2021-08-20, 10:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilzos
Hejsan Aftonbladet har en artikel med rubrik

"Talibanernas hemliga jakt på motståndare

Underrättelserapporten avslöjar Talibanernas lömska taktik Offentliga avrättningar"

På bilden ses Talibaner med riktiga monstruösa vapen, jag är nyfiken på modell och ursprung, inte riktigt äldre typ Kalashnikov som varit standard det ser ut som något elitförband skulle använda.

Jag förstår att gemene Afghan springer.
De har plockat på sig av arméns amerikanska utrustning. M16A4r med blandat påplock.
Citera
2021-08-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Läste någonstans att de har stängt nöjesparken nu så det lär väl inte komma in fler roliga bilder med talibaner som roar sig.
Synd på all glädje som barnen nu blir berövade på och tvingas växa upp med skit-islam.
Citera
2021-08-20, 10:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jo då, i Allahs tjänst!

Citat:
Ursprungligen postat av herter
Propagandasyften kanske, vilket antagligen skulle göra det OK. Sedan tror jag inte att många av dem skulle tveka att hyckla så länge det gagnar dem själva.
Visst är det så men bland vuxna människor som inte har vanföreställningar om eller hänvisar till viljan hos sagofarbröder vad gäller vad man får göra så framstår de som ännu mer efterblivna. Nu gillar ju folk generellt att vara dumma i huvudet men det förbättrar inte framtida potentiella förhandlingar om deras tolkning av lagar och moral med mera.

Eller så trodde någon dumjävel i skäggänget att det skulle se mysigt ut samtidigt som de redan började rensa ut bland sagofarbrorns fiender.
Citera
2021-08-20, 10:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Visst är det så men bland vuxna människor som inte har vanföreställningar om eller hänvisar till viljan hos sagofarbröder vad gäller vad man får göra så framstår de som ännu mer efterblivna. Nu gillar ju folk generellt att vara dumma i huvudet men det förbättrar inte framtida potentiella förhandlingar om deras tolkning av lagar och moral med mera.

Eller så trodde någon dumjävel i skäggänget att det skulle se mysigt ut samtidigt som de redan började rensa ut bland sagofarbrorns fiender.

Blev riktigt glad när jag såg bilderna på talibanerna som åkte radiobil och garvade. Det visar att det finns hopp även för dessa människor. Folk vill inte sitta och läsa i en och samma bok hela dagarna och på sin höjd röka lite vattenpipa. Folk vill skratta, dansa, festa och åka radiobil!
Citera
2021-08-20, 10:30
Medlem
Dilzoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
De har plockat på sig av arméns amerikanska utrustning. M16A4r med blandat påplock.
Helt galet 😟 ja då är det ingen konst, så Afghansk militär hade sådana brutala saker och ändå lämnade de över stad efter stad. Lätt för mig att sitta i trygga Sverie och kommentera men Amerikanern lämnade dem inte tandlösa.
Citera
2021-08-20, 10:32
Medlem
Dilzoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ser ut som M16 / M4-varianter. Kanske plockat från de afghanska styrkorna. För gemene afghan tror jag inte det spelar någon större roll vilket vapen som bärs. Talibanerna är ju sjuka i huvudet och saknar gränser för sadism och tortyr.
Jo det är sant men desto större anedning för militär att använda dem mot talibanerna och kämpa isyälletför att få dessa vapen emot sig.
Citera
2021-08-20, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Förutom att Biden lämnar över 10000 amerikaner helt åt sitt öde i Afghanistan. Biden är ett svin som prioriterat militären och afghanska medborgare före än tusentals amerikanare. En såkallad horunge är vad han är.

Amerikanerna kommer väl inte åt dessa tolkar etc? Talibanerna låter amerikanerna att inte ta hem dom.. knepigt värre
Citera
2021-08-20, 10:40
Medlem
HRTs avatar
Ska finnas video
Inget jag vill se dock ,, detta kom mig tillhanda nu.
A high-ranking commander of the Afghan Armed Forces Haji Mullah Achakzai was executed today by the Taliban terrorists.

6 timmar gammalt
Citera
2021-08-20, 10:45
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Afghanska soldater tränas av amerikanska trupper.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8LSnuGTO5w&ab_channel=dismayer666

Reflektion?

Don't quit your day job!
Citera
2021-08-20, 10:46
Medlem
USA söker förtvivlat efter länder som vill ta emot afghanerna man flugit till Qatar.

Uganda har hittills lovat ta emot 2000. Vad som väntar i Uganda är att man tilldelas, får låna, en liten bit mark och sen förväntas försörja sig på det. Lite svårt att räkna men jag får det till ca 800m² per familj för både boende och odling.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/world-africa-58236663.amp

Uganda tar emot flyktingar pga att de bidrag man får av internationella hjälporganisationer är mycket mer, per flykting, än genomsnittet i Uganda. Lokalbefolkningen kan även dra nytta av skolor och den sjukvård flyktingarna får. https://www.care-international.org/news/stories-blogs/how-uganda-sees-refugees-as-a-benefit-not-a-burden
Det kommer nog inte vara slagsmål om att få åka till Uganda.
Citera
2021-08-20, 10:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Att låta bli att försöka sätta stopp för sådant som man tycker är fel, bara för att man är rädd att andra ska försöka stoppa eller straffa en för fel som man själv begår eller har begått, det är en dålig strategi om man vill stoppa sådant som man tycker är fel. Men självklart bör man tänka över sina egna handlingar ofta, för att försöka komma fram till om de är rätt eller fel.
Men när det gäller mord på födda barn eller hedersmord, tvångsgifte eller slöjtvång, då råder det ingen tvekan hos mig om att det är rätt att stoppa det. För det är bara rakt igenom hemskt och onödigt.

Vad som behöver göras för att stoppa de fel som begås i Afghanistan vet jag inte i nuläget, men en kolonisering av Afghanistan innebär permanent militär närvaro i landet.

Är det bara mot Afghanistan du förespråkar en permanent militär invasion eller mot alla länder som inte följer dina värderingar, t.ex. Kina och Nordkorea? Kanske även USA då vissa stater där har dödsstraff?

Är du okej med att andra länder som tycker vår abortlagstiftning är mord, att de då har rätt att invadera Sverige? Vi har för övrigt hedersmord i Sverige också och även omfattande balkongflygningar.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2021-08-20 kl. 11:15.
Citera
2021-08-20, 10:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Varför är det självklart att det är just talibanernas tolkning de ställer upp på?

Därför att en klar majoritet av afghanerna anser att det bara finns en tolkning av sharia så de delar då alltså talibanernas tolkning. Jag gav ju en källa som visade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in