2021-08-19, 19:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Du påstår alltså att det är en trådsanning att Esbjörns kvinnliga ombud har fått en erinran av advokatsamfundets disciplinnämnd, så som jag har skrivit ovan.

Det är märkligt eftersom det finns dokumenterat, och omskrivet, t.ex. på länken nedan, att det är som jag påstår.

Förklara dig!
Okej Du försöker lura läsaren genom att citera ett senare inlägg. Det här är inlägget där du försökte plantera lögnen att en av Esbjörns juridiska ombud fått en varning. Den som vill kan själv kontrollera att jag citerade och besvarade nedanstående inlägg i tråden.
Citat:
Inte ens Esbjörn vidhåller längre att Ebbas offentliga uttalanden skulle vara juridiskt bindande. Nu har de istället medgivit avtalets giltighet och hävdar att Esbjörn hävt avtalet, på så oriktiga grunder att man undrar om advokaten kommer tillåtas fortsätta vara advokat, till följd av grovt bristande kompetens inom rättsområdet. Ett mycket plumpt brott mot advokatsamfundets etiska regler. Som sagt, det ska bli intressant att se om det leder till någon vidare åtgärd från samfundet. En av Esbjörns nuvarande ombud har ju redan blivit varnad av samfundet. Det är anmärkningsvärt att de riskerar sina titlar som advokater för ett fall som detta. Men det visar att de inte är särskilt intelligenta, knatteadvokaterna.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Internet glömmer inte.
Du är åter avslöjad som den lögnare du är.
Citat:
Vad skulle jag be om ursäkt för, menar du? Att jag skrivit sanningen om att ombudet fått en erinran av advokatsamfundets disciplinnämnd? Förnekar även du detta faktum?

Det är du och din trollkompis DoraF som har att be om ursäkt, inte bara till mig utan till alla andra ni ljuger om och kastar skit på.
Ge dig. Du är överbevisad.
2021-08-19, 19:46
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag hänger på erat kloka resonemang en stund. Det ch spinner lite vidare på tankarna..

Om jag inte minns fel så var det DoraF du citerade. Men hen skrev något jag inte riktigt tänkt på. Att Esbjörn har starka människor omkring sig som står upp för honom. Det är inte alla som har och jag tycker det säger en del om vad människor tycker om honom. De här människorna är oxå personer som står kvar kring honom vad som än händer med huset.

Har han? Majkgård har väl redan kickat ut honom från kursgården? Eller var det en trådsanning?

Citat:
De människor som finns runt Ebba. Henne stab av Ja-sägare. De kommer inte att finnas kvar runt henne. De kommer att säga ja till någon annan i stället. Som du säger, det kommer att eka tomt runt Ebba.

Finns det någon hög politiker som inte har säkrat upp sin "efter riksdagen"-karriär då de suttit i ett par mandatperioder eller mer? De träffar hela tiden näringslivshöjdare och hon, precis som alla andra, kommer sätta sig i en eller flera företagsstyrelser, eller bli lobbyist, för hon har kontakterna in i riksdagens alla hörn. Hon kommer förmodligen tjäna mer pengar efter sin riksdagskarriär.

Citat:
Men att skriva,
Så fick jag plötsligt veta att det fanns två personer som hade egna ekonomiska intressen i huset.
Majken har möjligt vis gett Esbjörn ett bud, men det finns egentligen inga belägg för.

Så att Matz påstår att Majkgård har gett ett bud på 2,5 miljoner, det kan vi ignorera? Matz har definitivt haft ekonomiska intressen i fastigheten, då han har sitt berömda 4/27 till 27/27-avtal.

Jag får det till två personer.

Citat:
Och Matz ska ärva huset när Esbjörn inte längre finns. Det är väl inte att ha ekonomiska intressen? Det är väl att ha intressen i huset. Matz och Esbjörn har avtalat att det ska bli så. Vad vi vet med Matz syskons vetskap. Monica och någon hantverkare får sig oxå en släng.

Det är precis vad det är. Om han ska få ärva den där guldklimpen till fastighet, så är det väl i allra högsta grad ekonomiska intressen?

Citat:
Så när han ångrar sig, vill hon svartmåla omgivningen för att bli Esbjörns befriare och få huset och allas gillande.

Eller så är det så som hon säger, att hon uppfattar situationen annorlunda än vad du gör. Hon har trots allt träffat Esbjörn x antal gånger under förra sommaren och har fått sin uppfattning om vem Esbjörn är och varför han säljer. Med tanke på Esbjörns kovändning i inställning till affären, så finns det bara två spår att gå på. Det ena är att Ebba ljuger och har utnyttjat Esbjörn hela tiden, från början till slut, eller så har Esbjörn varit med på tåget fram till hans ånger flera dagar efter kontraktsskrivandet. Är det spår två, så har någon påverkat honom att tycka det han tycker. Varför skulle han annars ha ändrat sig så snabbt och så mycket?

Citat:
Med en väldigt tarvligt skött affär, med avverkning innan tillträde dagen, med en förtala dom och vetskapen om hur hon faktisk lockade Esbjörn närmare och närmare tills han till slut skrev på.

Att man lockar varandra närmare ett avslut när man förhandlar, är väl normalt?

Citat:
Borde hon ge sig innan rättegången drar igång. Men kanske inte. Hon kanske är så stark i som tro att hon fortfarande inte inser att hon handlat fel och därmed tar enorma risker med att driva detta vidare.

Hon kommer inte ge sig innan alla fakta är på bordet. Hon har inte råd med mindre. Att bli utmålad som åldringsbedragare är inget någon vill. Att ge vika innan hon kan bevisa att hon inte är det, varför skulle hon göra det? Då är det bättre att förlora i en rättegång, för då har hon fått ut sin historia.

Citat:
Men kanske hon är så stark i sin tro, att hon fortfarande ursäktat de fel hon begått med att hennes alldeles särskilt viktiga lite livspussel är värda och har bättre rätt till huset än Esbjörn.

Jag tror inte att hon tycker att hennes livspussel är mer värt än någon annans, eller att hon hade bättre rätt till Esbjörns fastighet så länge han inte hade skrivit på avtalet. Fram tills dess var det ett potentiellt boende. Ett lovande ställe att bo på, som passade hennes tilltänkta livspussel.

Men tänk dig själv, du köper ett hus av någon, i avsikt att bo där, att det gör ditt livspussel lite lättare. Allt du uppfattar, är att personen vill sälja och är kapabel att sälja. Men när du står där på banken på tillträdesdagen och säljaren är okontaktbar för att han/hon har ångrat sig och säljaren börjar krångla deluxe. Hur skulle du reagera då. Säg att säljaren är en vit medelålders man utan diagnoser och du står där och har en månad kvar på ditt hyreskontrakt. Vad gör du? Strider för att säljaren ska hålla sin del av avtalet, eller backar du ur och får en krångligare tillvaro än vad du hade innan du skrev på?
2021-08-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej Du försöker lura läsaren genom att citera ett senare inlägg. Det här är inlägget där du försökte plantera lögnen att en av Esbjörns juridiska ombud fått en varning. Den som vill kan själv kontrollera att jag citerade och besvarade nedanstående inlägg i tråden.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Internet glömmer inte.
Du är åter avslöjad som den lögnare du är.

Ge dig. Du är överbevisad.

Det är du som är överbevisad. Jag har, precis som jag själv skrev i ett inlägg ovan, korrigerat mig själv. Och, som flera redan påpekat, ordet "varning" används i dagligt tal för alla typer av varningar, och som jag skrev i min egen korrigering, så är varningen hon fick i form av en erinran. Det är alltså bevisat att jag inte alls försökte plantera någon trådsanning, jag förtydligade mitt eget inlägg med den ordagrant korrekta benämningen - erinran, just för att det inte skulle bli någon trådsanning utan för att det sanna och korrekta skall gälla. Något som du inte förstår!

Så detär du som får ge dig. Du är överbevisad. Jag har varit mycket tydlig med vad jag menade och skrivit exakt rätt ord. Till skillnad från dig så ljuger jag inte om allt och alla och skriver jag något som inte stämmer så korrigerar jag det. Vilket du precis hjälpte mig bevisa. Du är lögnaren och bedragaren, och du hade fel även denna gång. du är avslöjad som den lögnare du är!
2021-08-19, 21:52
Medlem
Citat:
Det vi då ännu en gång kan konstatera, och som tack vare DoraF med flera troll ännu en gång fått strålkastarljuset på sig, är det faktum att Esbjörns nuvarande ombud inte heller är klanderfria, utan har fått en varning på sig från Advokatsamfundets disciplinnämnd, i form av en erinran.

Och som det inte vore nog med det, så skyller advokaten ifrån sig på sina underordnade anställda för vilka hon bär ansvaret. Och som grädde på moset visar det sig att sekreteraren hon skyller på, inte var anställd när tårtan skickades. Riktigt beklämmande, och utomordentligt dåligt omdöme i bägge agerandena.

För den som inte förstår att begreppet "varning" kan innefatta en erinran, så har lawline skrivit lite om detta i ett av sina svar, se länken nedan.

Kort skriver de så här "En erinran är en skriftlig eller muntlig varning"

https://lawline.se/answers/ska-man-skriva-pa-en-erinran-fran-arbetsgivaren-och-vad-innebar-det

Här klipps det o klistras som vanligt utifrån det budskap man vill ha fram. Ännu kortare skriver Lawline:
"Sammanfattning

En erinran är i sig inget annat än ett slags påpekande om avsteg som arbetstagaren har gjort och som måste förbättras."

Att jämföra vad en erinran/varning angående arbetsgivare/arbetstagare har ingen bäring när detta handlar om Advokatförbundet o deras medlem. De använder sig av
1 - erinran
2 - varning
3 - uteslutning
Konsekvens - en erinran är ingen varning!

Ännu en halmdocka av SBV o anhang för att kunna orera mera.
2021-08-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det erkännandet måste väl gälla även när det kommer från dig? Men jag måste ändå erkänna att det i ditt fall är extremt mer välförtjänt. För du är onekligen en fullblodsidiot.

Det är ingen som har påstått att erinran är synonymt med varning, om det vore synonymt så skulle inte behovet av de två nivåerna av diciplinstraff finnas. Men det är ändå en varning om än av en aning lindrigare art.

När någon anmäler en gåva som en tårta, säger det allt om anmälaren, och ännu mer om de idioter som ger en erinran. Att ens lägga ner tid på att en tårta ges bort är idioti.

Det enda som räknas är advokatens arbete i att företräda sina klienter. Om Esbjörn är nöjd, och får framgång mot Ebba Busch, är advokaten bra.

Du grottar in dig i all smutskastning och förtal. Har du inget att tillföra i sak? Om hävningen?
2021-08-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När någon anmäler en gåva som en tårta, säger det allt om anmälaren, och ännu mer om de idioter som ger en erinran. Att ens lägga ner tid på att en tårta ges bort är idioti.

Det enda som räknas är advokatens arbete i att företräda sina klienter. Om Esbjörn är nöjd, och får framgång mot Ebba Busch, är advokaten bra.

Du grottar in dig i all smutskastning och förtal. Har du inget att tillföra i sak? Om hävningen?
Absolut- då Sverige är ett av Europas absolut mest korrumperade länder ska personen i fråga hyllas som den hjälte denna är. Mutor är ett direkt hot mot demokratin och bör alltid anmälas.
2021-08-19, 22:51
Medlem
Citat:

Jag gissar mig till att du inte gillar advokater, advokatsamfundet eller lagar i allmänhet. Det enda du tycker om är det goda förtalet som du anser dig ha rätten till. Om jag vill diskutera hävningen så gör jag det med någon som är kunnig och klok, det utesluter dig.
2021-08-19, 22:59
Medlem
Citat:

Du tycker alltså inte bara att det är OK om Ebbas ombud förser tingsrätten med diverse gåvor, för att på detta vis nå framgång mot Esbjörn och göra Ebba nöjd, du tycker alltså att det är vad hon ska göra!?

Det är svårt att tolka ditt inlägg annorlunda, eftersom du anser att det är idioti att ens lägga ner tid på att en part överlämnar gåvor till domstolen och i samma andetag säger att det enda som räknar är att advokater gör sin advokat nöjd. Och då är uppenbarligen gåvor till domstolen inget att hänga upp sig på.

Ja, jag är faktiskt inte förvånad. Det är precis den här typen av rättsvidrigt beteende som Esbjörn, pedofilen, och deras anhang tycker är helt ok. Nu fick vi bara ännu ett exempel på detta. Men min gissning är att trollen inte tycker att det är ok om Ebbas ombud agerar på detta viset, det är bara ok om Esbjörns gör det. Typiskt idioter till troll.
2021-08-19, 23:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Har han? Majkgård har väl redan kickat ut honom från kursgården? Eller var det en trådsanning?
Finns det någon hög politiker som inte har säkrat upp sin "efter riksdagen"-karriär då de suttit i ett par mandatperioder eller mer? De träffar hela tiden näringslivshöjdare och hon, precis som alla andra, kommer sätta sig i en eller flera företagsstyrelser, eller bli lobbyist, för hon har kontakterna in i riksdagens alla hörn. Hon kommer förmodligen tjäna mer pengar efter sin riksdagskarriär.
Så att Matz påstår att Majkgård har gett ett bud på 2,5 miljoner, det kan vi ignorera? Matz har definitivt haft ekonomiska intressen i fastigheten, då han har sitt berömda 4/27 till 27/27-avtal.
Jag får det till två personer.
Det är precis vad det är. Om han ska få ärva den där guldklimpen till fastighet, så är det väl i allra högsta grad ekonomiska intressen?
Eller så är det så som hon säger, att hon uppfattar situationen annorlunda än vad du gör. Hon har trots allt träffat Esbjörn x antal gånger under förra sommaren och har fått sin uppfattning om vem Esbjörn är och varför han säljer. Med tanke på Esbjörns kovändning i inställning till affären, så finns det bara två spår att gå på. Det ena är att Ebba ljuger och har utnyttjat Esbjörn hela tiden, från början till slut, eller så har Esbjörn varit med på tåget fram till hans ånger flera dagar efter kontraktsskrivandet. Är det spår två, så har någon påverkat honom att tycka det han tycker. Varför skulle han annars ha ändrat sig så snabbt och så mycket?
Att man lockar varandra närmare ett avslut när man förhandlar, är väl normalt?
Hon kommer inte ge sig innan alla fakta är på bordet. Hon har inte råd med mindre. Att bli utmålad som åldringsbedragare är inget någon vill. Att ge vika innan hon kan bevisa att hon inte är det, varför skulle hon göra det? Då är det bättre att förlora i en rättegång, för då har hon fått ut sin historia.
Jag tror inte att hon tycker att hennes livspussel är mer värt än någon annans, eller att hon hade bättre rätt till Esbjörns fastighet så länge han inte hade skrivit på avtalet. Fram tills dess var det ett potentiellt boende. Ett lovande ställe att bo på, som passade hennes tilltänkta livspussel.
Men tänk dig själv, du köper ett hus av någon, i avsikt att bo där, att det gör ditt livspussel lite lättare. Allt du uppfattar, är att personen vill sälja och är kapabel att sälja. Men när du står där på banken på tillträdesdagen och säljaren är okontaktbar för att han/hon har ångrat sig och säljaren börjar krångla deluxe. Hur skulle du reagera då. Säg att säljaren är en vit medelålders man utan diagnoser och du står där och har en månad kvar på ditt hyreskontrakt. Vad gör du? Strider för att säljaren ska hålla sin del av avtalet, eller backar du ur och får en krångligare tillvaro än vad du hade innan du skrev på?
Har det någonsin enas varit en trådsanning att Majken kastat ut Esbjörn? Jag har mer tolkar det som något Ebbatrumperer försökte få alla att tro.

Om det här fortsätter gå så illa för Ebba som det gjort hittills så spelar det ingen roll på vilka sätt hon säkrat upp för sig själv. Näringslivet vill inte ha en sparkad partiledare som är dömd för förtal. En politiker som gjort bort sig har inga vänner eller kontakter i varken näringslivet eller riksdagen. Det är båda platser som drivs av karriärister. Men hon kan kanske bli pastor i Livets ord eller någon annan sektliknande församling.

Jag sa till inte att Majken aldrig budat på huset. Dock verkar hon ju inte påstridig. Esbjörn och hon har ju känt varandra länge. Jag vidhåller att Matz intresse i huset inte är ekonomiskt. Han vill ha det gamla husets som sommarstuga. Att äga ett hus är inte ett ekonomiskt, att sälja ett kan ge pengar. Men det har Matz inte talat om att göra. Jag fick det då till noll personer.

Ingenting i hennes agerande under denna affär tyder på att hon skött det snyggt, haft något intresse i att saker ska gå rätt till eller på något sätt har haft någon omtanke om Esbjörn. Min mamma är 80, hon är helt klar i knoppen och far runt som en glad 50 åring i sitt hus och sin trädgård. Men nya saker tar längre tid. Skulle hon sälja sitt hus skulle det inte räcka att få två siffror på värderingar muntligt. Hon skulle behöva papper och få tid på sig att gå igenom och fundera innan hon fått allt klart för sig.

Dock att hon träffat Esbjörn ett par gånger under förra pandemi sommaren är det nog ingen som tvekar på. Och att hon fått uppfattningen att hon kan få honom att skriva på kontraktet oxå. Men att anta när Esbjörn ångrar sig att han är utnyttjad och påverkad av onda krafter är inte sunt. En psykiatriker hade kallat det psykotiskt.

Och faktum att hon använder sig av gränspsykotiska förklaringens modeller tyder på att hon lurat Esbjörn att skriva på. Om det inte var så hade hon istället varit ödmjukt frågande och ledsen.

Att hon inte ger sig förren alla fakta är på bordet är ju konstigt. För ju mer fakta som kommer på bordet ju mer visar det ju sig att hon inte har kött på benen för det hon säger. Och ju mer framstår det som hon begått åldersbrottslighet. Tycker du på riktigt att det går speciellt bra för Ebba att få ut sitt budskap. Hittils har hon blivet dömd för förtal, ertappats med lögner i inlägg, inte förklara prissättningen på ett tillfredställande sätt och faktiskt genom sitt agerande fått människor att misstänka henne för att lurat Esbjörn. Men det är klart är tron tillräckligt stark går allt att ursäkta. Så det är inte omöjligt att Ebba tror på det du säger.

Ursäkta mig, men i ditt stycke om Ebbas livspussel så bekräftar du ju bara att hon ser sitt pussel som viktigare. De flesta som ser ett hus tänker inte potentiellt boende. Ett lovande ställe att bo på. De tänker fint hus. Ebba tänker attack på ägaren.

Jag skulle bli jätte ledsen om jag köpt ett hus och ägarens ångrade sig. Men jag skulle acceptera det och gå vidare. Aldrig att jag skulle bita mig fast och dra en åldring inför tinget.

Citat:
Tack 90510! Att få sitt namn omskrivet på detta vis är bland det finaste erkännande man kan få här på Flashback!
Visste du inte det?
Å, tackar ödmjukast. Jag blivet kallad så mycket saker i denna tråd att jag borde vara populärast på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Det troliga är om hon mot förmodan blir av med jobbet skulle bli att hon blir landshövding, ambassadör eller liknande. Det är så det brukar gå för toppen inom politiken, oavsett parti. Eventuellt med undantag för Jimmie?
Det hade varit ett troligt scenarion. Men ingen vill ta i någon som är utkastad i kylan med tång. Tror du Mona Sahlin hade många erbjudande om sådan jobb när hon köpt toblerone?

Ebba kan iallafall inte säga att hon inte blev varnad om att det skulle hända. Även om hon själv inte riktigt fattar varför saker händer när Hon blir avstängd från jobbet. Säpovakten säger tack och hej. Och ingen svarar längre när hon ringer.
2021-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
Å, tackar ödmjukast. Jag blivet kallad så mycket saker i denna tråd att jag borde vara populärast på Flashback.

Fast med den lilla men ack så avgörande detaljen att du själv inte kunnat avhålla dig från just samma metod, att försöka förnedra andra genom att skriva om deras alias. Men jag är inte ett skvatt förvånad att du inte förstår varför det diskvalificerar dig. Men jag måste medge att jag tyckte att ett av dina öknamn som jag såg att du fick var både finurligt och roligt. Den som gräver en grop ...

Citat:
Det hade varit ett troligt scenarion. Men ingen vill ta i någon som är utkastad i kylan med tång. Tror du Mona Sahlin hade många erbjudande om sådan jobb när hon köpt toblerone?

Hon blev partiledare efter den affären ... ... ...

Citat:
Ebba kan iallafall inte säga att hon inte blev varnad om att det skulle hända. Även om hon själv inte riktigt fattar varför saker händer när Hon blir avstängd från jobbet. Säpovakten säger tack och hej. Och ingen svarar längre när hon ringer.

Till skillnad från sossarna som inget bättre vet än att sticka knivar i ryggen på varandra, så står KD upp för sin partiledare och har så gjort genom hela affären.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-08-20 kl. 00:03.
2021-08-20, 00:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Till skillnad från sossarna som inget bättre vet än att sticka knivar i ryggen på varandra, så står KD upp för sin partiledare och har så gjort genom hela affären.
Klippte bort offtopic biten.
Men kära barn att inte kritiserar ett sådant beteende är inte sunt. Det tyder på att det finns en tystnadskultur inom partiet. Och det tyder på rädda och inte hålla varandra bakom ryggen.

Jag vet inte hur många som håller kvar bakom ryggen när detta är klart. För att ha en partiledare som förtalat ett juridiskt ombud och som använde partiet sida på Facebook att sprida osann information om sitt privata fastighetbedräger. Samt är misstänkt ha lurat en gammal man, får inga siffror att öka. Så vänta bara. För även om Ebba anser sig större än partier, så anser partiet att mandat i ett val är större än Ebba. Så när Ebba blir en börda har hon ingen kvar.
2021-08-20, 00:50
Medlem
Citat:
Klippte bort offtopic biten.
Men kära barn att inte kritiserar ett sådant beteende är inte sunt. Det tyder på att det finns en tystnadskultur inom partiet. Och det tyder på rädda och inte hålla varandra bakom ryggen.

Jag vet inte hur många som håller kvar bakom ryggen när detta är klart. För att ha en partiledare som förtalat ett juridiskt ombud och som använde partiet sida på Facebook att sprida osann information om sitt privata fastighetbedräger. Samt är misstänkt ha lurat en gammal man, får inga siffror att öka. Så vänta bara. För även om Ebba anser sig större än partier, så anser partiet att mandat i ett val är större än Ebba. Så när Ebba blir en börda har hon ingen kvar.

Nu är hon inte alls misstänk för att ha lurat en äldre man eller något fastighetsbedrägeri. Kanske vet du något om en pågående polisutredning som ingen annan vet eller så är du bara en notorisk lögnare.

Tror inte att hon vinner några väljare på den här affären, men, tror inte heller att hon förlorar speciellt många. På det hela spelar det inte så stor roll. Väljarna inom blågula blocket flyttar sig mellan partierna i blocket, så det är i princip ett nollsummespel och skulle mot förmodan kd ligga på gränsen vid valet, så kommer dem komma över spärren genom taktikröster.

Samma är det för det rödgröna blocket rörelserna över till det andra blocket är minimala, utan man kannibaliserar på varandra. Tyvärr så stödröstar man även där så troligtvis räddas mp kvar av stödröster…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in