Citat:
Ursprungligen postat av
Xarrax
Jag skulle absolut inte gå med på att ingå i någon ritual som jag inte får veta hur den går till i förväg och vad syftet är och det endast för att jag vill behålla min hjärna.
" För ditt egna bästa" , " det är ditt undermedvetna" , " jag har redskap att ta fram dina verkliga behov" " ditt ego står i vägen" " frigör dig" " du vill det här men förstår det inte än" " låt mig få ta hand om dig" " överlämna dig till mig" " när du nått fram kommer allt vara glasklart"
Saken är den att om du hade vetat skulle du sagt nej redan första gången. Det är det enda glasklara. Även en klocka som står still visar rätt tid två gånger/ dygn. Om trevligheter inte fanns skulle du inte kommit första gången. Trevligheter är betet.
Samhörigheten är den att du tvingas göra något kriminellt/ opassande och bröderna skyddar dig så länge som du lyder alla order. Du vet inte vad nästa grad/invigning innebär, det är hemligt... Suprise!
Gängbildning bygger alla på samma principer , det är våldet, typ av brott och att visa gäng äter på Mac Donalds andra med silver bestick som skiljer. Invald, invigningar och hierarki ordning går samma steg oavsett om det sker på gatan eller i fina salonger.
Born to be a slave.
Välgörenheten är endast för att man tittar inte en given häst i munnen. Det håller myndigheter och tjänstemän/ politiker på plats.
Frimurare borde förbjudas inneha viktiga samhällsposter så korrupt är det på grund av dem. Förbjuds frimurare ha viktiga poster så får de göra precis vad som helst och hur som helst och när som helst men inte på min och samhällets bekostnad.
Av det du skriver gissar jag att du inte känner någon frimurare, utan förlitar dig på vad andra som
inte är frimurare säger om frimureriet. Det tror jag inte är det bästa sättet att få sanningsenlig information. Jag tror att
ordens egen webbplats ger en bättre förståelse, eller ex.
http://arnell.cc/mittfrimureri.htm kan var intressant att titta lite på, för att komma lite närmare en bättre förståelse.
För den som vill bli frimurare beskrivs målsättningen tydligt, och ritualernas roll för att nå målsättningen beskrivs också. Det är inte så att frimurarna säger en sak utåt, men egentligen handlar det om något annat: om det vore så, så tror jag inte att så många skulle vara kvar, eller hur?
Frimurarorden säger att man har ritualer som försöker ge en grund för självreflektion och att kunna bli en bättre människa. När medlemmarna består av personer som vill samma sak, så är det klart att det blir intressanta diskussioner och ett gott umgänge. Ambitionen att bli en bättre människa leder också till förpliktelsen att försöka hjälpa dem som inte har det lika bra.
Den som går med i frimurarna för att försöka vinna fördelar kommer att bli besviken - det är inte syftet med orden, och den som går med för att vara en del av ett kriminellt nätverk kommer på samma sätt att få sina förhoppningar grusade. Det är heller inte en sekt. Frimureriet handlar om att försöka göra bra män bättre, i Sverige utifrån en kristen grund.