2021-08-20, 19:53
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Mhm, din vän var en av 440 utav 6 miljoner som fick det och att två närstående skulle få "svåra biverkningar" är ju ett skämt eller så råkar du känna just dom få som har haft problem. Jag har inte hört någon jag känner som fått "svåra biverkningar", några blev sjuka vid andra vaccinationen men det gick över efter två dagar och det är ingen "biverkning" direkt.

Du gör som du vill men det är ren idioti.

Min sambo är på dag 17 av 39+, i vissa fall 40 graders feber sedan dagen efter andra dosen.

Förklara gärna varför det är idioti när du påstår det. Du kanske inte klassar den svår, men vi som förlorar större delen utav våran inkomst på grund utav det anser att det påverkar oss. Jag tycker att folk som vaccinerar sig utan att tänka två gånger är idioter som gör sig slavar för kemikalier dom har noll koll på för en okänd framtid, det här ska fyllas på rätt snart vilket är unikt för det här undermedlet.
Senast redigerad av jtd 2021-08-20 kl. 19:56.
Citera
2021-08-20, 20:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du menar den helt nya tekniken som har funnits i över 30 år?

Att kalla det för frankenvaccin bevisar bara vilken mupp du är.

30 år? Har du knarkat hårt idag eller? CRISPR har inte 15 år på nacken och mRNA i människor är nu över året ungefär. Börjar vi verkligen foliehatta och blandar in NASA och DARPA så kan man komma upp i årtionden men inte annars och detta viruset från superlabbet i Wuhan fanns inte för 30 år sen.

Det är ett frankenvaccin. Vaccin har i 70 års tid fungerat efter motgiftsprincipen. Dessa frankenvaccin innehåller ingen covid så detta är inget vaccin utan genmodifiering med nanopartiklar. Vi kallar saker vid dess rätta namn bara så blir allt så himla tydligt och bra.
Citera
2021-08-20, 20:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
30 år? Har du knarkat hårt idag eller? CRISPR har inte 15 år på nacken och mRNA i människor är nu över året ungefär. Börjar vi verkligen foliehatta och blandar in NASA och DARPA så kan man komma upp i årtionden men inte annars och detta viruset från superlabbet i Wuhan fanns inte för 30 år sen.

Det är ett frankenvaccin. Vaccin har i 70 års tid fungerat efter motgiftsprincipen. Dessa frankenvaccin innehåller ingen covid så detta är inget vaccin utan genmodifiering med nanopartiklar. Vi kallar saker vid dess rätta namn bara så blir allt så himla tydligt och bra.

MRNA teknik har funnits sedan slutet av 80talet. Så inget nytt.

Att kalla det för genmodifiering bevisar bara att du inte vet vad du pratar om.
Citera
2021-08-20, 20:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
MRNA teknik har funnits sedan slutet av 80talet. Så inget nytt.

Att kalla det för genmodifiering bevisar bara att du inte vet vad du pratar om.

Kärnkraftsteknik har funnits sedan 50-talet, så inget nytt sa man nog även i Ukraina 1986. Jag skriver bara detta för att ge lite perspektiv.
Citera
2021-08-20, 20:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kärnkraftsteknik har funnits sedan 50-talet, så inget nytt sa man nog även i Ukraina 1986. Jag skriver bara detta för att ge lite perspektiv.

Och än idag används kärnkraft väldigt effektivt och säkert runtom i världen.
Citera
2021-08-20, 20:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Och än idag används kärnkraft väldigt effektivt och säkert runtom i världen.

Ja, som i Fukushima. Min poäng är att bara för att det har forskats på ett ämne i 30 år, betyder det inte att det är idiotsäkert.
Citera
2021-08-20, 20:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja, som i Fukushima. Min poäng är att bara för att det har forskats på ett ämne i 30 år, betyder det inte att det är idiotsäkert.

Finns nog inget som är 100% säkert. Men både kärnkraft och vaccinerna är säkra. Ytterst få dödsfall av någotdera.
Citera
2021-08-20, 20:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Finns nog inget som är 100% säkert. Men både kärnkraft och vaccinerna är säkra. Ytterst få dödsfall av någotdera.

Exakt. Nära 100% även att överleva Covid utan vaccinet när man grottar ner sig i statistiken.
Citera
2021-08-20, 21:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Exakt. Nära 100% även att överleva Covid utan vaccinet när man grottar ner sig i statistiken.

Ja, de flesta överlever. Men många får tråkiga effekter av infektionen. Det slipper många tack vare vaccinerna. Särskilt riskgrupper sänker risk för tråkiga effekter.
Citera
2021-08-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ja, de flesta överlever. Men många får tråkiga effekter av infektionen. Det slipper många tack vare vaccinerna. Särskilt riskgrupper sänker risk för tråkiga effekter.

Tror inte det är någon som är emot att vaccinera riskgrupper.
Sen att en del inte förstår att de är i en riskgrupp är ett problem.
Citera
2021-08-20, 21:04
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Långsiktiga effekter existerar, men omfattningen är högst spekulativ till dags dato. Detsamma kan sägas om den långsiktiga effekten av vaccin. Att inga myndigheter visar intresse av att mäta den senare är högst oroande.
Citera
2021-08-20, 21:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Långsiktiga effekter existerar, men omfattningen är högst spekulativ till dags dato. Detsamma kan sägas om den långsiktiga effekten av vaccin. Att inga myndigheter visar intresse av att mäta den senare är högst oroande.

Vad menar du? Det finns en databas som är full av rapporterade biverkningar och fall. Dessutom forskas det kopiöst på Covid och vaccinerna just nu. Finns nog inget som har lika mycket resurser som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in