2021-08-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
O
Nu framstår för en initierad betraktare som att mötet initierades av Esbjörns ombud, med en artikel i Expressen som huvudsakligt syfte.

En rättegång är enda sättet för Ebba Busch att rentvå sitt rykte, varje eftergift skulle i det här läget ses som ett erkännande om skuld. Esbjörns inkompetenta ombud har målat in sig i ett hörn, alla deras förhandlingsmöjligheter försvann genom ett infamt tips till media.

Det innebär att tiden för samtal nu är över och att nästa träff blir i rättssalen.

Precis så är det. Ebba kommer dock naturligtvis att träffa Esbjörn varje gång han ber om det. Men varje gång han ger Ebba ett bud, kommer hon att tacka nej. Det är därför det hade varit intressant att veta om Esbjörn till sist kommer att erbjuda Ebba, som en förlikning, att hon får huset och han tar samtliga hennes omkostnader, inklusive rättegången och alla hennes utgifter och förluster till följd av tvisten, bara för att han skall slippa förnedringen att förlora i domstolen. Och vad Ebba i så fall svarar på det. Förmodligen är hennes motbud just nu detta plus att Esbjörn gör ett offentligt uttalande där han medger sina snedsteg och ber Ebba om ursäkt för allt han orsakat henne.

Skall Ebba gå med på en förlikning måste ju den vara bättre än vad hon får om hon låter huvudförhandlingen gå av stapeln.

Esbjörns enda trumfkort är att han i praktiken inte har något att förlora. Han har redan förlorat allt. Men det är ett trumfkort som inte är värt så mycket, eftersom det inte ger honom någon särskild hävstång i förhandlingen.
2021-08-20, 22:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Dock ökar ju priserna på bostäder i allafall. Det kan du lätt googla fram. Anledningen till att priserna på material ökat så lavinartat är för att folk under pandemin tok renoverar och köper material som aldrig förr. Det har inte funnits något stopp i leveranserna inom branschen. Så prisökningen beror på tillgång och efterfrågan.
Precis samma argument som talar för att högt pris för sjötomten i Marielund.

Det är materialbrist både för att efterfrågan är större än normalt och för att producenterna av byggmaterial inte kan leverera normal mängd av material pga Covid-19.
2021-08-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du har rätt i att någonstans på vägen tappade drevet mot Ebba farten och opinionen svängde. Kvar av drevet blev mest något man kan kalla Dumskallarnas sammansvärjning med några framträdande individer.

En stackare så dum så hon inte fattar hur dum hon är.
Ett troll så falskt så hon hela tiden argumenterar mot bättre vetande.
Någon så inne i ett maniskt skov att den ordbajsar helt meningslös text.
En helt gränslös individ som glatt tagit på sig rollen att bli Binninges nyttiga idiot.
Så en handfull till med olika käpphästar som de upprepar om och om igen.

För Ebba gäller det att vinna två strider. Den om huset och den om opinionen. När hon vinner striden om huset genom att domstolen finner att hon har bättre rätt till det följer vinsten i opinionen också.

Argumentet att det är för jävligt ändå vinner knappast gehör utanför Dumskallarnas sammansvärjning.

Ja, som det hela har utspelat sig har Ebba redan vunnit bägge striderna. Allt hon behöver göra nu är att invänta prisutdelningarna. Den första kommer i höst och den andra nästa höst. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Den tredje striden har hon redan vunnit, Årets Kvinna, där vann hon Silvermedaljen. Redan den ett bevis på att hon vunnit även striden om opinionen.

Ebba är inte bara en vinnare, hon är en ung intelligent kvinnlig vinnare. Det är därför det är så många avundsjuka osympatiska troll som ger sig på henne.
2021-08-20, 23:00
Medlem
Citat:
På vilket sätt tror du att dina personliga åsikter och fördomar kommer att påverka den kommande rättegången?
Du visar åter din enfaldighet då du påstår att jag tror att mina inlägg på Fb kommer påverka utgången av rättegången. Pinsamt att påstå något så urbota dumt.

Nu är du definitivt inte den vassaste kniven i lådan så du förstår väl inte heller att media kommer rota fram mer skit om Ebba så det kommer (med rätta) gå åt h-e för henne oavsett utgången i rätten.Till gagn för Sverige..

Expressen har väl varit ganska ensam om att hålla koll på fulspelet för att sno av den gamla mannen sin släktgård men vänta bara när det riktiga drevet sätter igång.
Senast redigerad av 90510 2021-08-20 kl. 23:05.
2021-08-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du visar åter din enfaldighet då du påstår att jag tror att mina inlägg på Fb kommer påverka utgången av rättegången. Pinsamt att påstå något så urbota dumt.

Nu är du definitivt inte den vassaste kniven i lådan så du förstår väl inte heller att media kommer rota fram mer skit om Ebba så det kommer det gå åt h-e för henne oavsett utgången i rätten.

Expressen har väl varit ganska ensam om att hålla koll på fulspelet för att sno av den gamla mannen sin släktgård men vänta bara när det riktiga drevet sätter igång.
Ditt intresse av denna tråd ligger alltså inte primärt i fastighetstvisten utan i att via den försöka svartmåla Ebba Busch?
2021-08-20, 23:25
Medlem
Tror ni Esbjörn kommer ut från det hemliga mötet med ett leende på läpparna rufsigt hår
Och bältet uppknäppt?
Kvinnor kan göra vad som helst för att få sin vilja igenom.
2021-08-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Oavsett vad du tycker så har media i högsta grad med makthavaren att göra. Medias blåslampa i häcken på Ebba och hennes ljusskygga anhang är ett måste för att den gränslösa lagbryterskan inte ska ge sig hän med ännu värre brottslighet än det grova förtalet hon torskade dit för. Kan lova dig att många journalister bidar sin tid med att "slita den lilla elaka Ebba i stycken." Ebbas fall lär bli hårt.

Hennes bristande etiska omdöme , brottslighet och lagförakt har inte i riksdagen att göra. Ebba är ingen bra människa.
Hon ska ge fan i Esbs hus.
vad är det för fel ebba begått... Du har aldrig lyckats förklara det så någon begriper det.
Vad är moralisk förkastligt i att köpa ett hus?
Du äger ju uppenbarligen inte en bostad då du hela tiden propagerar för att det är moraliskt förkastligt att köpa en - så jag gissar att du bor hos föräldrarna.
Hur tänker du själv lösa det den dagen du måste flytta ut... Går ett tält an, kan man köpa det utan att dagtinga med moralen?

Vem är Ebbas "ljusskygga anhang" om man får fråga. Till skillnad från Esbjörn har hon EN namngiven advokat. (Som dessutom inte strukit delar av sitt namn för att inte kunna kopplas ihop med person som då framstått som jäviga... )

Ebba har heller inga mystiska ombud med fullmakter i olika valörer eller hemliga - kanske icke-existerande - ledsagare som gått upp i rök.
Så vilka är alla dessa "ljusskygga" personer... Kan du nämna någon?
Jag sätter min vänstra hand på att du kommer nämna en viss mäklare. En mäklare som varit helt öppen med både namn och företagsnamn. Inte det mista ljusskygg med andra ord.

Det är fruktansvärt tunt på bevisfronten från din sida.
Ruska istället fram namnet på Esbjörns ledsagare som inte vill presentera sig. Där har du något att bita i.
2021-08-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Tror ni Esbjörn kommer ut från det hemliga mötet med ett leende på läpparna rufsigt hår
Och bältet uppknäppt?
Kvinnor kan göra vad som helst för att få sin vilja igenom.
Jo vi vet - titta bara på Majkgård.
Ökänd sol-och-vårare. Där snackar vi knullrufs till frukosten.
Föresten - är det namnet inte misstänkt likt ett av namnen på Esbjörns ombud?
En slump - eller...?
2021-08-20, 23:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba har hållit sitt ord. Hon ville träffa Esbjörn och få orden direkt ur hans mun. Att han verkligen ångrade sig. Det framgår ganska bra från det resonemang hon förde kring den mening du och vissa andra gillar att rycka ur sitt sammanhang. Men Esbjörn ville inte träffa Ebba, Esbjörn ville inte uppenbarligen inte diskutera hur reträtten praktiskt skulle fixas. Vem som skulle stå för vad och allt det där som man måste göra. Det går inte att riva kontraktet enligt de som kan juridik, men hävdar du att det går?

Facebookinlägget i fråga återfinns i Aktbilaga 72.
Kan du citera det stycke inlägget där Ebba skriver det av mig fetade? Du väljer själv vad du tar med i citatet så att du inte kan skylla på att någon ryckt något ur sitt sammanhang.

Ebba skriver bl a att dialogen sköts med hjälp av juridiska ombud "så att allt även i fortsättningen ska gå rätt till"
Hur kan du få det till att Ebba vill träffa Esbjörn och prata med honom direkt?!?
Eftersom vi har skrivit ett köpekontrakt och jag har betalat en handpenning så behöver också den
situationen redas ut på ett på ett formellt korrekt sätt.

Ett kontrakt, som det vi har undertecknat, finns ju inte bara där för köparens skull, utan också för
säljarens. Kan man som privatpersoner inte lösa ut en juridisk fråga så behöver man ibland anlita
jurist. Så dialogen sköts nu med hjälp av juridiska ombud, från båda håll, så att allt även i
fortsättningen ska gå riktigt till.

Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att
genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han
skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat
honom. Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt.

Vad menar du med "riva kontraktet? Hur översätter du det till avtalsrätt?
2021-08-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Menar du att Esbjörn måste underteckna och överlämna köpebrevet till Ebba innan hon betalat den resterande köpeskillingen?

Menar du att Esbjörn inte måste underteckna och överlämna köpebrevet till Ebba i samband med att hon betalar den resterande köpeskillingen?
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-21 kl. 00:06.
2021-08-21, 00:19
Medlem
Det finns ett stycke i Ebba Busch inlägg på Facebook som förtjänar lite uppmärksamhet.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/
Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.
1. Vilka är egentligen dessa två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten? Den enda jag känner till som har haft synpunkter på försäljningen är Matz Bolin, men vem är den andra personen med anspråk?

2. Vem påstår sig ha fått fastigheten som gåva? Matz Bolin har visat upp ett dokument att han skulle få fastigheten efter Esbjörn Bolins bortgång. Men vem är denne mystiske person som hävdar att hen redan idag har fått den som en gåva?

Om det är sant att Esbjörn både har gett bort, lovat bort och sålt samma fastighet till tre olika personer så förstår jag varför vissa personer är så oerhört upprörda. Men en odokumenterad gåva förhindrar juridiskt sett inte en försäljning, så jag anar varför det läggs så oerhört mycket energi på att få Ebba Busch att backa från affären oavsett vad kostnaden kommer att bli för Esbjörns del. Han kommer att ta förlusten, men någon annan får vinsten.
2021-08-21, 00:43
Medlem
Citat:
Det finns ett stycke i Ebba Busch inlägg på Facebook som förtjänar lite uppmärksamhet.

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/
Men i samband med att tillträdet skulle ske, framkom det en rad oklarheter hos säljaren. Helt plötsligt fick jag reda på att det finns två andra personer i Esbjörns närhet som har starka synpunkter på försäljningen. Två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten och som har egna ekonomiska intressen i saken. Jag har nu via Esbjörns ombud fått höra att den ena påstår sig ha fått fastigheten som en gåva.
1. Vilka är egentligen dessa två personer som menar sig ha anspråk på fastigheten? Den enda jag känner till som har haft synpunkter på försäljningen är Matz Bolin, men vem är den andra personen med anspråk?

2. Vem påstår sig ha fått fastigheten som gåva? Matz Bolin har visat upp ett dokument att han skulle få fastigheten efter Esbjörn Bolins bortgång. Men vem är denne mystiske person som hävdar att hen redan idag har fått den som en gåva?

Om det är sant att Esbjörn både har gett bort, lovat bort och sålt samma fastighet till tre olika personer så förstår jag varför vissa personer är så oerhört upprörda. Men en odokumenterad gåva förhindrar juridiskt sett inte en försäljning, så jag anar varför det läggs så oerhört mycket energi på att få Ebba Busch att backa från affären oavsett vad kostnaden kommer att bli för Esbjörns del. Han kommer att ta förlusten, men någon annan får vinsten.

Det har i en inlaga till domstolen framkommit att Esbjörn har skrivit ett testamenten där han testamenterar bort huset.
Alla vet vem som är mottagaren, solovårarragatan. Alla vet att det är hon som ligger bakom alltihop, särskilt Esbjörns ånger. Alla vet att det är hon som knutit ihop Esbjörn med pedofilen, via sin kompis godahjärtanshäxan. Hon ställer till att detta för sin "närstående" "sambo" Esbjörn, bara för att hon vill ärva hans hus. Där snackar vi girighet över alla gränser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in