2021-08-20, 22:59
Medlem
Hvilke av sitatene kom TH først med? Det tror jeg kan gi en pekepinn på hva som har skjedd når.. For tydeligvis har han selv kommet på en grunn til at han måtte si det ene kontra det andre..
Citera
2021-08-20, 23:02
Medlem
Sånn jeg tolker det sa han først at han stod opp 0730 og AEH hentet avisen, før han endret til 0815 og at han selv hentet avisen. Riktig?
Citera
2021-08-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Krimpoddens intervju med krimteknikeren Eva B Ragde.

Krimpodden:
Hva tenker du om saken på Lørenskog der en dame har vært forsvunnet i over 2,5 år og man har et åsted uten spor av en GM. Hva kan ha skjedd?

Eva B Ragde:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"

Høres ut som den erfarne krimteknikeren holder det meste åpent i denne saken.
mye goddagmann økseskaft i krimpodden.
Citera
2021-08-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Det hadde vært veldig gøy om politiet henla siktelsen mot TH. Da tenker jeg det hadde det blitt ramaskrik blant hobbydetektivene her inne.

Tipper politiet ler godt hvis de sitter og leser i denne tråden.
og lar en kynisk morder gå løs. Mye å le av, gøy med henleggelse...du har også en mening ser jeg.
Citera
2021-08-20, 23:12
Medlem
Gir ihvertfall ikke mening at han skulle drøye med å reise på jobb til 0905 om han stod opp 0730, og var vant til å være på jobb 08?
Kanskje derfor han endret forklaring?
Snødde det denne morgenen, eller lå det bare på bakken? Ble han bekymret for at de ikke ville finne fotavtrykk etter AEH til postkassa?
Eller finne snø/sludd/sørpe på skoene hennes?
Citera
2021-08-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Sånn jeg tolker det sa han først at han stod opp 0730 og AEH hentet avisen, før han endret til 0815 og at han selv hentet avisen. Riktig?
Denne bilen ble et problem. Han måtte sove bort den ene. Den andre så han ikke. Var da opptatt med å dra til jobb.
Citera
2021-08-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Gir ihvertfall ikke mening at han skulle drøye med å reise på jobb til 0905 om han stod opp 0730, og var vant til å være på jobb 08?
Kanskje derfor han endret forklaring?
Snødde det denne morgenen, eller lå det bare på bakken? Ble han bekymret for at de ikke ville finne fotavtrykk etter AEH til postkassa?
Eller finne snø/sludd/sørpe på skoene hennes?
Det tror jeg. Eller spor etter henne. Mye annet han ikke har glemt. For eks å tilintetgjøre (sannsynligvis) notatbøker. Vedder skjorta mi på at de manglende notatbøker har essensiell informasjon. Mye å huske på, viktig å få det skrevet ned tenker jeg.
Citera
2021-08-21, 01:03
Medlem
Saken, uklarhetene, løsningen.

Etterforskerne i denne saken har tydeligvis fått med seg at TV-serien om Baneheia påvirket opinionen i betydelig grad. Folk påstpod som den mest selvfølgelige ting i verden at en pedofil barnevoldtektsmann som drepte 8-åringer ved å skjære strupen av dem var uskyldig.

TV-serien i 6 episoder som omhandler Lørenskog-drapet har antagelig til hensikt å påvirke på samme måte, slik at man får fengslet Hagen mm. Tenk at tidl kripos-etterforskere stiller opp på dette under pågående etterforskning. Men det hele er bare en exit-strategi, for riksadvokaten vil ikke ta ut tiltale, selv om øst pd skulle innstille på det. Dette opplegget er antagelig avtalt mellom partene på påtalesiden for å lukke saken på "beste" måte.

Noen som tror de har satt 50 etterforskere på en 70-åring for et konedrap i nesten 3 år? Gimme a break, dette må nesten ha vært et anslag mot sentralmakten, kripos og politiet. Ja de fokuserte på TH så lenge haris var påtaleleder, haris var udugelig og potensielt korrupt, og fikk sparken. Ble han avslørt av encro? Haris hadde tidligere fengslet feilaktig 2 etniske nordmenn for drap.

Etterforsket politiet hele tiden albanere isteden? disse bitcoin-kontoene ble opprettet midt under det største narkoraidet i manns minne, folk mistet tonnevis med hasj.

I fjor ble en fyr drept på prinsdal, et par timer etter at en kvinnelig politileder hadde fortalt en avis at antall drap i Oslo var det laveste på 20 år. gjerningsmannen var albaner. Dagen før rettsaken går kripos ut i media og sender kryptiske meldinger om at man er på sporet av Lørenskog-mennene.

men igjen er det en annen uskyldig fyr som blir hengt ut, en flamboyant politimorder med bitcoinkompetanse.

Alt mens politiet antagelig altså etterforsker det albanske miljøet, men uten at man finner dama kommer man ikke langt. Offisielt vil nok denne saken avsluttes med at ingen skal vite at polititet antagelig brukte 300 mill på å etterforske noen andre enn de hele tiden sa.

Også media var med på dette hele veien, tv2 er en skam, men så er nyhetsredaktøren da også Karianne Solbrække, som var sexslaven til en sunnismuslimsk pakistansk terrorist, hun ble fanget på kk og kunne vært tiltalt for medvirkning i skytingen mot en synagoge.
Citera
2021-08-21, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette med hunden er en relevant problemstilling. Hvis th kun er bestiller og gjør alt for ikke å knyttes mot drapet. Hvorfor er da denne knuste lampen et tema. Lampen kunne jo ha knust i basketak med kidnapper, drap eller kidnapping. Hvorfor kaste mistanke over sønnen når ukjent innleid står bak. Kan det da tenkes at at lampeknusingen rett og slett skyldtes sønnens uhell. Han fikk angivelig glasskår på ryggen.

Og hvor står det at han fikk glasskår på ryggen? Har politiet undersøkt alle i Hagen-familien for spor etter eventuell kidnapping og så har han sagt dette? det høres mer ut som han er involvert når du formulerer det slik. Jeg ser ingen logikk i at han skal være en som står bak dette, det ville ikke gagne han på noe vis økonomisk og faren ville garantert gjort han arveløs i den grad det er mulig. Nei, her er det mye rart nå. Vi vet ikke om en ukjent innleid står bak heller, eller om Hagen har gjort så å si alt selv, eller om flere i familien er involvert, det er bare så vanskelig å løse denne saken.
Citera
2021-08-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og lar en kynisk morder gå løs. Mye å le av, gøy med henleggelse...du har også en mening ser jeg.

Denne «kyniske morderen» kan være uskyldig, i tilfelle du ikke er klar over det. At du har bestemt deg for noe annet bryr neppe politiet seg så mye om.
Citera
2021-08-21, 08:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Denne «kyniske morderen» kan være uskyldig, i tilfelle du ikke er klar over det. At du har bestemt deg for noe annet bryr neppe politiet seg så mye om.

Hva er det som taler for at han er uskyldig?
Citera
2021-08-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hva er det som taler for at han er uskyldig?
Det har du allerede avfeid som TT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in