2021-08-20, 21:40
Avslutad
Tidigare gick migrantströmmarna från Kalifornien till Texas men världens mest älskade och framförallt, legitima, president lyckas skruva upp temperaturen några snäpp till. Old Joe kan tydligen inte ens koka en groda utan att misslyckas. Vad var det Obama sade, 'Don't underestimate Joe's ability to fuck things up'?
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-08-20 kl. 21:49.
Citera
2021-08-20, 21:51
Medlem
"Väldigt vanligt" att rika avsäger sitt medborgarskap. Kolla bara på Nomad Capitalist på YouTube. USA:s dubbelbeskattningslagar är jobbiga.
Citera
2021-08-20, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nja, de verkar lockas av Nya Zeeland, som ligger tryggt avsides och isolerat. Engelskspråkigt, vackert, finns mycket mark till salu.

Australien har mycket mera mark till salu och bättre klimat.
Citera
2021-08-20, 23:43
Medlem
Rookie81s avatar
På 20-talet i USA sänkte man skatten för de rikaste från runt 70% till runt 20%. Vilken effekt tror ni det fick?

20% av någonting är mer än 70% av ingenting var en direkt lärdom man drog av det...trodde man...istället är vi där igen 100 år senare.
Citera
2021-08-20, 23:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Låt mig gissa. De gör en Nixon och drar till Kina. Precis vad Biden egentligen vill uppnå med sin förmögenhetsskatt eller vad det nu är han försöker införa.

Newsflash, det är omöjligt att bli kinesisk medborgare. Man kan bara få kinesiskt medborgarskap genom att ha kinesiska föräldrar.
Citera
2021-08-20, 23:47
Medlem
fittas avatar
Det började redan för 1-2 år sedan. Finns väldigt många som bytt bort USA.

En majoritet verkar ha skrivit sig i City of London sist jag kollade, detta var något år sedan.

Även andra brittiska ställen och några på Nya Zeeland.

Nya Zeeland är väl allierade med storbrittannien på något vis...?
Senast redigerad av fitta 2021-08-20 kl. 23:50.
Citera
2021-08-20, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Newsflash, det är omöjligt att bli kinesisk medborgare. Man kan bara få kinesiskt medborgarskap genom att ha kinesiska föräldrar.

Sade jag att de sökte medborgarskap i Kina? När det kommer till medborgarskap är det Cypern och Nya Zeeland som verkar populärast.

Peter Thiel till exempel är dock fortfarande djupt investerad i Kina sedan flera år tillbaka trots att han låtsas vara en motståndare till folkmordsrepubliken. När jag säger "drar till Kina" menar jag att det är i Kina och närområdet de kommer verka mest affärsmässigt.

Måste man alltid vara så här pass övertydlig på flashback?
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-20 kl. 23:52.
Citera
2021-08-20, 23:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Sade jag att de sökte medborgarskap i Kina? När det kommer till medborgarskap är det Cypern och Nya Zeeland som verkar populärast.

Peter Thiel till exempel är dock fortfarande djupt investerad i Kina sedan flera år tillbaka trots att han låtsas vara en motståndare till folkmordsrepubliken. När jag säger "drar till Kina" menar jag att det är i Kina och närområdet de kommer verka mest affärsmässigt.

Måste man alltid vara så här pass övertydlig på flashback?

Varför tror du man vill flytta någonstans där man inte har medborgarskap och saknar rättigheter? Kan du visa några rika som valt att flytta till Kina bortsett från B-kändisar som Jackie Chan?
Citera
2021-08-20, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför tror du man vill flytta någonstans där man inte har medborgarskap och saknar rättigheter? Kan du visa några rika som valt att flytta till Kina bortsett från B-kändisar som Jackie Chan?

Jag har redan förklarat att det jag menar med "drar till Kina" inte betyder medborgarskap eller flytt dit. Utan att de drar sig närmre Kina genom att sätta upp sina bopålar i länder som NZ och Cypern. Eller UAE.
Citera
2021-08-21, 00:53
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden
Vad vet dessa som inte vi vet?

Något stort hemskt under uppsegling?

https://www.businessinsider.com/ultrawealthy-us-citizens-are-denouncing-citizenship-in-droves-2021-8?r=US&IR=T

Har sett många spekulera om hyperinflation i USA och det kommer från folk som lever med börsen och affärer 24/7. Det vi ser nu är konstgjord andning på ekonomin för snart går proppen ur. Utöver detta så tycker jag motsättningarna i USA är ganska extrema där demokrater och republikaner med alla trump supportrar mer eller mindre hatar varandra. Misstron mot federala styret (från konservativ höger speciellt) är total.
Citera
2021-08-21, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Säkert bara skatteplanering.

USA anser sig precis som Sverige ofta ha rätt att beskatta alla sina medborgare vare sig de bor i landet eller någon helt annanstans.

Visserligen så behöver man inte betala dubbel skatt tack vare dubbelbeskattningsavtal men man kommer alltid att betala motsvarande den skattesats som är högst av de två ländernas.

Endda sättet att komma undan det är att avsäga sig sitt amerikanska (eller svenska medborgarskap).

😂 Varför jämnför du Usa’s skatter med sveriges.? Sverige har mycket högre skatt!!!!

I
Citera
2021-08-21, 07:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jaha, men inte fan flyttar de personligen till Cypern? Vad finns det att göra där annat än att spela mandolin och äta oliver?

I alla fall så blir de väl EU-medborgare med cypriotiskt medborgarskap, även om EU-rätten inte gäller fullt ut enligt uppgifter på internet. I så fall kan väl EU:s skattelagstiftning komma att gälla även för dem?

Vad vet du om "EU;s skattelagstiftning"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in