• 1
  • 2
2021-08-20, 14:45
Medlem
Fogarolli har hållit på några år - har själv sett en o annan Fogarolli Kaffemoped.

Bolaget tjänar så klart pengar både på insats, mopeder o löpande franchiseavgifter.

Men hur har det gått för franchisetagarna.

Några som blivit mångmiljonärer kanske även miljardärer eller har det gått käpprätt åthelvete.

Har sett en o annan Fogarellimoped förr om åren - någon var till salu på blocket för 100,000 kr
hur billigt eller dyrt detta var vet jag ej.

Men nu borde visst facit finnas.

Att jag startar denna tråd nuu beror på att Fogarelli folket lever på marknader o events som i princip
varit förbjudna sedan corona startade - o nu försöker RumpNisse driva igenom ytterligare 4 månader
med restriktioner
Citera
2021-08-20, 16:36
Medlem
Kehins avatar
De borde ju fått ett uppsving i och med corona, hint: utomhus...
Citera
2021-08-20, 19:20
Medlem
Ratads avatar
Nu när du nämner det så har jag faktiskt inte sett någon på säkert ett år eller två.
Citera
2021-08-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nu när du nämner det så har jag faktiskt inte sett någon på säkert ett år eller två.

Nu är Fogarolli i sig ett skåneföretag - o de verkar aldrig ha varit stora i Hufvudstaden.

Verkar vara "fattiga" invandrare som hoppar på detta kaffetåg.

Råkade köpa 250 gram Fogarolli kaffe hos Bönor o Blad - rätt gott men inte extremgott

Snackade med en kaffe- o -maskinimportör - han sa att hans större butikskund både hållit
ställningarna o ökat under coronan - man köper tydligen mer maskiner o dricker mer espresso/latte
hemma sedan coronan
Citera
2021-08-21, 10:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Nu är Fogarolli i sig ett skåneföretag - o de verkar aldrig ha varit stora i Hufvudstaden.

Verkar vara "fattiga" invandrare som hoppar på detta kaffetåg.

Råkade köpa 250 gram Fogarolli kaffe hos Bönor o Blad - rätt gott men inte extremgott

Snackade med en kaffe- o -maskinimportör - han sa att hans större butikskund både hållit
ställningarna o ökat under coronan - man köper tydligen mer maskiner o dricker mer espresso/latte
hemma sedan coronan
Jag är rätt ofta i Skåne men jag har inte sett någon där heller.

Tack för infon!
Citera
2021-08-21, 19:30
Medlem
Vad tusan är en kaffemoped?
Citera
2021-08-21, 21:10
Bannlyst
En kaffe moped skulle kunna åka runt på Djurgården och sälja kaffe till folk som är ute och går. Men Svensk lag sätter hinder. Food truck ser man lite här och där, jag tycker mest att dom stör eftersom dom oftast diseal generatorer.
Citera
2021-08-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Vad tusan är en kaffemoped?

Det här med Big Boss herself

https://dinmonter.se/kaffemoped/

frågan ät tjänar franchisetagarna några pengar eller tjänar bara franchisegivaren

ser aldrig dessa kaffemoppar
Citera
2021-08-22, 12:45
Medlem
Citat:
Det här med Big Boss herself

https://dinmonter.se/kaffemoped/

frågan ät tjänar franchisetagarna några pengar eller tjänar bara franchisegivaren

ser aldrig dessa kaffemoppar

OK! Ser trevlig ut! Jag har dock aldrig sett en sådan. Man ska nog inte räkna med att bli miljardär eller miljonär om man blir franchisetagare, men man kan kanske försörja sig? Annars är väl franchiseavgiften för hög eller marknaden där man håller till för liten.
Citera
2021-08-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
OK! Ser trevlig ut! Jag har dock aldrig sett en sådan. Man ska nog inte räkna med att bli miljardär eller miljonär om man blir franchisetagare, men man kan kanske försörja sig? Annars är väl franchiseavgiften för hög eller marknaden där man håller till för liten.

Om jag förstått detta rätt så är upplägget event, marknader o fester.

Eftersom det inte är så där jävla kul att åka moppe o minusgrader o snö gäller det att inte
ha för höga overhead/fasta kostnader eftersom detta är säsongsbetonat.

Ingen som vet mer som kan berätta
Citera
2023-02-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
En kaffe moped skulle kunna åka runt på Djurgården och sälja kaffe till folk som är ute och går. Men Svensk lag sätter hinder. Food truck ser man lite här och där, jag tycker mest att dom stör eftersom dom oftast diseal generatorer.

Varför skulle kaffemoped vara svårare än Foodtruck?

Deras fordon (åtminstone de större Piaggio Ape) verkar inte gå att registrera utan franchisetagarna
måste betala biltransport t o r de events de hoppas tjäna pengar på

https://www.facebook.com/marketplace...d-ce0c11dd48a2

Fogarolli själva verkar mer satsa på kaffe choklad o espressomaskiner med tillbehör
Citera
2023-03-04, 12:09
Bannlyst
Tillstånd! Det finns en lag ifrån den tiden då det fanns korvgubbar med låda på magen.

Citat:
Varför skulle kaffemoped vara svårare än Foodtruck?

Deras fordon (åtminstone de större Piaggio Ape) verkar inte gå att registrera utan franchisetagarna
måste betala biltransport t o r de events de hoppas tjäna pengar på

https://www.facebook.com/marketplace...d-ce0c11dd48a2

Fogarolli själva verkar mer satsa på kaffe choklad o espressomaskiner med tillbehör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in