2021-08-20, 01:18
Medlem
zuperions avatar
Tänk om vaccinet ger biverkningar om 2 år... Ingen vet, för detta vaccin har inte gått igenom fullständiga säkerhetsstudier utan blev krisgodkänt... Därefter så har dessa enbart följt en checklista för "vanliga" vaccin fastän detta är en helt ny teknik kallad MRNA som egentligen ska klassificeras som genterapi.

"Messenger RNA är genetiskt material, så i den meningen är vaccinerna genetiskt baserad terapi.
Men FDA klassificerar dem som vacciner, inte genterapi"

Genterapi har betydligt mer komplexa säkerhetsstudier då det kan utveckla biverkningar i kroppen under en betydligt längre period än vaccin där man oftast märker biverkningar ganska fort.

Anledningen varför jag tvekar på att vaccinera mig är följande:

1. Vaccinet är inte effektivt för Delta som just nu är nära 100% av smittspridningen
2. Vaccinet är inte certifierat
3. Regeringar censurerar forskare och personer som har fått biverkningar
4. Inte tillräckligt med data, samt ifrågasättande ej tillåtet

Borde räcka men kan fylla på mer vid önskan
Citera
2021-08-20, 01:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Känner du dig ensam ikväll eller?

Jag förstår siffror så dom får ju gå ihop men det är inte så viktigt för dig och jag pratade inte om alternativa siffror utan om brist på rapportering men inte ens det förstod du. Nej det är du som tagit ett otestat frankenvaccin innehållande bla nanopartiklar och mRNA för att sedan intala dig själv att du är mer frisk efter denna giftiga kemiska cocktail rakt in i blodomloppet, allt för en ofarlig förkylning för alla friska människor under 60 så du har totalt tappat ditt förstånd.

Det är ju ni som är dom rädda hypokondrikerna, det måste ni åtminstone förstå för annars blir det ju löjligt.

Du är alltså så rädd för ett sketet vaccin att du tror att det handlar om ett frankenvaccin med nanopartiklar som är giftigt och är en kemisk coctail?

Sover du under din säng?
Citera
2021-08-20, 01:37
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du är alltså så rädd för ett sketet vaccin att du tror att det handlar om ett frankenvaccin med nanopartiklar som är giftigt och är en kemisk coctail?

Sover du under din säng?

Måste fråga Helge ...

Har varit förtjust i dina one-liners fyndiga fuck off attityd länge, till det börjar gå en på nerverna

Törs man fråga vad du tycker om Sveriges andel av Covid sjuka , sjuka och sedan friska, har du funderat på hur många de är och att de kan vara de som ser till att vi redan har 99% flockimmunitet ? Den dryga miljonen som testas positiva under 1,5 år (+ ett lika stort mörkertal) har just nu guldstandard i kampen mot Covid, utan att ha gjort ett enda skit. Och de är inte ens registrerade som dessa hjältar de är, utan ska stå och rada upp sig för sprutorna för att komma in i statistiken som glömt bort att planera för dom ?

Känns det inte lite .....skvavigt, med våra superdatorapparater och allt ?
Citera
2021-08-20, 07:46
Medlem
90 procent av de som nu ligger på IVA med Covid 19 saknar fullgott vaccinskydd.
75-80 procent är sådana som inte alls tagit något vaccin.
Frågor,kommentarer på detta från vaccinmotståndare?
Citera
2021-08-20, 08:25
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Det räcker med att följa utländsk media för att folk skall börja tvivla. Men jag tror det främst handlar om personer med någon underliggande sjukdom som inte vågar ta ett vaccin som endast är nödgodkänt. Dvs tillverkaren tex Pfizer kan inte krävas på skadestånd. Förutom det allmänna att smittan och nya mutationer fortsätter även bland de som är vaccinerade dvs vaccinet är dåligt eller t.o.m. värdelöst. Men jag tror främst det handlar om personer som har underliggande sjukdom. När vi har godkända läkemedel framme kommer viljan ta det vara mycket hög.
Senast redigerad av Jenshall 2021-08-20 kl. 08:30.
Citera
2021-08-20, 08:55
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Känner bara en person som inte vaccinerat sig, en sjuksköterska.

Av de personer jag känner (vänner, kollegor) som vaccinerat sig så råder det ganska stor förvirring kring vad det här vaccinet faktiskt gör för något. I princip alla som vaccinerat sig ur min bekantskapskrets tror att de nu är "immuna" mot COVID-19.

Vet inte vad man kan dra för slutsatser av detta, men jag tror det speglar befolkningen i stort. De som är pålästa har valt att vara mer avvaktande och initialt inte vaccinerat sig (kanske aldrig gör det?).

Av dem som vaccinerat sig så har man gjort det av lite olika anledningar, det är ganska uppenbart att många gör det för att man tror att man står upp för de äldre och sköra i samhället eller att man ser det som sin "plikt" att vaccinera sig (för att få stopp på pandemin och återgå till det normala).

Vet inte riktigt hur de här personerna kommer reagera när de inser att det här är det normala. Men det är kanske därför vi blivit så polariserade och varför 68% vill att vaccinpass ska vara ett krav för att få gå tillbaka till arbetet. Jag tycker det visar lite på de här människornas desperation och ur desperation kommer ingenting gott.

Exakt. Nu tycks folk lida Coronavaccinfeber - förr led de av Carolafeber tills den ebbade ut.
Tror dock mer på att folk vill ha vaccinpasset för få gå på AW, att supa sig småsliriga på barer i stan eller åka till Thailand.
Citera
2021-08-20, 08:56
Medlem
Dem 5% är dem som håller sig informerade. Här en kort 6min sammanfattning https://www.bitchute.com/video/jXfmhulYzIAs/
Citera
2021-08-20, 09:05
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du glömmer att cirka 30% redan haft covid och därmed har ett bättre skydd än vaccinen någonsin kan ge. Vad jag inte förstår är att en massa människor springer och vaccinerar sig ändå.

Kanske de lider av masspsykos.
Jag lider av torra händer numera.
Citera
2021-08-20, 09:10
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Om så är fallet hoppas jag samtliga blir personalärenden och att de skiljs från sina tjänster. Synnerligen olämpligt med ovaccinerade bland sjukvårdspersonal.

Tycker du att sjukhusen, och vården som sådant, är överbemannade?
Citera
2021-08-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
90 procent av de som nu ligger på IVA med Covid 19 saknar fullgott vaccinskydd.
75-80 procent är sådana som inte alls tagit något vaccin.
Frågor,kommentarer på detta från vaccinmotståndare?

Fast vi vet inte om det verkligen stämmer. De vill få folk att vaccinera sig och då kan de ju inte direkt säga att de som ligger på IVA är vaccinerade. Vore dumt.
Citera
2021-08-20, 09:22
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Sover du under din säng?

Gå in på Pfizers hemsida. Ladda ner säkerhetsdatabladet. Ta cntrl F och börja med att söka på nanopartiklar och sedan söker du på mRNA. Det jag säger här är bara faktum som alla redan har erkänt så nu är du där igen och bara totalt förnekar verkligheten och vad du faktiskt har fått i dig. Du förnekar något som big pharma inte förnekar.

Jag är aldrig rädd och aldrig sjuk. Frankenvaccinet skulle jag aldrig ta så det gör väl mig lika rädd som typ arsenik, alltså inte alls. Du är den rädda hypokondrikern som slutat tänka.
Citera
2021-08-20, 10:24
Medlem
Förklara varför man är dum om man kan tänka självständigt. Rimligtvis är det tvärtom, att man är dum om man tar ett experimentellt vaccin som man inte behöver bara för myndigheterna säger att du ska göra det. Den nivån av tilltro till myndigheter är inte vidare intelligent eller hälsosamt. Att siffran är så hög demonstrera vilken undergivet, hjärntvättat folk svenskar är, att de mer än gärna ställer upp som försökskaniner. Är man ung och frisk så tar man givetvis inte det förens man blir tvingad, i synnerhet i ett sådant här tidigt stadie, där vi inte har en aning om de långsiktiga effekterna av vaccinet. Om 5-10 år så kan man kanske ta det frivilligt.

Som sagt förklara varför man är dum, det borde du kunna göra om du själv inte är dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in