhället igen som tidigare under pandemin, Sverige "öppnade upp" för tidigt. Stränga restriktioner ca. ett halvår till sen utvärdera läget igen.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-08-18 kl. 18:16.
Citera
2021-08-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Så här der det ut just nu i fråga om den statistiska risken att dö för vaccinerade kontra ovaccinerade. I samtliga ålderskategorier är det högre chans (statistiskt) att dö om du är ovaccinerad och hamnar på sjukhus med COVID.

Kod:
12-15	+0.5
16-19	+1.6
20-29	+11.0
30-39	+18.0
40-49	+22.8
50-59	+8.9
60-69	+9.6
70-79	+9.8
80-89	+5.6
90+	+14.2

Värst är det således i ålderskategroin 40-49 där man har 22.8 gånger större chans att trilla av pinn om man är ovaccinerad och hamnar på sjukhus med COVID.

Lägg till att det är främst överviktiga män med invandrarbakgrund i ålderskategroin 40-49 som dör. Storrökare som misskötter sin hälsa och är kroniskt rädda för att röra på sig. Somalier sticker ut, även syrianer.

Vita normalviktiga svenska män som inte röker hittar du INTE många av i ålderskategorin 40-49 som dött av Covid-19.
Citera
2021-08-18, 18:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det är inte någon rädsla för viruset som jag blir ursinnig över utan det är det facto att folk är så jävla pretengiösa nu för tiden och MÅSTE åka utomlands och MÅSTE ha den saken och MÅSTE köpa det. Jag hade önskat om viruset var livsdödligt så folk blev lite rejäla igen och inte MÅSTE åka till Spanien bara för att de har semester.
Jo, visst är det konstigt att det är så många som måste så mycket.
Jag misstänker att många måsten är för att andra köper och reser, etc.

Det verkar dessutom som en del har rätt tråkigt på sin semester och ägnar tid åt Flashback och denna tråd även på semesterresmålet.

Samtidigt måste jag också resa, ska resa i västra afrika i höst om coronasituationen tillåter.
Det värsta som kan hända är väl ett IVA-besök i Mauretanien. Då har jag nog satt min sista potatis.

Vi får se hur det blir.
Citera
2021-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, visst är det konstigt att det är så många som måste så mycket.
Jag misstänker att många måsten är för att andra köper och reser, etc.

Det verkar dessutom som en del har rätt tråkigt på sin semester och ägnar tid åt Flashback och denna tråd även på semesterresmålet.

Samtidigt måste jag också resa, ska resa i västra afrika i höst om coronasituationen tillåter.
Det värsta som kan hända är väl ett IVA-besök i Mauretanien. Då har jag nog satt min sista potatis.

Vi får se hur det blir.

Jag vill få min avsky att handla om att de är bortskämda tölpar som i tid och otid måste bege sig ut i världen och resa. Det är en sån fruktansvärd lyx egentligen som alla bara gör hela tiden och inte ens i en pandemi kan dom tankarna gå bräckliga. Jag hatar de så infernaliskt så det saknas motstycke. samtidigt sitter dom och röstar på MP och avskyr klimatbovar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in