2021-08-19, 00:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Ted bundy var väl ett weirdo sedan ung ålder eller? Han misstänktes redan vid väldigt ung ålder för mord. Och var allmänt märklig. Dock lyckades han smälta in superpsykopat som han var i alla sammanhang. Jo, jag håller med dig med att vara någorlunda normal utåt. Gör det ännu kusligare. Jag menar Jeffrey Dahmer Richard Ramierz och Denns Nilsen kunde nog dom flesta se vara sk. freaks. Men så klart dom fulaste fiskarna gömmer sig..

Ja, han kanske kan klassas som weirdo. Men han hade en bra utbildning och han såg rätt trevlig ut. Ja, han misstänktes väl att han hade mördat någon grannunge eller något liknande när han var väldigt ung.
Som den psykopat han var så smälte han bra in och kunde väl fejka ett normalt beteende.

Ramierz var ett riktigt freak som såg väldigt ond ut, han såg betydligt trevligare ut efter att polisen hade gripit honom och han hade snyggat till sig när han skulle till rättegången. Då såg han ut som en människa, annars var såg han nästan ut som et monster med hemska tänder och luktade säkert illa.

Men Dahmer och Nilsen smälte väl bättre in det "normala". Nilsen hade väl t.om jobbat som polis om jag inte minns fel. Sedan var han störd och klantig och åkte dit också på grund av det.

Och Dahmer lyckades att övertyga poliserna som ett av han offer sprungit till, att det bara var kärleks bråk och polisen lät han följa med Dahmer.
Citera
2021-08-20, 15:21
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, han kanske kan klassas som weirdo. Men han hade en bra utbildning och han såg rätt trevlig ut. Ja, han misstänktes väl att han hade mördat någon grannunge eller något liknande när han var väldigt ung.
Som den psykopat han var så smälte han bra in och kunde väl fejka ett normalt beteende.

Ramierz var ett riktigt freak som såg väldigt ond ut, han såg betydligt trevligare ut efter att polisen hade gripit honom och han hade snyggat till sig när han skulle till rättegången. Då såg han ut som en människa, annars var såg han nästan ut som et monster med hemska tänder och luktade säkert illa.

Men Dahmer och Nilsen smälte väl bättre in det "normala". Nilsen hade väl t.om jobbat som polis om jag inte minns fel. Sedan var han störd och klantig och åkte dit också på grund av det.

Och Dahmer lyckades att övertyga poliserna som ett av han offer sprungit till, att det bara var kärleks bråk och polisen lät han följa med Dahmer.
Rameriz påminner mig om en vampyr. Han ser helt jävla omänsklig ut. Mjo jag tror han mördade någon grannpojk Bundy typ vid 15-årsålder eller något sådant. Mjo men fortfarande var ju Nilsen och Dahmer socialt avikande. Även om dom gjorde tappra försök att passa in. Tro knappast någon skulle beskriva dem som normala på deras arebete tex.
Citera
2021-08-20, 22:12
Medlem
Citat:

Det var efter att han greps som misstanken om att han mördat som 14-åring uppkom. Flickan hette Ann Marie Burr och var 8 år och hon försvann från sitt hem en augustinatt 1961 och har aldrig återfunnits.
Citera
2021-08-20, 23:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Rameriz påminner mig om en vampyr. Han ser helt jävla omänsklig ut. Mjo jag tror han mördade någon grannpojk Bundy typ vid 15-årsålder eller något sådant. Mjo men fortfarande var ju Nilsen och Dahmer socialt avikande. Även om dom gjorde tappra försök att passa in. Tro knappast någon skulle beskriva dem som normala på deras arebete tex.
Säkert att folk tyckte att de var udda. Om man ser det på så sätt så är väl alla seriemördare rätt udda när man frågar i grannskapet efter att de åkt in. Men ingen hade väl kunnat tro att de var seriemördare.

Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Det var efter att han greps som misstanken om att han mördat som 14-åring uppkom. Flickan hette Ann Marie Burr och var 8 år och hon försvann från sitt hem en augustinatt 1961 och har aldrig återfunnits.
Ja, det stämmer.
Citera
2021-08-22, 15:57
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Säkert att folk tyckte att de var udda. Om man ser det på så sätt så är väl alla seriemördare rätt udda när man frågar i grannskapet efter att de åkt in. Men ingen hade väl kunnat tro att de var seriemördare.

Ja, det stämmer.
Ja därav är dom udda genom att leva någorlunda normalt liv. Medans Rameriz stal bilar tog knark och åkte runt. Eller slaktade 77-åriga tanter i deras hem. Eller låg nerdrogad på sitt hotelrum. Spelar ingen roll eftersom alla seriemördare är jävligt störda hur som helst. Ha det!
Citera
2021-08-23, 00:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja därav är dom udda genom att leva någorlunda normalt liv. Medans Rameriz stal bilar tog knark och åkte runt. Eller slaktade 77-åriga tanter i deras hem. Eller låg nerdrogad på sitt hotelrum. Spelar ingen roll eftersom alla seriemördare är jävligt störda hur som helst. Ha det!

Ramirez var precis som seriemördarna brukar vara på film. Han följde inget mönster som de vanliga seriemördarna gör att endast döda efter kön eller ras. Ramirez dödade allt som kom i hans väg och tydligen som förgrep han sig på små tjejer som han kidnappade och våldtog.
Citera
2021-08-29, 18:25
Medlem
spoilers avatar
"Indiana serial killer Darren Vann is serving a life sentence for the murders of seven women in and around the Gary area in 2014, but in recorded interviews with Hammond police detectives, Vann said he’d killed many more people across the border in Illinois, NBC 5 Investigates has learned.

In an Oct. 18, 2014, interview with police, Vann described his killings as "my mistakes" and told officers rages caused him to "go looking for an out." Those "outs," Vann said, included killings in California, Texas, Wisconsin, Minnesota and Michigan but mentioned Chicago as a place where he went a lot."

https://www.nbcchicago.com/investigations/taped-interviews-with-indiana-serial-killer-darren-vann-reveal-more-potential-victims/2598499/
Citera
2021-12-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
En av de mer spännande böckerna inom detta område är "The Boston Strangler" som handlar om de tretton seriemord som ledde till gipandet av Albert De Salvo. Boken beskriver levande och detaljerat såväl morden som förhören med de misstänkta som en efter en avförs. Tills endast en återstår.

Nu visar det sig att det sannolikt inte var den de Salvo som var förövaren och att denne fortfarande är okänd. De Salvo blev dock gripen och efter några år i fängelse mördad av en medfånge. Hans barn har krävt upprättelse för detta brott.

Da Salvo var därmot "the Green man" och "The measure man", en person som gick omkring och knackade dörr hos ensamstående damer i samma trakt som "the Strangler" verkade, för att bl.a. mäta deras kroppsmått. Da Salvo hade en enorm översexualitet och behövde ha sex flera gånger om dagen. Och det fick han av de kvinnor han "mätte". Samtidigt som han skötte ett heltidsjobb.

När Albert DeSalvo blev förhörd var det ungefär som för Thomas Quick. Han ville till varje pris erkänna och berättade om massa brott men detaljerna stämde inte riktigt med Bostonstryparens mord.

Det var 13 kvinnor som mördades.

1. Anna Elsa (Legins) Slesers, 56, sexually assaulted with unknown object and strangled with the belt on her bathrobe; found on June 14, 1962.
2. Mary Mullen, 85, died from a heart attack; found on June 28, 1962.
3. Nina Frances Nichols, 68, sexually assaulted and strangled with her nylon stockings; found on June 30, 1962.
4. Helen Elizabeth Blake, 65, sexually assaulted and strangled with her nylon stockings; found on June 30, 1962.
5. Ida Odes Irga, 75, sexually assaulted and strangled; found on August 19, 1962.
6. Jane Buckley Sullivan, 67, sexually assaulted and strangled with her nylon stockings; found on August 21, 1962.
7. Sophie Clark, 20, sexually assaulted and strangled with her nylon stockings; found on December 5, 1962.
8. Patricia Jane Bullock Bissette, 23, strangled with her nylon stockings; found on December 31, 1962.
9. Mary Ann Brown, 69, raped, strangled, beaten, and stabbed; found on March 6, 1963.
10. Beverly Samans, 25, stabbed to death; found on May 6, 1963.
11. Marie Evelina (Evelyn) Corbin, 58, raped and strangled with her nylon stockings; found on September 8, 1963.
12. Joann Marie Graff, 22, strangled with her nylon stockings; found on November 23, 1963.
13. Mary Anne Sullivan, 19, sexually assaulted and strangled with nylon stockings; found on January 4, 1964.

Susan Kelly skrev en bok och menar på att Albert DeSalvo inte var strypmördaren. Hon skriver i boken att det var flera olika mördare som begick morden. Någon mördare kan ha varit så beräknande att han begått ett mord och sen försökt få det att se ut som att det var Bostonstryparen hantverk.

2013 kom ett DNA-svar som var intressant. Man grävde upp kvarlevorna av Mary Anne Sullivan och hittade ett spår som analyserades och med hjälp av en släkting kunde man säga att det var DeSalvos DNA på mordkroppen till 99,9%. Men det var bara ett av alla mord som teknisk bevisning fanns mot DeSalvo. Jag är inte säker på de andra.
Citera
2021-12-08, 15:53
Avslutad
Edmund Kemper måste jag säga är en stor favorit. En lirare jag gärna skulle sitta med en kopp te och snacka med. (Fast helst då med ett rejält galler emellan). Trevlig och sympatisk herre med en rätt udda "hobby". Han började sin "karriär" med att mörda sina mor eller om det var farföräldrar "bara för att få veta hur det kändes". Sen dödade han sin mors väninna, sen sin mor (som han sen idkade oralsex med hennes avhuggna huvud), och därefter ett par offer till.

Han undrade efter ett tag varför han inte blev gripen, så till slut åkte han till en telefonkiosk och ringde polisen och bad dom komma och hämta honom. När polisen kom på plats så stod han vackert kvar där.

En enorm man, 206cm lång. Finns bilder på honom där han går med poliserna iförd kedjor. Och han är ett huvud längre än alla andra.

Han lever idag fortfarande inspärrad på mentalsjukhus och fördriver tiden med att läsa in fysikböcker till ljudbok. Det påstås att han ska ha en IQ på 145.

Edit: Jag hade fel i ordningen på offren, han mördade sin mor och hennes väninna sist. Och sammanlagt är han skyldig till tio mord.
Senast redigerad av TageBanan 2021-12-08 kl. 16:02. Anledning: Rättning.
Citera
2021-12-09, 00:45
Medlem
-GGs avatar
Mycket skönt att de tog DeAngelo.
Citera
2021-12-09, 08:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Edmund Kemper måste jag säga är en stor favorit. En lirare jag gärna skulle sitta med en kopp te och snacka med. (Fast helst då med ett rejält galler emellan). Trevlig och sympatisk herre med en rätt udda "hobby". Han började sin "karriär" med att mörda sina mor eller om det var farföräldrar "bara för att få veta hur det kändes". Sen dödade han sin mors väninna, sen sin mor (som han sen idkade oralsex med hennes avhuggna huvud), och därefter ett par offer till.

Han undrade efter ett tag varför han inte blev gripen, så till slut åkte han till en telefonkiosk och ringde polisen och bad dom komma och hämta honom. När polisen kom på plats så stod han vackert kvar där.

En enorm man, 206cm lång. Finns bilder på honom där han går med poliserna iförd kedjor. Och han är ett huvud längre än alla andra.

Han lever idag fortfarande inspärrad på mentalsjukhus och fördriver tiden med att läsa in fysikböcker till ljudbok. Det påstås att han ska ha en IQ på 145.

Edit: Jag hade fel i ordningen på offren, han mördade sin mor och hennes väninna sist. Och sammanlagt är han skyldig till tio mord.

Han grävde även ner offrens skallar i trädgården under sin mammas fönster. Han berättade att på skoj att hans mor ville "att någon skulle se upp till henne".

Hade han mördat sin mor först, kanske de andra offren hade klarat sig?
Citera
2021-12-09, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han grävde även ner offrens skallar i trädgården under sin mammas fönster. Han berättade att på skoj att hans mor ville "att någon skulle se upp till henne".

Hade han mördat sin mor först, kanske de andra offren hade klarat sig?

Ja precis. Jäkla sjuk människa det där. Fascinerande iomed att han ska vara extremt trevlig och intelligent. Som sagt jag skulle inte ha nåt emot en pratstund med honom men aldrig i det fria. Han sitter bra där han sitter.

Han ska vara väldigt omtyckt bland vakterna också har jag läst nånstans.

Vad gäller hans mor... Ja kanske? Men vem vet hur en sån hjärna fungerar. Han fick frågan av en journalist (tror jag): "Vad skulle du tänka om du gick på stan och såg en söt tjej?" Varpå Kemper ska ha svarat nåt i stil med: "Ena sidan av mig hade tänkt "Söt tjej, henne skulle jag vilja gå fram och prata med, kanske dejta?" och andra sidan av mig hade undrat hur hennes huvud skulle se ut på en påle."
Så nej, hade han inte lämnat över sig till polisen hade det nog blivit fler offer tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in