2021-08-21, 02:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dumheter,! Du vet inte vad jag tror. Du har fel i mycket. Har aldrig hatat någon enda människa i hela mitt liv. Inte heller nu. Det där har du och jag diskuterat förut.

Hat är en oerhört stark känsla och ordet används allt för ofta på ett felaktigt sätt. Det blir fel när man direktöversätter eng. "hate" till sv. hat.

I engelsktalande länder används ordet brett i alla möjliga sammanhang. T.o.m om mat!

Jag hatar inte HD. Har ju heller aldrig träffat henne. Men det jag känner till om henne via Fup och vittnesmål (som jag läser och begrundar) ... då ger hon mig vibbar av ett starkt obehag och jag är övertygad om att hon vet betydligt mer om mordet. Saker hon kände till.

Som sagt: jag hatar verkligen inte HD men tycker att hon är falsk och manipulativ. Allt enligt FUP och vittnesmål, alltså.

Hade hon inte varit det - då borde hon rimligtvis ha hjälpt polisen och inte betett sig som en vanekriminell i polisförhör och i TR.

Nu kan du berätta varför du själv hatar den för 3 år sedan mördade Lena så mycket. Sant. Lena var ingen oskyldig lammunge hon heller, men att hon mördades är ju helt sjukt.

Väntar nu med spänning på ditt svar.

Citat:
I engelsktalande länder används ordet brett i alla möjliga sammanhang. T.o.m om mat!

Så vad tycker du då om att LW hatade när SD publicerade bilder på när han var ute med sin familj?
Citera
2021-08-21, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så vad tycker du då om att LW hatade när SD publicerade bilder på när han var ute med sin familj?

Inte vet jag. De där tre personerna hade knappast några ömma känslor för varandra.

Eller tycker du att den ena har någon slags större "rätt" att hata den andra?

Jag är ingen moraldomare. En känsla är en känsla och känslan av hat är något oerhört starkt. Den känslan är ful, den stinker, den är ovärdig. Vem den än kommer ifrån och vem den än drabbar.
Citera
2021-08-21, 04:50
Avslutad
Citat:
Men du tar dig rätten att bestämma att jag hatar LW?

Jag föraktar alla kvinnor som beter sig som LW, inte bara henne. Som inte håller sig för goda för att klänga på upptagna män. Speciellt föraktar jag kvinnliga pastorer som har sexuella förhållanden med gifta män som de vigt.

Men du kan inte se att LW var falsk och manipulativ?

Varför skulle hon bry sig om att makens älskarinna blivit mördad?
Vad anser du om HD som klängde på sillen, han var ju gift? Likaså HD själv?
Citera
2021-08-21, 07:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte vet jag. De där tre personerna hade knappast några ömma känslor för varandra.

Eller tycker du att den ena har någon slags större "rätt" att hata den andra?

Jag är ingen moraldomare. En känsla är en känsla och känslan av hat är något oerhört starkt. Den känslan är ful, den stinker, den är ovärdig. Vem den än kommer ifrån och vem den än drabbar.

Jag frågade eftersom du klagade på hur ordet "hat" används.

Citat:
Citat:

Det säger mycket om dig. Det förkarar varför du reagerar så starkt när någon skriver att du hatar. Du hävdar att du aldrig har hatat någon i hela ditt liv. Du tror att det gör dig god. Det kanske bara gör dig likgiltig? Inte tillräckligt passionerad?

Samtidigt påstår du att jag hatar LW eftersom jag inte tycker om den bild hon har gett av sig själv på sociala media och i FUP. Det är inte tillåtet att kritisera BO här för då är man ond, enligt dig. Då känner man hat och den känslan är ful, den stinker, den är ovärdig, enligt dig.

Du sprider hat mot HD för att du gått på kampanjen om att HD hatade LW. Att LW hatade HD, utan anledning, bryr du dig däremot inte om.

Hur ska du någonsin kunna förstå motivet hos den som mördade LW om du aldrig har känt hat?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-21 kl. 07:44.
Citera
2021-08-21, 08:57
Medlem
Citat:

Det hatet riktade sig väl inte mot HD?

Som jag tror var det SD det riktade sig mot, han som säger en sak till LW (att det ska bli dom tu) och visar något annat som inte stämmer med vad han lovat LW.

Som jag sagt tidigare... synd att dessa kvinnor inte kunde tala med varandra och komma på vilken "man" de umgicks med!
Citera
2021-08-21, 09:13
Medlem
Citat:

Det säger mycket om dig. Det förkarar varför du reagerar så starkt när någon skriver att du hatar. Du hävdar att du aldrig har hatat någon i hela ditt liv. Du tror att det gör dig god. Det kanske bara gör dig likgiltig? Inte tillräckligt passionerad?

Samtidigt påstår du att jag hatar LW eftersom jag inte tycker om den bild hon har gett av sig själv på sociala media och i FUP. Det är inte tillåtet att kritisera BO här för då är man ond, enligt dig. Då känner man hat och den känslan är ful, den stinker, den är ovärdig, enligt dig.

Du sprider hat mot HD för att du gått på kampanjen om att HD hatade LW. Att LW hatade HD, utan anledning, bryr du dig däremot inte om.

Hur ska du någonsin kunna förstå motivet hos den som mördade LW om du aldrig har känt hat?

Din sista mening:

"Hur ska du någonsin kunna förstå motivet hos den som mördade LW om du aldrig har känt hat?"

Blir mest rädd när du skriver så! Vem har känt hat som övergår till mord... är det något som "vi vanliga dödliga ska förstå" för att ev kunna förstå ett motiv?

Vad menar du?

Är det något som kyrkfolk förstår?

Är det där man känner så mycket hat att det går att förstå motiv till ett mord???
Citera
2021-08-21, 09:52
Medlem
Citat:

■ 1: ) Till skillnad från dig så bryr jag mig inte om vad andra tycker. Jag är inte här för att manipulera någon. Jag skriver bara vad jag själv tycker.

Jag tror att mordet var en konsekvens av hur LW levde sitt liv. Om vi inte vågar titta på orsak och verkan så finns det ingenting att lära sig här. Vi kan lära oss av andras misstag. Andra kvinnor och män kan se vad konsekvenserna kan bli av att leva som SD och LW gjorde. Det här fallet kan bli ett varnande exempel för andra. Men inte så länge det inte är tillåtet att kritisera BO. Inte så länge som hon ska framställas som ett viljelöst offer utan eget ansvar för sitt liv och sina val.

@Smokeonthewater, ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan det var skrivet som ett svar till medlemmen @develi.

Medlemmen @develi, L*na Wesstr*m-trådens i särklass och mest bevandrade person i det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018, det vill säga, att medlemmen @develi har stenkoll på detta mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och det har däremot sagt inte du @Smokeonthewater, du har fortfarande mycket kvar att lära dig om detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, det vill säga, utöver brottsoffret L*na Wesstr*m som du så totalt och fullständigt klistrat dig fast vid.

■ 1: ) Citat @Smokeonthewater: "Till skillnad från dig [ @develi ] så bryr jag mig inte om vad andra tycker" ... slut citat/

■ Det var, och är, ett fullständigt osannfärdigt påstående i från din sida, varför ? ... därför, att om du verkligen inte ! hade brytt dig, så hade du aldrig svarat medlemmen @develi och även också gällande andra medlemmar som är dina motståndare beträffande brottsoffret L*na Wesstr*m.

■ Sanningen är, att du bryr dig otroligt mycket om vad andra medlemmar tycker och tänker om brottsoffret L*na Wesstr*m, speciellt när andra medlemmar går emot dina egna tankar samt ditt tyckande om brottsoffret L*na Wesstr*m vilket märks klart och tydligt på hur du i skrift reagerar.

■ Skriver man sitt sista inlägg till L*na Wesstr*m-tråden klockan 02:52 och sedan därefter återigen fortsätter med sitt skrivande klockan 07:39, då visar man verkligen att man bryr sig väldigt mycket om vad sina medpostare tycker och tänker om brottsoffret L*na Wesstr*m.

■ Du är fullständigt uppslukad av konfirmeringsbiasen, både medvetet så som omedvetet, allting som handlar om brottsoffret L*na Wesstr*m, det absorberar du likt en tvättsvamp utan att du någon gång stannar upp, och ser ! vad ! som fanns runt omkring, innan ! hon slutligen blev bragt om livet bakom ett bullerplank.

■ Yodinnan [ HD ] var som en gammal Grekisk Harpýa som skulle straffa L*na Wesstr*m som skyldig till otrohetsaffären med hennes make och för att sålunda få ner henne till underjordens Tártaros, det vill säga, den stora gropen, hålet nedanför dödsGuden Hádeś boning dit ingen återvändo finns.

■ St*fan Davidss*n var som likt en maskulin Hýdra i sitt eget Lerne-träsk, intill sitt spabad, högg man av ett av hans huvud, växte det genast ut två nya huvuden.

■ St*fan Davidss*n tvingade in L*na Wesstr*m inom sporten Geocaching, detta ägde rum efter många envetna övertalningar från St*fan Davidss*n:s sida. St*fan Davidss*n ville helt enkelt utnyttja L*na Wesstr*m sexuellt för sina egna behov ute i skog och mark dit Yodinnan
[ HD ], inte hade sina ögon.

■ St*fan Davidss*n var redan där och började kladda på L*na Wesstr*m när han upptäckte att det började knaka i fogarna mellan UW och LW, tankarna hos St*fan Davidss*n satt helt enkelt i förhuden och inte i hjärnan som hos normala människor.

Tillägg: Brist på kärlek leder till hat

@Smokeonthewater, L*na Wesstr*m var ett brottsoffer som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev totalt och fullständigt dödsmisshandlad bakom ett bullerplank.

Brottsoffret L*na Wesstr*m kan aldrig ! ha burit någon skuld till att hon blev bragt om livet.

Alla ! människor har rätt att leva, vara fria och känna sig säkra.

L*ena Wesstr*m kunde aldrig få känna sig säker beträffande galningen St*fan Davidss*n som bland annat smygfotograferade henne och kontrollerade henne flera gånger om dagen när han var på ett sådant humöret.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-21, 11:24
Medlem
Citat:

Jag tror i grund och botten att egentligen är de flesta överens i tråden om en hel del. Men vi behöver kunna se nyanserat på saken utifrån. För egen del tycker jag Steffe är riktigt twistad när han tänker själviskt och saknar empati. Det är som uppgjort för att Lena och Hanna ska hata varandra. Vilket de också gjorde. Helt ömsesidigt och naturligt då man strävar efter samma man. Att han därtill är beredd att gå över lik är gränslöst sjukt.

Vid sidan om det anser jag att Lenas beteende från början till slut var stört och blev ännu stördare med tiden eftersom hon inte stod över försöket att hämnas, utan istället bara valde att lämna.

Hannas intentioner och beteenden av lögn och manipulation anser jag också helt störda. Precis som snacket om vem som får leva, som ett tydligt exempel.

Så allt som allt, tre idioter, som aldrig borde mötts.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-21 kl. 11:27.
Citera
2021-08-21, 11:26
Medlem
Citat:

Du är inte riktigt frisk.
Lena mördades pga hat, avundsjuka, svartsjuka, rädsla att mista det som redan var mist.
HD ville aldrig ha Stefan tillbaks som äkta man, då skulle väl de gift om sig och flyttat ihop när Lena var död och begraven?
HD önskade livet ur Lena, Stefan uppfyllde hennes önskan.
Ändå blev hon inte nöjd, hon önskade att han skulle åtalas så att hon kunde få ro, men han friades.
När han slutligen dömdes, så vände Soa honom ryggen och Stefan dog, poff. Borta var HDs psykiska ohälsa. Nu kan hon leva lycklig i alla sina dagar, ty båda hennes plågoandar är borta föralltid.
Vad hon inte tänkt på, är att det finns två barn som en dag kommer vilja gå till botten med vad som verkligen hände natten den 14/5 2018.
HD är inte utan skuld.
Citera
2021-08-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag tror i grund och botten att egentligen är de flesta överens i tråden om en hel del. Men vi behöver kunna se nyanserat på saken utifrån. För egen del tycker jag Steffe är riktigt twistad när han tänker själviskt och saknar empati. Det är som uppgjort för att Lena och Hanna ska hata varandra. Vilket de också gjorde. Helt ömsesidigt och naturligt då man strävar efter samma man. Att han därtill är beredd att gå över lik är gränslöst sjukt.

Vid sidan om det anser jag att Lenas beteende från början till slut var stört och blev ännu stördare med tiden eftersom hon inte stod över försöket att hämnas, utan istället bara valde att lämna.

Hannas intentioner och beteenden av lögn och manipulation anser jag också helt störda. Precis som snacket om vem som får leva, som ett tydligt exempel.

Så allt som allt, tre idioter.
Jag tror att Stefan mös av att känna sig som en sexgud, eftertraktad av flera
Citera
2021-08-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att Stefan mös av att känna sig som en sexgud, eftertraktad av flera

Så äre, varken första eller sista gången det händer att huvudpersonen i triangeldramat får en egoboost av att känna sig avgudad. Men också en maktposition där han är i huvudrollen och kvinnorna blir statister.
Citera
2021-08-21, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad anser du om HD som klängde på sillen, han var ju gift? Likaså HD själv?
HD är alltid ett offer. Hur hatisk, lögnaktig och omoralisk hon än är så finns det en bortförklaring.

Hon själv kör med att hon är så öppen för att framstå som ärlig, hon bedrar ingen av dem.
Faktum är att hon frestar båda. Grovt.

JS via sexsnack och SD via att kärleksbomba och bägge göder ett hopp om att hon ska välja just honom.

I augusti hade JS sagt att han älskade sin fru, sen gör HD entré, hon skiter i JS fru och börjar ligga med honom. Det går fort.
Ett par veckor efter han begärt skilsmässa gör HD det samma.
Hon klänger som en sugpropp på honom.

Ganska snabbt verkar hon bli kinkig.
Hon gnäller på att han svartsjuk - men han får finna sig i att hon sover med SD.
Sen tycker hon att han kväver henne.

Att hon har honom kvar såpass länge är säkert för att reta gallfeber på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in