2021-08-20, 10:27
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nej de gör de inte, studier konstaterar att män inte stressas eller mår dåligt som regel av att göra "kvinnosyslor" städa laga mat , ta hand om barnen osv, om nått så mår de bättre av det.

men visst , lite falskt gnäll kanske .

Finns dock en del som tyder på att mäns testonivåer sjunker av "kvinnosysslor" .
Citera
2021-08-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Finns dock en del som tyder på att mäns testonivåer sjunker av "kvinnosysslor" .

rimligt, kroppen är bra på att anpassa sig för att belöna och stimulera mening, tyvärr så kan vi ju "medvetet" fucka upp oss.
Citera
2021-08-20, 10:48
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
rimligt, kroppen är bra på att anpassa sig för att belöna och stimulera mening, tyvärr så kan vi ju "medvetet" fucka upp oss.

Det är som vanligt väldigt komplext. Under samma period har vi börjat röra oss betydligt mindre än förr och övervikt på det. Mycket som kan påverka testo-nivåer. Men man kan väl utan tvivel fastslå att ett feminiserat samhälle på alla plan inte direkt gynnar pojkar eller män.

En typisk sådan sak är ju tävlande i idrott. Som jag minns min egen barndom var det ett frenetiskt tävlande både på raster, fritid och med idrotter. Jag tror inte jag stack ut speciellt och var inte särskilt mer tävlingsinriktad än andra. Visst fanns det dom som var dåliga på idrott och mest var med för att slippa bli utfrysta, men överlag gillar väl barn att tävla.
Citera
2021-08-20, 10:58
Medlem
Citat:
Det är som vanligt väldigt komplext. Under samma period har vi börjat röra oss betydligt mindre än förr och övervikt på det. Mycket som kan påverka testo-nivåer. Men man kan väl utan tvivel fastslå att ett feminiserat samhälle på alla plan inte direkt gynnar pojkar eller män.

där har du några bra exempel.

Citat:
En typisk sådan sak är ju tävlande i idrott. Som jag minns min egen barndom var det ett frenetiskt tävlande både på raster, fritid och med idrotter. Jag tror inte jag stack ut speciellt och var inte särskilt mer tävlingsinriktad än andra. Visst fanns det dom som var dåliga på idrott och mest var med för att slippa bli utfrysta, men överlag gillar väl barn att tävla.

Jo, att tävla är bra, om man inte lär sig att hantera det rätt i form av lek, så har man ingen vidare chans att klara ut det när det är på allvar.

Att röra på sig är ju bra oavsett, iafall utifrån hur lite barn gör det och hur oviktigt det har blivit i skolan, relativ tex genuspedagogik.

Fridays 4 future kunde ju använts till något vettigare än att manifestera sin substanslösa ångest och oro i flock....
Citera
2021-08-20, 11:45
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Vad jag har förstått (kan dock ha missuppfattat det helt) av genusvetenskapen är att man betraktar tävlande bland barn som ett toxiskt maskulint beteende som är ett arv från den patriarkala hegemonin, och därmed måste bekämpas som pesten.
Citera
2021-08-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Vad jag har förstått (kan dock ha missuppfattat det helt) av genusvetenskapen är att man betraktar tävlande bland barn som ett toxiskt maskulint beteende som är ett arv från den patriarkala hegemonin, och därmed måste bekämpas som pesten.
Dvs vägra barn deras naturliga utveckling. Inte konstigt att barn mår sämre och sämre i takt med att feministfittorna får igenom sina vansinniga idéer.
Citera
2021-08-20, 12:20
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Sluta snacka skit. En helt vanlig man får inte förfrågningar från tjejer om han kan knulla dem spontant en eftermiddag.

Vad är en vanlig man då? Man får anstränga sig. Sola, träna, märkeskläder mm. Va inte typ arbetslös, sakna ambitioner osv. Det är en myt att du måste va fotomodell och miljonär.
Citera
2021-08-20, 12:43
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine

Det kommer kanske inte direkt från genusvetenskapen utan snarare från några framträdande "auktoriteter" inom sociologin (eller barnuppfostringsexperter" som hävdar att barn mår dåligt av att tävla. Exempelvis att barn blir deprimerade av att förlora ibland eller att dom blir prestationssökande maskiner när dom vinner. Något som helt saknar stöd i vetenskapen.

Men det här tilltalar ju såklart genusvetarna som anser att den maskulina rollen är toxisk och inom begreppet maskulinitet så är tävlande ett framträdande attribut.
Citera
2021-08-20, 13:14
Medlem
Inte direkt revolutionerande fakta som presenteras i programmet. Att killar går på utseende och tjejer går efter självförtroende och att kvinnor är mer picky med sina val av sexpartners för att de tar en större risk är inget nytt, och borde vara allmänt känt hos befolkningen vid det här laget.

Förövrigt, för att svara på din fråga, så inger hon inte direkt ett seriöst intryck med sin ”girl pwr”-tatuering bakom örat om hon nu ska vara neutral och kunskapssökande.
Citera
2021-08-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vad är en vanlig man då? Man får anstränga sig. Sola, träna, märkeskläder mm. Va inte typ arbetslös, sakna ambitioner osv. Det är en myt att du måste va fotomodell och miljonär.

Det märks att du inte har koll och att du skriver utifrån ett högst subjektivt perspektiv (om du inte ljuger dvs.).

Arbetslösheten bland etniska svenska män är väldigt låg och de flesta svenska män reder sig själva. Ambitioner? Det är fritt för alla att skaffa ett gymkort och hoppa på en högskoleutbildning men alla kommer inte att göra en karriär och arbeta i ledande roller.

Som nämnts så har du inte koll.
Citera
2021-08-20, 17:47
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Tvärtom, när kvinnor också tjänar pengar kan de fokusera på andra styrkor som omhändertagande, känslomässigt stöttande män där det räcker att vara ekonomiskt självgående. Kvinnor och män är inte slavar under biologin.

Hmm, enl. Dawkins är vi endast farkoster för vår gener, dvs evolutionen utförs på genetisk nivå vilket medför att alla levande varelser, i princip, endast är genetiska program som exekveras i en köttkostym… men du har gissningsvis bättre koll.
Citera
2021-08-20, 20:03
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:

Forskning visar att man kan mota detta genom att lyssna på Slayer när man gör sysslorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in