Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
LW visade vem hon var i alla chattar som finns sparade i FUP. Hon var en narcissist som enbart brydde sig om sig själv. När hon dog hade hon inga vänner kvar. Alla hade tröttnat på att lyssna på hennes ältande om hur elak SD var mot henne när han vägrade lämna HD. Alla förstod att det var LW, älskarinnan, som gjorde fel men hennes vänner var för fega för att säga något till henne.
LW var besatt av sex och män. Hon var totalt hänsynslös. Hon brydde sig bara om sig själv.
Ni hjärntvättar varandra med den bild ni vill ha av LW och projicerar allt negativt på HD. LW var inget helgon och HD var offret. Att ni sparkar på HD och sprider hat mot henne, för att göra LW till ett viljelöst offer, är riktigt lågt. Och du, Zilvereko, påstår att du inte känner hat och tror att du är en god människa p.g.a. det, sprider ändå hat här mot HD för att du av någon anledning tror att du måste försvara allt LW gjorde.
Dumheter,! Du vet inte vad jag tror. Du har fel i mycket. Har aldrig hatat någon enda människa i hela mitt liv. Inte heller nu. Det där har du och jag diskuterat förut.
Hat är en oerhört stark känsla och ordet används allt för ofta på ett felaktigt sätt. Det blir fel när man direktöversätter eng. "hate" till sv. hat.
I engelsktalande länder används ordet brett i alla möjliga sammanhang. T.o.m om mat!
Jag hatar inte HD. Har ju heller aldrig träffat henne. Men det jag känner till om henne via Fup och vittnesmål (som jag läser och begrundar) ... då ger hon mig vibbar av ett starkt obehag och jag är övertygad om att hon vet betydligt mer om mordet. Saker hon kände till.
Som sagt: jag hatar verkligen inte HD men tycker att hon är falsk och manipulativ. Allt enligt FUP och vittnesmål, alltså.
Hade hon inte varit det - då borde hon rimligtvis ha hjälpt polisen och inte betett sig som en vanekriminell i polisförhör och i TR.
Nu kan du berätta varför du själv hatar den för 3 år sedan mördade Lena så mycket. Sant. Lena var ingen oskyldig lammunge hon heller, men att hon mördades är ju helt sjukt.
Väntar nu med spänning på ditt svar.