Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Det här skulle kunna bli en intressant diskussion. Skulle du kunna ge något exempel där det är feministerna som har en tolkning mer i linje med naturvetenskap och biologi än vad deras motståndare har?
O ja jag kan ge åtskillig exempel.
Antifeministen:
Kvinnor är:
-sämre ledare, ologiska, mer känslostyrda, mindre intelligenta, biologiskt skapta för att enkom ta hand om barn och hem.
Där några kortfattade exempel på antifeministiskt tankegods.
Men! ingen naturvetenskap/ verklighet har någonsin kunnat påvisa något av ovan.
-Kvinnor har visat sig vara utmärkta ledare, feminina hjärnor har också styrkor som gjorda för att kunna samordna och leda en grupp bra. Går faktiskt mer hävda motsatsen, även om jag inte gör det, jag tror gott ledarskap handlar om 1, individuell begåvning för detta 2, träning dvs förväntningar och uppbackning.
-Logik, är inte enkom att bolla med siffror, utan betydligt bredare än så, det är förmågan kunna dra korrekta slutsatser. Och nope, finns inget som påvisar sämre logisk förmåga hos kvinnor än hos män.
Män är bättre på spatialt seende, men ursäkta det är alltså inte logik, utan bara ett av redskapen för att kunna tänka logiskt, språk och minne är ju andra och där leder kvinnor.
- Känslostyrning, det är att ha en sämre frontal cortex, dvs det ställe i hjärnan som kontrollerar en människas första impulser som oftast nu är känslor. Pojkar, speciellt tonårspojkar, yngre män har sämre sådana än flickor, och är därför betydligt mer "känslostyrda" än flickor.
Och just därför vi nu har mer pojkar än flickor som sysslar med idiotiska saker, direkt farliga för dem själva och andra.
- Intelligens har vi ältat in absurdum, så jag hänvisar till något av den trådarna som redan finns.¨
Men kvinnor som helhet är inte mindre intelligenta än män som helhet. Att där finns mer män bland de fåtal som är "superintelligenta" i en befolkning, förtas av att du har samma fördelning i botten, betydligt fler män som är dumhuvuden än kvinnor.
- Kvinnor är biologiskt skapta för att utveckla, föda och amma bebisar. Men det betyder INTE att de därför måste påtvingas ensamt ansvar i 18 år för avkomman och dens behov.
Män reagerar även de biologiskt av närvaron av små barn, de får faderskänslor, hormonförändringar, lyckorus och ömmande hjärtan för söta småttisar (dvs empati) det senare finns det faktiskt forskning på att män får mer av än kvinnor. Och de har armar och ben och en hjärna som klarar tänka ut hur man fixar käk, byter blöjor, sätter på en tvättmaskin och läser senaste rönen om barnomsorg.
Där lite enkla bevis för att det faktiskt är feminism som är betydligt närmre naturvetenskapen/ fakta hela tiden i sin kamp för att ge kvinnor rättigheter och möjligheter, än antifeminismen.