Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag hänger på erat kloka resonemang en stund. Det ch spinner lite vidare på tankarna..
Om jag inte minns fel så var det DoraF du citerade. Men hen skrev något jag inte riktigt tänkt på. Att Esbjörn har starka människor omkring sig som står upp för honom. Det är inte alla som har och jag tycker det säger en del om vad människor tycker om honom. De här människorna är oxå personer som står kvar kring honom vad som än händer med huset.
Har han? Majkgård har väl redan kickat ut honom från kursgården? Eller var det en trådsanning?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
De människor som finns runt Ebba. Henne stab av Ja-sägare. De kommer inte att finnas kvar runt henne. De kommer att säga ja till någon annan i stället. Som du säger, det kommer att eka tomt runt Ebba.
Finns det någon hög politiker som inte har säkrat upp sin "efter riksdagen"-karriär då de suttit i ett par mandatperioder eller mer? De träffar hela tiden näringslivshöjdare och hon, precis som alla andra, kommer sätta sig i en eller flera företagsstyrelser, eller bli lobbyist, för hon har kontakterna in i riksdagens alla hörn. Hon kommer förmodligen tjäna mer pengar efter sin riksdagskarriär.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Men att skriva,
Så fick jag plötsligt veta att det fanns två personer som hade egna ekonomiska intressen i huset.
Majken har möjligt vis gett Esbjörn ett bud, men det finns egentligen inga belägg för.
Så att Matz påstår att Majkgård har gett ett bud på 2,5 miljoner, det kan vi ignorera? Matz har definitivt haft ekonomiska intressen i fastigheten, då han har sitt berömda 4/27 till 27/27-avtal.
Jag får det till två personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Och Matz ska ärva huset när Esbjörn inte längre finns. Det är väl inte att ha ekonomiska intressen? Det är väl att ha intressen i huset. Matz och Esbjörn har avtalat att det ska bli så. Vad vi vet med Matz syskons vetskap. Monica och någon hantverkare får sig oxå en släng.
Det är precis vad det är. Om han ska få ärva den där guldklimpen till fastighet, så är det väl i allra högsta grad ekonomiska intressen?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Så när han ångrar sig, vill hon svartmåla omgivningen för att bli Esbjörns befriare och få huset och allas gillande.
Eller så är det så som hon säger, att hon uppfattar situationen annorlunda än vad du gör. Hon har trots allt träffat Esbjörn x antal gånger under förra sommaren och har fått sin uppfattning om vem Esbjörn är och varför han säljer. Med tanke på Esbjörns kovändning i inställning till affären, så finns det bara två spår att gå på. Det ena är att Ebba ljuger och har utnyttjat Esbjörn hela tiden, från början till slut, eller så har Esbjörn varit med på tåget fram till hans ånger flera dagar efter kontraktsskrivandet. Är det spår två, så har någon påverkat honom att tycka det han tycker. Varför skulle han annars ha ändrat sig så snabbt och så mycket?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Med en väldigt tarvligt skött affär, med avverkning innan tillträde dagen, med en förtala dom och vetskapen om hur hon faktisk lockade Esbjörn närmare och närmare tills han till slut skrev på.
Att man lockar varandra närmare ett avslut när man förhandlar, är väl normalt?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Borde hon ge sig innan rättegången drar igång. Men kanske inte. Hon kanske är så stark i som tro att hon fortfarande inte inser att hon handlat fel och därmed tar enorma risker med att driva detta vidare.
Hon kommer inte ge sig innan alla fakta är på bordet. Hon har inte råd med mindre. Att bli utmålad som åldringsbedragare är inget någon vill. Att ge vika innan hon kan bevisa att hon inte är det, varför skulle hon göra det? Då är det bättre att förlora i en rättegång, för då har hon fått ut sin historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Men kanske hon är så stark i sin tro, att hon fortfarande ursäktat de fel hon begått med att hennes alldeles särskilt viktiga lite livspussel är värda och har bättre rätt till huset än Esbjörn.
Jag tror inte att hon tycker att hennes livspussel är mer värt än någon annans, eller att hon hade bättre rätt till Esbjörns fastighet så länge han inte hade skrivit på avtalet. Fram tills dess var det ett potentiellt boende. Ett lovande ställe att bo på, som passade hennes tilltänkta livspussel.
Men tänk dig själv, du köper ett hus av någon, i avsikt att bo där, att det gör ditt livspussel lite lättare. Allt du uppfattar, är att personen vill sälja och är kapabel att sälja. Men när du står där på banken på tillträdesdagen och säljaren är okontaktbar för att han/hon har ångrat sig och säljaren börjar krångla deluxe. Hur skulle du reagera då. Säg att säljaren är en vit medelålders man utan diagnoser och du står där och har en månad kvar på ditt hyreskontrakt. Vad gör du? Strider för att säljaren ska hålla sin del av avtalet, eller backar du ur och får en krångligare tillvaro än vad du hade innan du skrev på?