2021-08-18, 10:40
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Varför är de hemliga då? Du nämnde ju flera olika ritualer:

Finns det ingen som du kan berätta om då? Är det någonting olagligt ni gör under ritualerna? Du sa att anledningen till att ritualerna är hemliga är för att det är pedagogiskt; vad menar du med det?

De är hemliga av precis de skälen som emfem skriver. Pedagogiken går ut på att man ska vara oförberedd. I princip alla ritualer vi har handlar om gradgivning och kan inte förmedlas under några omständigheter. En del andra kan handla om vissa ceremoniella moment med skålar osv. under en middag men de handlar inte om nåt märkvärdigt.

Jag vill helt enkelt inte berätta om vad ritualerna går ut på. Jag har lovat detta och jag tar mitt frimureri väldigt seriöst. Hoppas du kan nöja dig med det svaret även om du blir frustrerad.

En del av de beskrivningar som finns på nätet kring en del ritualerna stämmer till vissa delar. Dock så är de alltid tagna helt ur sin kontext och tolkas felaktigt och kanske medvetet på ett sätt som inte stämmer överens med vad de egentligen betyder. Eftersom vi inte får diskutera ritualerna så kan vi inte kommentera dessa felaktigheter.
Citera
2021-08-19, 20:17
Medlem
Jag skulle absolut inte gå med på att ingå i någon ritual som jag inte får veta hur den går till i förväg och vad syftet är och det endast för att jag vill behålla min hjärna.
" För ditt egna bästa" , " det är ditt undermedvetna" , " jag har redskap att ta fram dina verkliga behov" " ditt ego står i vägen" " frigör dig" " du vill det här men förstår det inte än" " låt mig få ta hand om dig" " överlämna dig till mig" " när du nått fram kommer allt vara glasklart"

Saken är den att om du hade vetat skulle du sagt nej redan första gången. Det är det enda glasklara. Även en klocka som står still visar rätt tid två gånger/ dygn. Om trevligheter inte fanns skulle du inte kommit första gången. Trevligheter är betet.
Samhörigheten är den att du tvingas göra något kriminellt/ opassande och bröderna skyddar dig så länge som du lyder alla order. Du vet inte vad nästa grad/invigning innebär, det är hemligt... Suprise!
Gängbildning bygger alla på samma principer , det är våldet, typ av brott och att visa gäng äter på Mac Donalds andra med silver bestick som skiljer. Invald, invigningar och hierarki ordning går samma steg oavsett om det sker på gatan eller i fina salonger.
Born to be a slave.
Välgörenheten är endast för att man tittar inte en given häst i munnen. Det håller myndigheter och tjänstemän/ politiker på plats.
Frimurare borde förbjudas inneha viktiga samhällsposter så korrupt är det på grund av dem. Förbjuds frimurare ha viktiga poster så får de göra precis vad som helst och hur som helst och när som helst men inte på min och samhällets bekostnad.
Citera
2021-08-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Jag skulle absolut inte gå med på att ingå i någon ritual som jag inte får veta hur den går till i förväg och vad syftet är och det endast för att jag vill behålla min hjärna.
" För ditt egna bästa" , " det är ditt undermedvetna" , " jag har redskap att ta fram dina verkliga behov" " ditt ego står i vägen" " frigör dig" " du vill det här men förstår det inte än" " låt mig få ta hand om dig" " överlämna dig till mig" " när du nått fram kommer allt vara glasklart"

Saken är den att om du hade vetat skulle du sagt nej redan första gången. Det är det enda glasklara. Även en klocka som står still visar rätt tid två gånger/ dygn. Om trevligheter inte fanns skulle du inte kommit första gången. Trevligheter är betet.
Samhörigheten är den att du tvingas göra något kriminellt/ opassande och bröderna skyddar dig så länge som du lyder alla order. Du vet inte vad nästa grad/invigning innebär, det är hemligt... Suprise!
Gängbildning bygger alla på samma principer , det är våldet, typ av brott och att visa gäng äter på Mac Donalds andra med silver bestick som skiljer. Invald, invigningar och hierarki ordning går samma steg oavsett om det sker på gatan eller i fina salonger.
Born to be a slave.
Välgörenheten är endast för att man tittar inte en given häst i munnen. Det håller myndigheter och tjänstemän/ politiker på plats.
Frimurare borde förbjudas inneha viktiga samhällsposter så korrupt är det på grund av dem. Förbjuds frimurare ha viktiga poster så får de göra precis vad som helst och hur som helst och när som helst men inte på min och samhällets bekostnad.
Av det du skriver gissar jag att du inte känner någon frimurare, utan förlitar dig på vad andra som inte är frimurare säger om frimureriet. Det tror jag inte är det bästa sättet att få sanningsenlig information. Jag tror att ordens egen webbplats ger en bättre förståelse, eller ex. http://arnell.cc/mittfrimureri.htm kan var intressant att titta lite på, för att komma lite närmare en bättre förståelse.

För den som vill bli frimurare beskrivs målsättningen tydligt, och ritualernas roll för att nå målsättningen beskrivs också. Det är inte så att frimurarna säger en sak utåt, men egentligen handlar det om något annat: om det vore så, så tror jag inte att så många skulle vara kvar, eller hur?

Frimurarorden säger att man har ritualer som försöker ge en grund för självreflektion och att kunna bli en bättre människa. När medlemmarna består av personer som vill samma sak, så är det klart att det blir intressanta diskussioner och ett gott umgänge. Ambitionen att bli en bättre människa leder också till förpliktelsen att försöka hjälpa dem som inte har det lika bra.

Den som går med i frimurarna för att försöka vinna fördelar kommer att bli besviken - det är inte syftet med orden, och den som går med för att vara en del av ett kriminellt nätverk kommer på samma sätt att få sina förhoppningar grusade. Det är heller inte en sekt. Frimureriet handlar om att försöka göra bra män bättre, i Sverige utifrån en kristen grund.
Senast redigerad av jonar242 2021-08-20 kl. 13:58.
Citera
2021-08-20, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
De är hemliga av precis de skälen som emfem skriver. Pedagogiken går ut på att man ska vara oförberedd. I princip alla ritualer vi har handlar om gradgivning och kan inte förmedlas under några omständigheter. En del andra kan handla om vissa ceremoniella moment med skålar osv. under en middag men de handlar inte om nåt märkvärdigt.

Jag vill helt enkelt inte berätta om vad ritualerna går ut på. Jag har lovat detta och jag tar mitt frimureri väldigt seriöst. Hoppas du kan nöja dig med det svaret även om du blir frustrerad.

En del av de beskrivningar som finns på nätet kring en del ritualerna stämmer till vissa delar. Dock så är de alltid tagna helt ur sin kontext och tolkas felaktigt och kanske medvetet på ett sätt som inte stämmer överens med vad de egentligen betyder. Eftersom vi inte får diskutera ritualerna så kan vi inte kommentera dessa felaktigheter.
När du når 33e nivån så kommer dom berätta för dig att ljuset är lucifer. Frimurare ordern tror att vårat universum är demonic, vilket det kanske är. Och att vi lever i lucifers skapelse.
Citera
2021-08-20, 21:10
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Peace tecken med händerna han alltid gör. Någon dyrka djävulen betydelse har det garanterat.

Det är inte och har aldrig varit något ”peace tecken”. Det är ett V och står för victory. Alltså vinst, seger eller framgång. Det blev populärt bland den stora massan iom att de allierade vann andra världskriget och det användes flitigt i de parader som hölls för att fira freden, men tecknet betydde inte fred utan ”vi segrade”. Tecknet användes flitigt av fredsrörelsen under 60- och 70-talet i betydelsen ”freden skall segra”. Alltså handlade det om seger även där och inte specifikt om fred. Att en artist gör tecknet signalerar framgång - att man är i toppen - och ingenting om fred.
Citera
2021-08-21, 10:36
Medlem
Citat:
Nice läsning
Ja jag tror inte heller att dem här kändisarna, dem yngre kändisarna under 40 förstår varför det händer som du säger. Dem här äldre som varit kända i flera årtionden dem skulle jag säga förstår vad som händer och vad som gäller.

Det här med att kändisarna speglar det dem onda vill spegla. Menar du att man behöver bara vara en programledare till exempel och det gör dem nöjda och man blir man rik liksom?
Eller går allt igenom det här kontraktet man gör där man säljer sin själ, ska visa symboler framför kameran eller pusha en agenda etc som i Usa, hollywood etc.

Eller det kanske inte är så i varje fall?

Tilde kan jag tänka mig skrev ett kontrakt (sedan hon började tv) och gått igenom olika sorters förnedringar i hemlighet av dem, säkert gått på sådanna här perversa freak fester

Min stora fråga är egentligen vad exakt dem här svenska kändisarna gör i hemlighet? Är det som i Usa? Man går på perversa fester där man har sex med alla, blod ritualer, clonad , allt det där
Jag skrev lite otydligt, vad jag menar med spegla det de onda vill ska speglas, så menar jag på ett större plan. Tänk ex manusförfattare, om man kan korrumpera inom viktiga poster, kan de styra innehållet och då blir slutresultatet bara en repetition av ursprunget.
Ex 2, om ex ett av de stora läkemedelsföretagen äger delar av media i sverige, kan de styra informationen i sin media som handlar om just deras läkemedel.
Det är handen som håller pennan, som skriver historian.
Citera
2021-08-23, 09:23
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
När du når 33e nivån så kommer dom berätta för dig att ljuset är lucifer. Frimurare ordern tror att vårat universum är demonic, vilket det kanske är. Och att vi lever i lucifers skapelse.

Som jag redan har påtalat i denna tråd så finns det inte 33 grader i det svenska systemet... Svenska riten har grad 1-10 och Skotska riten har 4-32. Därefter finns det en grad 11 i sv och en grad 33 i sk för de vissa ämbetsmän. Det är inget märkligt med det. Grad 11 och grad 33 är jämförbara och man kan besöka varandras loger i dessa grader.

Jag vet vad jag pratar om eftersom jag är mångårig medlem. Du hittar konspirationsteorier på nätet.

Du har ingen aning om vad frimureriets tankegångar är grundade i. Demoniska är de knappast. Du finner betydligt mer i klassisk upplysningsfilosofi och kristen humanism. De mer esoteriska delarna har mer spår i kristen kabbala och hermeticism. Läs på om dessa tankegångar först tycker jag.
Senast redigerad av Kuggarn 2021-08-23 kl. 09:28.
Citera
2021-08-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jimmie Åkesson
Tyvärr har SD raderat reklamfilmen som har några år på nacken nu med Jimmie när han gör frimurarsymboler till höger och vänster genom hela reklamfilmen

Åkesson är inte Frimurare.
Citera
2021-08-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Men ge dig.
Jag har studerat frimureri och symbolik i 20 år. Det är inga fantasier.
Hittar jag filmen i något arkiv så ska jag posta en länk.
Att studera frimureri står sig slätt i jämförelse med att vara en frimurare.
Citera
2021-08-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Tråkigt att du har kastat bort din tid på en herrklubb för kufar.
Jo

Churchill
John Wayne
14 st amerikanska presidenter
Voltaere
Mark Twain
Oskar Wilde
osv osv osv osv
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Freemasons

Var "kufar" roll eyes
Citera
2021-08-23, 09:30
Medlem
Citat:
Vad tror ni om Bert Karlsson? Han har väll garanterat vart just där i sina yngre dagar? Men när han pratar som han gör låter det som han undvikit frimurarna eller så är han med men ville dela med sig. Här är en video han pratar om Frimurare men jobbig "intervjuvare" som man vill boxa i ansiktet nästan

https://youtu.be/bliL42nbs7c
Bert är inte frimurare
Citera
2021-08-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Bekymra dig inte, ingen vill va din fadder oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in