2021-08-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om USA, Storbritanien och Tyskland hade varit med, hade Maja Åskag vunnit guld då i tresteg?

Förmodligen, största hotet skulle varit brittiskan Ojora som hoppat 13.62 m i år, men Maja slog henne på JEM..

Kubanskan som är klar världsetta missade både OS och JVM p.g.a. skada..
Citera
2021-08-20, 16:42
Medlem
Citat:
Om USA, Storbritanien och Tyskland hade varit med, hade Maja Åskag vunnit guld då i tresteg?
Ja, det hade hon. Storbritannien och Tyskland var ju med i EM, då Maja vann. Bästa brittiska har hoppat 13.62 i år och bästa tyska 13.20. Ingen från USA har ens hoppat så långt. Däremot finns en cubanska som gjort 14.53, men som av någon anledning inte är med. Cuba deltar i JWM så kanske är hon skadad?
Edit. Sportnorden hann före!
Citera
2021-08-20, 16:43
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Förmodligen, största hotet skulle varit brittiskan Ojora som hoppat 13.62 m i år, men Maja slog henne på JEM..

Kubanskan som är klar världsetta missade både OS och JVM p.g.a. skada..

Tack så mycket, Maja är absolut nu i världsklass som en junior, de ska bli kul att följa längdhoppet sen, då kan hon bli den förste Svenske junioren att ta dubbla guld, viken talang Sverige har fått fram igen.Jag hoppas att hon fortsätter nu att utvecklas ännu mera...

Tack även till dig Nossenos.
Citera
2021-08-20, 16:49
Medlem
Citat:
Tack så mycket för infot, jag tänkte att USA borde väl iallafall haft någon på gång, men det låter ju bra detta och hennes seger betyder ännu mera nu...

USA har ingenting att komma med, finns 5 st kinesiskor och 3 st tyskor som hoppat längre än bästa amerikanska i år..
Citera
2021-08-20, 16:53
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Är svårt att inte tycka illa om franske höjdhopparen Konate.
Citera
2021-08-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Är svårt att inte tycka illa om franske höjdhopparen Konate.
Höjdhoppare?
Citera
2021-08-20, 16:58
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
USA har ingenting att komma med, finns 5 st kinesiskor och 3 st tyskor som hoppat längre än bästa amerikanska i år..

Se där då ser det bra ut för Maja i fortsättningen sen, den stora frågan sen blir väl om det är bara tresteg eller längdhopp som hon kommer att satsa på, de är svårt att ha bägge grenarna, jag skulle föredra bara längdhopp för henne, trots att hon tog ett Guld nu i tresteg och JVM..
Citera
2021-08-20, 17:05
Medlem
Citat:
Tack så mycket, Maja är absolut nu i världsklass som en junior, de ska bli kul att följa längdhoppet sen, då kan hon bli den förste Svenske junioren att ta dubbla guld, viken talang Sverige har fått fram igen.Jag hoppas att hon fortsätter nu att utvecklas ännu mera...

Tack även till dig Nossenos.

Varsågod. Väldigt roligt, handlar väl mycket om att få hålla sig skadefri (tresteg är påfrestande), både det fysiska och mentala finns där, hon har hela paketet..
Citera
2021-08-20, 17:10
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Höjdhoppare?

Horisontalhopparen menar jag förstås
Citera
2021-08-20, 17:13
Medlem
Citat:
Se där då ser det bra ut för Maja i fortsättningen sen, den stora frågan sen blir väl om det är bara tresteg eller längdhopp som hon kommer att satsa på, de är svårt att ha bägge grenarna, jag skulle föredra bara längdhopp för henne, trots att hon tog ett Guld nu i tresteg och JVM..

Det blir väl ett val längre fram, med Khaddi, Tilde & Maja ser vi starka ut i längdhopp framöver, svårslagna i Finnkampen

Edit: Karlén och Marmbrandt är inga dåliga "reserver" heller..
Senast redigerad av sportnorden12345 2021-08-20 kl. 17:23.
Citera
2021-08-20, 17:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Det blir väl ett val längre fram, med Khaddi, Tilde & Maja ser vi starka ut i längdhopp framöver, svårslagna i Finnkampen

Tilde Johansson är grym, hon kan utvecklas ännu mera.
Citera
2021-08-20, 17:22
Medlem
Citat:
Tilde Johansson är grym, hon kan utvecklas ännu mera.

Verkligen, känns som en tidsfråga innan det lossnar för henne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in