Citat:
Ursprungligen postat av
seaworthy
Det är som vanligt väldigt komplext. Under samma period har vi börjat röra oss betydligt mindre än förr och övervikt på det. Mycket som kan påverka testo-nivåer. Men man kan väl utan tvivel fastslå att ett feminiserat samhälle på alla plan inte direkt gynnar pojkar eller män.
där har du några bra exempel.
Citat:
En typisk sådan sak är ju tävlande i idrott. Som jag minns min egen barndom var det ett frenetiskt tävlande både på raster, fritid och med idrotter. Jag tror inte jag stack ut speciellt och var inte särskilt mer tävlingsinriktad än andra. Visst fanns det dom som var dåliga på idrott och mest var med för att slippa bli utfrysta, men överlag gillar väl barn att tävla.
Jo, att tävla är bra, om man inte lär sig att hantera det rätt i form av lek, så har man ingen vidare chans att klara ut det när det är på allvar.
Att röra på sig är ju bra oavsett, iafall utifrån hur lite barn gör det och hur oviktigt det har blivit i skolan, relativ tex genuspedagogik.
Fridays 4 future kunde ju använts till något vettigare än att manifestera sin substanslösa ångest och oro i flock....